2012-04-12, 02:16
Bannlyst
Napoleon Dynamite. Hyrde den en gång, och fy fan vilken dynga säger jag bara! Om jag inte minns helt fel så stod den bland komedierna, men nån komedi är det ju verkligen inte. Det var bara långtråkig smörja med värdelösa skådespelare och en kass story.
Citera
2012-04-12, 02:47
Medlem
Hungaros avatar
Immortals landar på min topp tio lista av filmer jag lidit igenom för att se klart på bio. Att kalla detta en dålig film är fan en förolämpning mot dåliga filmer. Har aldrig skrattat igenom så pass mycket av en film som inte ens är komedi på pappret.
Kan vara att jag hade skruvat upp mina förhoppningar rejält av trailern och att jag har ett genuint intresse för grekisk mytologi. Visst rent visuellt så var filmen bra men detta är det enda positiva av en film på 110 min.

http://www.youtube.com/watch?v=7VdONYkKFmQ
Citera
2012-04-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Napoleon Dynamite. Hyrde den en gång, och fy fan vilken dynga säger jag bara! Om jag inte minns helt fel så stod den bland komedierna, men nån komedi är det ju verkligen inte. Det var bara långtråkig smörja med värdelösa skådespelare och en kass story.

Medhåll! Jag hade hört bra om filmen och udda komedier brukar gå hem hos mig så jag bänkade mig framför tvn en kväll när den gick. Vet inte hur länge filmen hade gått innan jag såg ut så här: .
Maken till överreklamerad skitfilm får man ju leta efter. Rolig min röv.
Citera
2012-04-12, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Medhåll! Jag hade hört bra om filmen och udda komedier brukar gå hem hos mig så jag bänkade mig framför tvn en kväll när den gick. Vet inte hur länge filmen hade gått innan jag såg ut så här: .
Maken till överreklamerad skitfilm får man ju leta efter. Rolig min röv.

Samma här, jag hade också hört mycket bra om den och jag uppskattar också udda komedier ibland. Jag tyckte bara att han som spelar Napoleon bara går omkring och ser efterbliven ut hela tiden. Till och med Adam Sandlers Waterboy är roligare (vilket är Sandlers sämsta rulle).
Citera
2012-04-12, 17:46
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Jag tyckte bara att han som spelar Napoleon bara går omkring och ser efterbliven ut hela tiden.

Precis, sen så är karaktärerna inte ett dugg "likeable", heller. Man hatar ju fanskapen.

Absolut en skräpfilm.
Citera
2012-04-12, 18:28
Medlem
Citat:
Samma här, jag hade också hört mycket bra om den och jag uppskattar också udda komedier ibland. Jag tyckte bara att han som spelar Napoleon bara går omkring och ser efterbliven ut hela tiden. Till och med Adam Sandlers Waterboy är roligare (vilket är Sandlers sämsta rulle).

Det är också mitt minne av filmen så här efteråt. Kan inte minnas att det fanns en handling ens, så tråkig var den. På tal om sämsta filmer så är Mission Impossible 2 riktigt, riktigt usel. Där förväntade jag mig i alla fall en okej actionrulle men fick ett gäng långsamma och bögiga fokuseringar på en efterblivet flinande Tom Cruise.
Citera
2012-04-12, 18:47
Medlem
Kerringracks avatar
Bland det sämsta jag sett är Vicky Cristina Barcelona, med Scarlett Johansson och Javier Bardem. Hur fan den håller 7.2 på imdb är bortom mitt förstånd. Filmen makes no sense och det känns sannolikt att Woody Allen skrev manuset i grovt onyktert tillstånd - alternativt att tio personer skrev vars en del av filmen och därefter sattes delarna ihop i slumpad ordning.

En annan jag vill minnas var oerhört dryg är "One Hour Photo" med Robin Williams. Bör tilläggas att jag såg filmen ett par år innan jag ens var byxmyndig och kanske hade tyckt annorlunda idag.
Citera
2012-04-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerringrack
Bland det sämsta jag sett är Vicky Cristina Barcelona, med Scarlett Johansson och Javier Bardem. Hur fan den håller 7.2 på imdb är bortom mitt förstånd. Filmen makes no sense och det känns sannolikt att Woody Allen skrev manuset i grovt onyktert tillstånd - alternativt att tio personer skrev vars en del av filmen och därefter sattes delarna ihop i slumpad ordning.

En annan jag vill minnas var oerhört dryg är "One Hour Photo" med Robin Williams. Bör tilläggas att jag såg filmen ett par år innan jag ens var byxmyndig och kanske hade tyckt annorlunda idag.

Woody Allens filmer över lag är ju kassa. Det är så judiskt neurotiskt att det blir oförståeligt för mig.
Citera
2012-04-12, 18:57
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
För fan, Mozart, det är ju ett mästerverk! Det är en jävligt udda humor man måste förstå bara. Se om den 2 gånger till

Napoleon Dynamite är genialisk! Som sagt en väldigt udda komedi med underbar lame humor och korkade karaktärer. Kanske mina mest väl spenderade 10 kronor i den lokala videobutiken. Vote for Pedro!
Citera
2012-04-12, 19:00
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Woody Allens filmer över lag är ju kassa. Det är så judiskt neurotiskt att det blir oförståeligt för mig.

Sant. Än mer oförståeligt med den filmen är att Penélope Cruz fick en Oscar för bästa kvinnliga biroll.
Citera
2012-04-12, 20:47
Medlem
Kerringracks avatar
Kan tillägga "Scott Pilgrim vs. the World". Kände ett sug efter att hemsöka producenten och trampa sönder hans GameBoy.
Citera
2012-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerringrack
Napoleon Dynamite är genialisk! Som sagt en väldigt udda komedi med underbar lame humor och korkade karaktärer. Kanske mina mest väl spenderade 10 kronor i den lokala videobutiken. Vote for Pedro!

Haha Pedro är ju fan kung han..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in