2006-10-19, 18:24
Medlem
Jag måste säga att den absolut sämsta film jag sett var Storm, denna svenska härdsmälta till film. Den var t o m makalöst dålig, vilket i sig borde ge den ett kalkon-värde, men.... nej.
Citera
2006-10-19, 19:51
Medlem
Kill187s avatar
Omfg!!!

Man undrar ju vad ni har för filmsmak egentligen när ni på era listor dissar filmer som: plan 9 from outer space, blair witch project, mullholland drive, smala sussie,Royal Tenenbaums, gosford Park m.m.???

"Plan 9 from outer space" kan man inte se som en film, man får se den som ett monument över Ed Wood, han trodde verkligen på sina ideér och genomförde dem trots att han ej fick någon vidare hjälp från filmbolag och dylikt. Han brann verkligen för det han gjorde...

"Blair Witch Project" är eller rättare sagt var en unik folm när den kom, nu inspireras ju de flesta "nya" skräckfilmsregissörer av den, men hur filmens promotion lades upp är ju helt suveränt. GENIALISKT!!!

"Smala sussie": för en gång skull lyckas en svensk att genom inspiration från england/usa att gör en bra film som funkar i Sverige. De flesta andra som försöker göra filmer med inspiration från redan nämnda länder blir ju bara kalkonrullar!!! "Smala sussie" påminner mycket och geniet David Lynch filmer och detta är ej något negativt, allat den mannen rör vid är så obehagligt att man bara vill stänga av filmen/serien!!!!!!!!!!!!
Citera
2006-10-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill187
"Smala sussie" påminner mycket och geniet David Lynch filmer och detta är ej något negativt, allat den mannen rör vid är så obehagligt att man bara vill stänga av filmen/serien!!!!!!!!!!!!

Eller bara för att den suger.
Citera
2006-10-19, 23:33
Medlem
ni som tror er tycka att Blair Witch Project, Kill Bill (som för övrigt är utmärka filmer) mfl är dåliga, är bortskämda..

jag råder er att se lite sena 70-tals/tidiga 80-talsrullar. sök tex på VTC på Tradera. just nu kan jag rekommendera The Legacy, Stone, samt allt med Franco Nero..
Citera
2006-10-19, 23:56
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
ni som tror er tycka att Blair Witch Project, Kill Bill (som för övrigt är utmärka filmer) mfl är dåliga, är bortskämda..

jag råder er att se lite sena 70-tals/tidiga 80-talsrullar. sök tex på VTC på Tradera. just nu kan jag rekommendera The Legacy, Stone, samt allt med Franco Nero..

Han har ju huvudrollen i "Enter the ninja" och en ganska stor roll i Luis Bunuel-filmen "Tristana", det är inte så illa för en riktig B-filmsaktör
Citera
2006-10-20, 00:08
Medlem
ConjureMes avatar
För alla oss som har en masochistisk ådra, som gör att vi kan plåga oss igenom hur usla filmer som helst, måste Mats-Helges filmer nämnas.

Ninja Mission är naturligtvis inkörsporten men det är nog Animal Protector som står ut mest. Otroligt dåliga och långsamma actionscener, både David Carridine och Bruno Wintzell som bad guys och svenskar som pratar engelska med varandra i lagerlokaler.

Om jag inte missminner mig så visade femman alla Mats-Helges filmer för ungefär tio år sedan. Snyggt presenterade av Ronny Svensson...
Citera
2006-10-20, 01:27
Bannlyst
Naken!!

Svenska filmen Naken från 2000 slår rekord i bland annat sämsta manus, fånigast repliker, sämsta skådisar..plus att den är en förolämpning mot Måndag hela veckan som den försöker plagiera! Urk, Henrik Norberg springer runt me dolmen i vädret o tänker dessutom med en annan röst, en massa diverse kändisar som inte är skådisar tar upp alla roller, och det är bara en massa frosseri i floskler o B-skämt ...nä, inte ens en söndersniffad fjortis på fyllan kan tycka om filmen.
Citera
2006-10-20, 02:10
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill187
"Plan 9 from outer space" kan man inte se som en film, man får se den som ett monument över Ed Wood, han trodde verkligen på sina ideér och genomförde dem trots att han ej fick någon vidare hjälp från filmbolag och dylikt. Han brann verkligen för det han gjorde...

Men och? Det är fortfarande en sjukt jävla dålig film. Det tjänar ingenting till att lalla runt och ta det som något annat. Filmfan suger så jävla hårt att det finns inte.
Citera
2006-10-20, 02:14
Medlem
Psyko Dads avatar
Finns så många usla. Men en klassisk replik jag hatat länge kläckte mr Swayze-Pain dosen´t hurt!
Citera
2006-10-20, 05:34
Medlem
rexxs avatar
Cannibal Holocaust, bara trist och osmaklig. (Sköldpaddsscenen )
Citera
2006-10-20, 07:27
Medlem
Z4Ws avatar
Resident evil

Ni som har sett den förstår varför
Citera
2006-10-20, 08:30
Medlem
Jag såg en film som hette något i stil med "Flickan i Huset vid vägens slut", eller något liknande. Det var för en väldans massa år sedan och det enda jag kommer ihåg var när de dödade en hamster och att hon bodde ensam (?) i ett hus. Filmen skulle vara en skräckfilm, men den var - såvitt jag kommer ihåg - inte ens skrämmande. Den var knappast någon höjdare, men kanske skulle den vara bättre idag.

Förresten. Är det någon som kan komma på den riktiga filmtiteln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in