2012-04-12, 23:19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Napoleon Dynamite. Hyrde den en gång, och fy fan vilken dynga säger jag bara! Om jag inte minns helt fel så stod den bland komedierna, men nån komedi är det ju verkligen inte. Det var bara långtråkig smörja med värdelösa skådespelare och en kass story.

Var tvungen att ladda ner den och se om bara för det. Filmen är ju genialisk, stackare som inte uppskattar den.
Citera
2012-04-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Var tvungen att ladda ner den och se om bara för det. Filmen är ju genialisk, stackare som inte uppskattar den.

Du är inte den enda som bedömer den som genialisk. På vilket sätt är den det? Genialisk är ett tungt epitet men enligt mig och många andra är det att sträcka sig att benämna den svärd.
Citera
2012-04-13, 00:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Du är inte den enda som bedömer den som genialisk. På vilket sätt är den det? Genialisk är ett tungt epitet men enligt mig och många andra är det att sträcka sig att benämna den svärd.

Genialisk är lite långsträckt kanske.
Den får mig att skratta från början till slut...lite invändningar har jag men...misären, dom spruckna drömmarna, fantasierna , dagdrömmerierna , livets beiga färger...underbart tecknade.
"Nunchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills"

editk, den tappar mot slutet.
Senast redigerad av langaocb 2012-04-13 kl. 00:28.
Citera
2012-04-13, 02:44
Medlem
Schmuckophistiques avatar
MARS ATTACKS! - Var riktigt usel och med riktigt tacky specialeffekter emllanåt.. Det enda roliga var Tom Jones i slutet.. NAPOLEON DYNAMITE, var en sån där film man hyrde och stände av efter 10min minns jag, inte för att den var dålig direkt men inget som fångar intresset liksom.. ska fan prova se om den..
Senast redigerad av Schmuckophistique 2012-04-13 kl. 02:47.
Citera
2012-04-13, 19:44
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Children of the corn var väldigt usel. Inte precis den sämsta jag sett men definitivt det uslaste ifråga om specialeffekter. Man vet att budgeten är låg när man ser handen som håller de ansiktslösa miniatyrdockorna som ska föreställa människor som blir uppkäkade av ett monster. Sorgligt.

Avatar var ju också riktigt pinsam. Tar hellre än slänga Explosiv Diarré än att titta på den en gång till. Såg den en gång på bio, och det var en gång för mycket.
Citera
2012-04-14, 10:38
Medlem
Bret-Harts avatar
Har sett mycket skräp på sistonde: White phantom,Clown murders,En mördare bankar på....listan görs lång,är sjuk och kollar mer film än vanligt då och ser mycket skräp med det också
Citera
2012-04-16, 20:20
Bannlyst
Robocop 3 ligger bra till, fyfan alltså, den var inte ens bra när jag var 11-12. Finns inget bra med den. Tvåan är lika kass.
Senast redigerad av vemslackte 2012-04-16 kl. 20:23.
Citera
2012-04-16, 20:55
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
Children of the corn var väldigt usel. Inte precis den sämsta jag sett men definitivt det uslaste ifråga om specialeffekter. Man vet att budgeten är låg när man ser handen som håller de ansiktslösa miniatyrdockorna som ska föreställa människor som blir uppkäkade av ett monster. Sorgligt.

Trean snackar du om. Ettan är dålig, men inte direkt usel.
Citera
2012-04-17, 00:27
Medlem
SleighBellss avatar
Transporter 3
Tror inte ens jag behöver förklara varför den är så otroligt usel. Egentligen är väl hela trilogin rätt medioker, men när man behövt lite lättsmält pangpang har dom två tidigare dugit fint. Faktiskt en av få filmer jag stängt av i ren frustration, brukar oftast kunna se vad skit som helst men den här gången orkade jag verkligen inte... 0/0, mänskligheten hade besparats mycket lidande om inte denna rulle producerats
Citera
2012-04-18, 01:11
Medlem
Piranha.. Dåliga skådespelare, dåligt slut och man blir arg av att se skiten.
Citera
2012-04-19, 14:45
Bannlyst
Sleighbells, nu har jag inte sett Transporter 3 men jag har svårt att föreställa mig att det kan bli mycket sämre än Robocop 3 alltså.
Citera
2012-04-20, 14:23
Bannlyst
Fritz Langs Dr. Mabuse tyckte jag var ganska dålig. Även om jag i regel brukar gilla gamla stumfilmer så var denna ingen höjdare. Den är alldeles för lång för sitt eget bästa. Det var ett tag sen jag såg den nu, men jag har för mig att den var en bra bit över fyra timmar lång. Hade de slaktat ner den till 90-120 minuter så hade den ju kanske blivit bättre, men nu blev den ju bara oerhört seg och långsam.

Cronenbergs Spider var riktigt dålig, kanske till och med Cronenbergs sämsta. Ralph Fiennes presterar ju alltid bra, men bra skådespeleri hjälper ju inte alla gånger. Ren smörja.

Rosemary's Baby tycker jag också är riktigt dålig. Kan inte begripa hur den kunde bli en så pass stor succé som den faktiskt blev. Tror till och med den fick en uppföljare, men den tänker jag inte se.

It´s Alive blev också en stor besvikelse. Hyrde den en gång, men jag tyckte den var dålig. Själva idén var väl bra, men de misslyckades totalt med att göra en skräckfilm av den.
Senast redigerad av Mozarts-Ghost 2012-04-20 kl. 14:37. Anledning: vill utöka inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in