2006-06-16, 23:02
Medlem
Vem är du?
Svensk skräck/thriller..
Absolut sämsta filmen, sämsta skådespelarna, osv..
måste ju va en budgetrulle som kostade nån tjugolapp..

rekommenderas som komedi iofs, man skrattar och blir så grymt irriterad för att den är så kass..
Citera
2006-06-16, 23:28
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Naturligtvis är det filmer som gör parodi på forna filmer. Exempel:

1.Motorsågsmassakern, 2.Huset som Gud glömde, 3.Sista färden

Och sen finns det väl bra många fler som aldrig lyckats tjäna pengar på andra människors filmer... Jag listar skräckfilmerna, eftersom det är den enda genre som har misslyckats på den nivå att jag mår bra av att klaga på dom.
Citera
2006-06-16, 23:29
Medlem
Antevantes avatar
Mycket skit har man sett. Men när jag åkte buss mellan Bangkok och Suraththani visades en film om hojåkare.
Minns inte så jävla mycket men det var olika gäng som fightades och en kille byggde en värstinghoj som gick hur snabbt som helst mm mm..bedrövlig skit...Nån som känner igen upplägget?
Citera
2006-06-18, 22:22
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Fear.com var nog den film jag helst skulle kunna leva utan. Det är det sämsta som skapats.
Citera
2006-06-18, 23:52
Bannlyst
Garuda, en hemskt tråkig film om en enorm fågel som dödar folk.
En av de två filmer som jag somnat till.
(Den andra gången var när jag såg Sagan om de två tornen på bio.)
Citera
2006-06-18, 23:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
http://www.imdb.com/title/tt0337910/

Camp Slaughter (2004)

Hej kom o hjälp mig va dålig denna film är...Någonstans mellan mellanstadie-engelskan och det faktum att "the creepy bad-guy" är en helt vanlig tjockis med en säck över hövvet så börjar man finurla på hur det någonsin var möjligt att få ner dessa bilder på en DVD, jag hade hellre klöst ut mina ögon ur sina hålor än att se denna igen...
Jag har insideinfo på att denna film aldrig var seriöst menad. Jag skall meddela min källa så att han kan vidarebefodra det till resten av gänget. De kommer att bli mycket glada.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-06-19, 21:45
Medlem
G.Gs avatar
Sökarna,30 November och Nattbuss 807 är ju bland de sämsta filmerna som gjorts. Men ack så sköna och roliga filmer! blir komedi av varenda en!
Som ett exempel kan vi ju ta nynazistledaren i Sökarna. Sitter inne på ett kontor och svettas kopiöst och klappar en skållad katt!(?) Kultfilmer^^
Citera
2006-06-19, 21:54
Medlem
rick jamess avatar
Deep rising..
Citera
2006-06-23, 01:31
Medlem
gadgets avatar
Boa vs Python

Så dålig att den orsakar fysisk smärta.
Citera
2006-06-23, 01:47
Medlem
truperts avatar
Little shop of horror. Gammal svartvit b-film där manuset skrevs på 4 dar och den spelades in på 2.
Citera
2006-06-23, 21:52
Medlem
smilfinks avatar
Killer Clowns from Outer Space (1988)
"skräck"-film som handlar om clowner som landat i jättestort cirkustält i en mindre amerikansk stad och bl.a. spinner in sina offer med hjälp av sockervaddspistoler... ok, handen på hjärtat kanske det finns sämre film jag har sett, men detta är fan den fulaste!

Envy (2004)
trots min förkärlek till Ben Stiller och framförallt Jack Black så var den här "komedin" ett ordentligt bottennapp. Hur mycket jag än vrider och vänder på saken så kan jag inte förstå att de tog rollerna till denna skitfilm.
Citera
2006-06-23, 22:08
Medlem
smilfinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Kommer inte på den sämsta men två filmer jag såg nyligen sög verkligen pung.

Scary movie 4
Fan dom andra filmerna har juh varit lite underhållande, men fan denna skrattade jag inte en enda gång till.

The big lebowski
En film som verkar vara gjord utan manus.

Där ser man hur smaken är som baken, The Big Lebowski är en av mina absoluta favoritfilmer, där både Jeff Bridges som the dude och John Goodman gör sina bästa roller någonsin. Samt birollernas mästare - Philip Seymour Hoffman - i en grym roll.
Glöm för all del inte de skruvade nihilisterna med Peter Stormare och basisten Flea i spetsen.. En ung snygg Tara Reid som lyxhustru och Julianne Moore som nudist..
Steve Buscemi i biroll som bowlingpolaren Theodore Donald 'Donny' Kerabtsos..

Nä, detta är en fullständigt lysande film, som iallafall jag kan se och har sett hur många gånger som helst.

Nihilist: We believe in nothing, Lebowski. Nothing. And tomorrow we come back and we cut off your chonson.
The Dude: Excuse me?
Nihilist: I said
[shouting]
Nihilist: "We'll cut off your johnson"!
Nihilist: Just you think about that, Lebowski.
Nihilist: Yeah, your wiggly penis, Lebowski.
Nihilist: Yeah and maybe we stomp on it and squoosh it, Lebowski.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in