2006-10-15, 21:32
Medlem
Morientess avatar
Såg Hostel igår kväll och den var riktigt usel. Skådespelarinsatserna var pinsamma och när det skulle vara "otäckt" garvade man istället åt det som hände på skärmen.

Obegripligt att Quentin Tarantino satte sin stämpel på denna smörja.
Citera
2006-10-16, 13:06
Medlem
Bonzos avatar
The new world, med Colin Farrell, Christopher Plummer och min idol Christian Bale. Vilket famöst pekoral till pseudopoetiskt dravvel. Aldrig har jag sett nåt så långsamt och intetsägande, såna uppenbara patetiska försök att göra en "fin" djup och poetisk film. Överdrivet och uselt. Framställningen av infödingarna som nåt slags efterblivna barn som går och petar på främlingar och beter sig som djur och retards gör ju inte saken bättre.

Det finns värre filmer, ja. Men inte med denna budget och skådisar och målsättning. Många filmer har inte högre målsättning än att tex göra en b-action. Budgeten är satt efter det, såväl förväntningar på inkomster. Men detta....suck! tom Den tunna röda linjen är ok jämfört med detta.
Citera
2006-10-16, 13:51
Medlem
The royal teenenbaums .
Försökte verkligen ge den en chans pga. bra recensioner
men 5+ innebär allt som oftast
Citera
2006-10-16, 15:49
Medlem
Royal Tenenbaums var ju bra
En usel film däremot är Gosford Park. Min flickvän tvingade mig att se den, men till slut erkände även hon att den var dålig. Handlar om en massa rikt folk i en herrgård på ~40talet. Minns inget av vad som hände i filmen, mest troligt för att den var så genomusel
Citera
2006-10-16, 16:24
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasrudin
Royal Tenenbaums var ju bra
En usel film däremot är Gosford Park. Min flickvän tvingade mig att se den, men till slut erkände även hon att den var dålig. Handlar om en massa rikt folk i en herrgård på ~40talet. Minns inget av vad som hände i filmen, mest troligt för att den var så genomusel

Nja, håller nog med föregående talare om Royal T. En ganska medioker film med tanke på alla betyg och skådisar.
Citera
2006-10-17, 13:48
Medlem
dakorps avatar
Bloodrayne, Alone in the Dark, House of the dead
Citera
2006-10-17, 22:46
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasrudin
"Stalker" av Tarkovsky. Jag betalade 300 spänn för dvdn, med vad jag trodde skulle vara en bra sci-fi film, men vad fick jag? Den 3 timmar långa mest pretentiösa och sega smörja jag någonsin sett. Varning för den filmen.

Själv så anser jag att ovan nämna film är bland de bästa filmer som någonsin gjorts. Pretentiös? Icket.

Tycker att det ordet används lite för mycket av folk som inte verkar veta dess betydelse.
Citera
2006-10-18, 15:57
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Själv så anser jag att ovan nämna film är bland de bästa filmer som någonsin gjorts. Pretentiös? Icket.

Tycker att det ordet används lite för mycket av folk som inte verkar veta dess betydelse.

Enligt den allmänna meningen på Flashback är man pretentiös om man försöker förmedla ett känslomässigt budskap, och/eller inte skrattar åt Negerbobbyskämt...
Citera
2006-10-18, 19:15
Medlem
Ultraviolences avatar
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Urgh
Citera
2006-10-18, 20:05
Medlem
Trixiebelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraviolence
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Urgh

Läs boken, den är sjutusen gånger bättre

Min lista över kassa filmer:

* Alexander
* Mr. and Mrs Smith
* Blaiwitch Projekt
Citera
2006-10-19, 06:44
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixiebelle
Läs boken, den är sjutusen gånger bättre

Min lista över kassa filmer:

* Alexander
* Mr. and Mrs Smith
* Blaiwitch Projekt

Kan inte förstå att du inte gillar Mr. and Mrs Smith :/. Tyckte att den var riktigt bra.

Men däremot uppföljarna på fast and the furious
Citera
2006-10-19, 12:19
Medlem
Har verkligen försökt o gilla Stalker men jag somnar alltid efter typ en timme. Om inte den filmen är pretentiös då är ju ingen annan film i världen det heller. Den är dock inte i närheten av "min sämsta film".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in