2010-07-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Mina 3 absoluta favvofilmer är Stand by me,Breakfast club och Undergången,sitter och analyserar porrfilmer och är allmänt djup skulle jag vilja säga men Once upon a time in the west var inte en bra film för JAG tyckte inte det så i MINA ögon är det inte en bra film,allt är ju relativt inte sant?

där har vi tre bra filmer, 'breakfast club' är utan tvekan min favorit bland de tre.
analysera porr gör vi väl alla på ett eller annat vis, hah.
angående western-filmer så.. har jag egentligen inte så mycket att säga om saken, för mig så är de där filmerna från den tidpunkten, eller den eran, mystiskt influerade liksom.. svårt att kategorisera, eller förstå meningen, if you will. jag har svårt att komma på någon bra western-film, även fast jag uppskattar de flesta, inkl. 'once upon a time in the west' samt de gamla eastwood-filmerna.. måttligt iallafall.

jag är dock ganska säker på att jag inte har sett 'förvisningen', är det en svensk film?
eller bara svensk betitlad?
kanske borde googla lite. oavsett så ser jag inte på mycket svensk film överhuvudtaget, självfallet.
har endast sett en bra svensk film i mitt liv, det var filmen 'de ofrivilliga', kom ut -08.
rekommenderar den om du, som jag, haft fördomar mot svensk film överhuvudtaget, eller bara vill se en svensk rulle. samtidigt så är den nog endast bra för att den är svensk liksom, det är ingen film jag skulle rekommendera till en film-entusiast.
Citera
2010-07-15, 17:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.s.eliot
där har vi tre bra filmer, 'breakfast club' är utan tvekan min favorit bland de tre.
analysera porr gör vi väl alla på ett eller annat vis, hah.
angående western-filmer så.. har jag egentligen inte så mycket att säga om saken, för mig så är de där filmerna från den tidpunkten, eller den eran, mystiskt influerade liksom.. svårt att kategorisera, eller förstå meningen, if you will. jag har svårt att komma på någon bra western-film, även fast jag uppskattar de flesta, inkl. 'once upon a time in the west' samt de gamla eastwood-filmerna.. måttligt iallafall.

jag är dock ganska säker på att jag inte har sett 'förvisningen', är det en svensk film?
eller bara svensk betitlad?
kanske borde googla lite. oavsett så ser jag inte på mycket svensk film överhuvudtaget, självfallet.
har endast sett en bra svensk film i mitt liv, det var filmen 'de ofrivilliga', kom ut -08.
rekommenderar den om du, som jag, haft fördomar mot svensk film överhuvudtaget, eller bara vill se en svensk rulle. samtidigt så är den nog endast bra för att den är svensk liksom, det är ingen film jag skulle rekommendera till en film-entusiast.

"Förvisningen" är en rysk film med Marie Bonnevie,så jävla kass
Citera
2010-07-16, 01:10
Medlem
Intotherainbows avatar
The Last Airbender, M. Night Shyamalan sätter nya standarder på definitionen av värdelöst i sin filmatisering av denna annars grymma serie.

smakprov.
http://www.youtube.com/watch?v=iwccNqklC_k
Citera
2010-07-16, 01:14
Medlem
FarbrorKjells avatar
Sjön. Något svenskt elände för sisådär tio år sedan. Storyn hänger inte ihop särskilt väl
Citera
2010-07-17, 01:58
Medlem
Såg precis Repo Men och det var den sämsta film jag sett på väldigt länge. Filmen bygger vidare på konceptet "Ta SMS-lån och gråt ut i aftonbladet när du inte kan betala", samt lyxfällan och tar det till en helt ny nivå. Framtidens whitetrash brukar nämligen shoppa organ för miljontals dollar för att sedan bo tillsammans i stora ghetton. Remy, som passande nog spelas av JUDE Law jobbar med att mörda folk och ta deras organ men när han själv behöver ett nytt hjärta bestämmer han sig för att också leva i ghettot och mörda alla sina arbetskamrater. Filmens sensmoral är : Köp så mycket du kan för lånade pengar och döda sen din långivare.
Citera
2010-07-17, 02:27
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenhov
Såg precis Repo Men och det var den sämsta film jag sett på väldigt länge. Filmen bygger vidare på konceptet "Ta SMS-lån och gråt ut i aftonbladet när du inte kan betala", samt lyxfällan och tar det till en helt ny nivå. Framtidens whitetrash brukar nämligen shoppa organ för miljontals dollar för att sedan bo tillsammans i stora ghetton. Remy, som passande nog spelas av JUDE Law jobbar med att mörda folk och ta deras organ men när han själv behöver ett nytt hjärta bestämmer han sig för att också leva i ghettot och mörda alla sina arbetskamrater. Filmens sensmoral är : Köp så mycket du kan för lånade pengar och döda sen din långivare.

Bra sammanfattning, är precis vad jag tycker om filmen också (fast jag hittade inte orden). MEN, jag såg hela så nått underhållsvärde hade den väl(?)
Citera
2010-07-17, 09:17
Medlem
Bret-Harts avatar
Såg Funny people igår och jag kan tala om att det var inte mycket till Funny people i den filmen......
Citera
2010-07-26, 01:13
Medlem
2looses avatar
Citat:

Kan inte annat än o instämma.
Tyckte den verka lovande i ca 30 sekunder. Sen va de bara nedförsbacke hela vägen.
Citera
2010-07-26, 09:31
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Du har verkligen inte fattat filmen - en framtid där inte staten utan privata företag erbjuder transplantationer. Tänk dig själv att leva i en värld där du tvingas välja mellan ett transplantat och 6 miljoner i skuld eller låta dina barn dö istället - härligt va? Lyxfällan? SMS-Lån? Öh liksom.

Han bestämmer sig inte för att leva i ghettot - var får du det ifrån liksom, valet är att vänta in sin egen repo-man eller gå under jorden. Precis som alla andra som inte lyckats betala sina ockerräntor får göra. Precis som faktiskt sker i USA idag, kan man inte betala sina hutlösa läkemedelsräkningar så kan man välja mellan att ta livet av sig eller gå under jorden.

Visst, filmen har stora hål, ett fullständigt tillknarkat slut men är ändå långt ifrån "sämsta filmen ni sett".

Tycker du ska sätta dig ner och titta igenom Subspecies 1 och 2, sen kan du klaga på film.
Senast redigerad av Tigrovi 2010-07-26 kl. 09:39.
Citera
2010-07-26, 10:02
Medlem
i mitt tycke hamnar Valhalla rising högt upp på min lista.
Kalla mig dum om ni vill men jag fattade verkligen ingenting av den filmen!
Det var den segaste mest osammanhängande skit jag sett, riktigt besviken blev jag
Citera
2010-07-26, 10:12
Medlem
Såg Paranormal Activity igår efter att ha hört så jävla många prata om den. Måste säga att jag blev sjukt besviken, dom första 40min gav absolut ingenting mer än att man fick se en kamerakåt kille springa runt o filma sin dryga brud. Sen när det väl börja hända grejer var det så sjukt tama grejer att jag la mer energi på att vara förbannad på dom 2 personerna och deras löjliga uppförande än att vara rädd för demonen/spöket/whatever de kom fram till att det var.

Har hört polare säga att den är sjukt läskig pga. att den är så verklighetstrogen. Jag gillar egentligen inte skräckfilmer, och har sett relativt få i mitt liv, men jag köpte fan inte den här skiten för en sekund.
Citera
2010-07-26, 14:41
Medlem
MicrograMs avatar
Måste nog säga att Cabin Fever 1 & 2 ligger högt uppe på listan av usla filmer jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in