2009-06-17, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Såg idag There will be blood och vilken jävla skit. Fy satan vad förbannad jag blev

Jag vet att många uppskattar sådana här filmer "smått skumma a.k.a. konstnärliga. Men jag står fan inte ut med dem. Men samtidigt uppskattar jag film såpas mycket att jag inte slutar titta på en film tills den är slut. Och vissa filmer som varit sjukt konstiga eller snurriga/obegripliga har under de sista minuterna vänt och blivit mina absoluta favoritfilmer som The Game och Matrix (ettan, som enligt mig lossnade ordentligt eller rättare sagt klarnade upp i slutet). Men denna There Will Be Blood var ett totalt jävla bottenskrap till skit.

Visst, någon jävla hippie till regissör och manusförfattare ville åskådliggöra det skumma i människan, och att pengar kanske inte gör en lycklig och andra livsfilosofiska aspekter. Men det måste finnas vettigare sätt att göra detta på än det som uppgjorde There Will Be Blood.

Poäng:

1/2 (en halv) FB-KUK av Fem

Du kanske ska sluta titta på film helt och hållet. Åtminstone sluta dela med dig av dina "åsikter".
Citera
2009-06-17, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Du kanske ska sluta titta på film helt och hållet. Åtminstone sluta dela med dig av dina "åsikter".

Och det för att du inte håller med mig eller vad fan är ditt problem. Kan du inte motivera det du säger är det väl lika bra att du kniper igen totalt.
Citera
2009-06-17, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Och det för att du inte håller med mig eller vad fan är ditt problem. Kan du inte motivera det du säger är det väl lika bra att du kniper igen totalt.

Det är snarare du som inte klarar av att motivera. Du kallar regissören för "hippie" utan att antagligen ens veta vem det är. Filmen blev trefaldigt Oscarsnominerad och 99% av alla som har sett den tycker förmodligen 100% annorlunda än du. Det finns många filmer som kan beskrivas som "vilken jävla skit" - There will be blood är bara inte en av dom. Men jag varken vill eller orkar dra igång en argumentation vare sig en av dom bästa filmer jag någonsin har sett är skit eller inte.
Varsågod och tyck vad du vill.
Citera
2009-06-17, 22:33
Medlem
Såg den nya StreetFighter idag ... Att dom ens kan lägga ner så mycket pengar på att göra en film med ett värdelöst manus?
Citera
2009-06-17, 22:39
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Det är snarare du som inte klarar av att motivera. Du kallar regissören för "hippie" utan att antagligen ens veta vem det är. Filmen blev trefaldigt Oscarsnominerad och 99% av alla som har sett den tycker förmodligen 100% annorlunda än du. Det finns många filmer som kan beskrivas som "vilken jävla skit" - There will be blood är bara inte en av dom. Men jag varken vill eller orkar dra igång en argumentation vare sig en av dom bästa filmer jag någonsin har sett är skit eller inte.
Varsågod och tyck vad du vill.

Vad betyder det ifall en film blir oscarnominerad då? Finns många klassiker som inte ens kom i närheten av nån oscar när de släpptes..
Citera
2009-06-17, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Vad betyder det ifall en film blir oscarnominerad då? Finns många klassiker som inte ens kom i närheten av nån oscar när de släpptes..

Det betyder absolut inte att filmen är överlägsen dom filmer som inte blir nominerade, men det är samtidigt ett bra bevis på att filmen inte är skit.
Citera
2009-06-17, 23:04
Medlem
WSEs avatar
Jag läste något om att We Were Soldiers faktiskt var en realistisk skildring av kriget och att den inte förtjänade den dåliga kritiken. Jag gav filmen en chans till och den är fortfarande skit!!! Instruktören som alla är rädda för är 85 år gammal! Jag slängde filmen innan dom åkte till Vietnam. Jävla kacklande hemmafruar på basen och deras känslor URG! Sätt på psykopaten från Winter Soldier om ni vill att jag ska bry mig!
Citera
2009-06-17, 23:50
Medlem
Kissemurras avatar
Hollow man världens häftigaste reklam på tv men den sög tom. på bio. Någon som orkat se 2:an?
Citera
2009-06-18, 06:39
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
The Takers kan vara den absolut mest genomusla film man kan se.

Filmen börjar med att två killar knivhugger en tredje kille. Dom två killarna åker sen och raggar upp två tjejer. Dom åker till en lägenhet och har sex resten av filmen. (Alla är för övrigt fula och feta) På slutet kommer ena kvinnans man hem och skjuter ihjäl dom. Då visar det sig att allt varit en filminspelning .
Citera
2009-06-18, 06:53
Medlem
The Village Helt sinnessjukt dålig! Inte läskig vilket den verkade vara på all reklam. Plus att det inte kändes som att det hände något överhuvudtaget.
Citera
2009-06-18, 06:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Pearl Harbor. Vet inte ens i vilken ände jag ska börja såga eländet. Vilken förutsägbar, äcklig smörja.

Hemsk smörja.

X-men 3. Kul att dom onda är en gäng jävla lajvare i en skog. Egentligen inte...
Citera
2009-06-18, 06:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster

Åh! Så om en film är oscarsnomnerad är det per automatik bra?

*Host* Titanic *Host*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in