2016-05-25, 19:04
Medlem
Situationss avatar
En film som är så hysteriskt dålig att den blir rolig är Eversmile, New Jersey från 1989. Daniel Day-Lewis spelar en ambulerande, filantropisk och med största sannolikhet mentalt sjuk tandläkare som reser runt i Sydamerika där han bekämpar karies, belägrar damer och - till synes oprovocerat - fysiskt attackerar människor med dålig tandhygien.
Citera
2016-05-25, 20:01
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Ja, helvete vad dålig den är!

Den där filmen är anledningen till varför jag inte ser mer amerikanskt än vad jag gör.
Jag vet inte vilka kriterier man ska gå efter för att hitta bra, ny, amerikansk film om den där och American Hustle, som är ungefär lika dålig, får bra kritik och 7+ i snitt på IMDB.

Hela filmen baseras på det billiga tricket att inte hålla tittaren informerad om viktiga saker och sedan proklamera stolt att "nu har vi minsann lurat dig!".
Citera
2016-05-26, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apfelsin
Skulle nog säga att Batman Begins är bland det sämsta jag sett. Ännu sämre är den sista Hobbitfilmen Hobbit: Häraslaget. Pinsamt dåligt. Tycker inte heller att Sagan om ringen var något att hänga i julgranen, men majoriteten verkar inte håller med. Andra filmen som jag tyckte var riktigt dåliga är Inglourious Basterds, Django Unchained, Inland Empire, American Sniper och Full Metal Jacket.
Hur kan man tycka Sagan Om Ringen är dåligt? Eller ens överskattat?
Citera
2016-05-26, 21:23
Medlem
Hade en VHS-film på 90-talet som hette Killer Klowns from outer space

Kom ihåg att det kom clowner från rymden som terroriserade en liten stad genom att skjuta med popcorngevär och linda in folk i sockevadd
Citera
2016-06-03, 01:13
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Nu quota du någon annan men vill svara ändå.

För mig blev Sagan Om ringen trilogin helt enkelt en stor besvikelse då folk hypade och prisa den till skyarna. Tror det tog mig fyra försök att se klart bara första filmen då det aldrig hände något vilket resulterade i att jag somnade gång på gång. Jag menar hur kul är det att se Frodo och hans Buttbuddy Sam gå, gå och åter gå? Finns så mycket attan men skiter i att ta upp det,

Jag såg till sist den andra och tredje filmen till sist men det var inget vidare.
Har aldrig läst böckerna så antar att dom riktigt harcoregrabbarna som gillade dom kan relatera mer till filmen?
Citera
2016-06-03, 01:24
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apfelsin
Skulle nog säga att Batman Begins är bland det sämsta jag sett. Ännu sämre är den sista Hobbitfilmen Hobbit: Häraslaget. Pinsamt dåligt. Tycker inte heller att Sagan om ringen var något att hänga i julgranen, men majoriteten verkar inte håller med. Andra filmen som jag tyckte var riktigt dåliga är Inglourious Basterds, Django Unchained, Inland Empire, American Sniper och Full Metal Jacket.

Din lista måste vara bland de sämsta jag har sett. Istället för sämsta filmen kan man ju använda din lista som exempel på fruktansvärt dåliga listor. Du menar på allvar att filmerna du nämner är dom sämsta du har sett?
Citera
2016-06-03, 01:31
Medlem
Citat:

Man kan såklart tycka att Sagan om Ringen är överskattad. Vet inte vad han har för filmsmak, och vill nog helst inte veta det heller. Skulle inte förvåna mig det minsta om han tycker en uppsjö Amerikanska high school filmer är bland det bästa som han har sett.
Citera
2016-06-03, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Man kan såklart tycka att Sagan om Ringen är överskattad. Vet inte vad han har för filmsmak, och vill nog helst inte veta det heller. Skulle inte förvåna mig det minsta om han tycker en uppsjö Amerikanska high school filmer är bland det bästa som han har sett.
Jag gillade inte Hobbit lika mycket dock, men dock ser jag det som en bra film, i alla fall första filmen, andra filmen är helt okej som bäst. Sagan Om Ringen har så mycket mera kvalitéter och mer dynamik. Sagan Om Ringen vill vara ihågkommet om 50 år kanske? Kommer The Hobbit vara det?
Citera
2016-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Jag gillade inte Hobbit lika mycket dock, men dock ser jag det som en bra film, i alla fall första filmen, andra filmen är helt okej som bäst. Sagan Om Ringen har så mycket mera kvalitéter och mer dynamik. Sagan Om Ringen vill vara ihågkommet om 50 år kanske? Kommer The Hobbit vara det?

Har aldrig sagt att Sagan Om Ringen är dålig. Och som en viss person skrev, att det var den sämsta filmen han har sett är skrattretande. Undrar hur många filmer som han har sett. Har gett samtliga Sagan om Ringen filmer, trilogin alltså 9/10 på IMDB. Säger väll rätt mycket. Att den inte är överskattad heller. Vet inte riktigt vart The Hobbit kom in i bilden, men den kommer nog att vara ihågkommen om 50 år med stor sannolikhet, eftersom det är samma regissör. Och även den trilogin är känd, även om Sagan om Ringen trilogin är bättre. Och när det gäller ihågkommen så kommer nog folk att känna till namnet The Hobbit även om man inte minns handlingen direkt, om jag ska spekulera.
Citera
2016-06-03, 21:31
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Har aldrig sagt att Sagan Om Ringen är dålig. Och som en viss person skrev, att det var den sämsta filmen han har sett är skrattretande. Undrar hur många filmer som han har sett. Har gett samtliga Sagan om Ringen filmer, trilogin alltså 9/10 på IMDB. Säger väll rätt mycket. Att den inte är överskattad heller. Vet inte riktigt vart The Hobbit kom in i bilden, men den kommer nog att vara ihågkommen om 50 år med stor sannolikhet, eftersom det är samma regissör. Och även den trilogin är känd, även om Sagan om Ringen trilogin är bättre. Och när det gäller ihågkommen så kommer nog folk att känna till namnet The Hobbit även om man inte minns handlingen direkt, om jag ska spekulera.

Zoolander2 Sicken skit..................
Citera
2016-06-03, 22:36
Medlem
MrProfits avatar
Epic Movie är för mig den sämsta film jag hittills har sett. Otroligt vad den missar i skämten. Finns så många filmer som den hämtar skämt ifrån och gör det ändå så uselt.
Glömde att jag har sett Meet the Spartans, men Epic Movie slår den i denna kategori iallafall. Vissa filmer glömmer man och sen finns det filmer som lämnar en sur eftersmak.

(Håller mig ifrån bl a Ingmar Bergman filmer och Woody Allen filmer, och i stort sätt alla svenska filmer, så där kan det finnas någon jag personligen tycker är sämre än Epic Movie men det vet jag ju inte förrän jag har sett filmer av dom och det kommer att dröja väldigt länge innan jag gör det)
Citera
2016-06-03, 23:08
Medlem
"The fountain" var en film som jag inte lyckades ta mig igenom, antar att jag inte är tillräckligt djup eller kulturell för den sortens film, fy vad den var dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in