2008-02-11, 14:49
Bannlyst
Förberedelse

I helgen kommer sannolikt minst en unge dö av våld. Vem ligger i startgroparna med en förberedd Facebookgrupp på ett mysigt dödsfall? Några här på FB kan börja skriva artikeln och pressmeddelanden till ett par tidningar redan nu. Glöm inte att planera in lämplig dag för manifestation, som man givetvis skall meddela media. Men var inte för het på gröten, vänta i alla fall tills liket kallnat innan man mejlar. Vem ska vi välja som frontperson för kampanjen? Mankan/Chockad? Fula Gubben?

Alla pengar från insamlingen under manifestationen fördelas lämpligen inom gruppen. Själv nöjer jag mig med 5 % för mitt utmärkta förslag.

Någon som vet hur mycket Anton dragit in på sina föreläsningar (ah, vahettere vi måste stoppa väldet föratte folk kan komma till skada.. man kan ringa polisen)?
Citera
2008-02-16, 18:28
Medlem
Strike-s avatar
Som sagt, jag ogillar den där killen starkt. Hans "bästa kompis" har avlidit och har han ens nämnt honom i MTV, Aftonhoran och alla andra medier? Om min kompis hade dött och jag hade gjort likadant skulle jag alltid ha hedrat och aldrig pratat om nå jävla facebook-grupp. De är en jävla stil han har där..
Citera
2008-03-17, 14:45
Medlem
En 27-åring hittas död, och självklart ser Anton sin chans att "rasa" i media och med sitt uttryckslösa ansiktsuttryck uttala patetiska fördömanden. "Det måste få ett stopp", säger Anton om det meningslösa gatuvåldet:
http://stockholm.expressen.se/nyhete...e-fa-ett-stopp

Men sen börjar polisen misstänka att personen ramlat (i och för sig en något märklig dödsorsak). Men hur ska Anton fördöma det här? Nu sitter den lille lusen förmodligen och hoppas på att 27-åringen verkligen misshandlades till döds.
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_983993.svd
Citera
2008-03-17, 17:27
Medlem
audios avatar
I början tyckte man att det här var en fin tanke, men när man väl tänker efter så får man leta efter ett större ego.
Vad hände med Riccardo? Jag hör bara namnet Anton Abele och hans kampanj angående gatuvåldet. Vad fan gör han för nytta överhuvudtaget?

Det ironiska i det hela är att han som sprang iväg från misshandeln ska prata om hur man hindrar bråk. Dubbelmoral?

Det mesta roliga är att en överklassunge ska glida runt och snacka om hur man stoppar gatuvåld. Vad fan vet han egentligen? Har han ens hamnat i slagsmål överhuvudtaget?
Om man ska snacka om hur man förebygger våld så lyssnar jag hellre på någon som har varit insatt i sånt där och som vet hur saker och ting ligger till och som vet hur man förebygger det. Men Anton Abele? Skjut han!
Citera
2008-03-17, 18:50
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio
I
Det mesta roliga är att en överklassunge ska glida runt och snacka om hur man stoppar gatuvåld. Vad fan vet han egentligen? Har han ens hamnat i slagsmål överhuvudtaget?
Om man ska snacka om hur man förebygger våld så lyssnar jag hellre på någon som har varit insatt i sånt där och som vet hur saker och ting ligger till och som vet hur man förebygger det. Men Anton Abele? Skjut han!

Tycker inte att han berättar mycket mer än att vill stoppa gatuvåldet(vem vill inte det). Här lägger han dock upp sitt manifest av pladder, pladder och åter allmängiltigt pladder.

"Engagemang” lyder nyckelordet, enligt Anton Abele. Föräldrar måste engagera sig. Lärare måste engagera sig. Ungdomar måste engagera sig – alla måste engagera sig.
Han rasar och förfäras över att gatuvåldet skördat ett till offer.
- Det är förfärligt att det fortsätter. Det måste få ett stopp, säger han till Stockholm.expressen.se.
- Det är extremt tragiskt.

Måste tänka sig för
Han menar att det finns föreningar att engagera sig i att, det finns möjligheter till att gå på nattvandringar men att folk inte intresserar sig tillräckligt för att få ett stopp på det. Människor tar inte heller våldet på allvar.
- Ungdomar måste tänka sig för men det gör de inte, det gör inte heller vuxna.
- Folk vet inte riktigt våldets konsekvenser, säger han

Planerar demonstration
Han ser också alkoholen som ett stort bakomliggande problem till det dödliga våldet.
- De blir avtrubbade och agerar på ett sätt som de inte skulle göra annars.
Just nu planerar Anton Abele en bok som hans förening ska ge ut tillsammans med Karolinska institutet om vilka allvarliga konsekvenser våldet kan få. Han planerar också en demonstration mot gatuvåldet på FN:s internationella ickevåldsdag den 2 oktober"
Senast redigerad av Amor 2008-03-17 kl. 18:53.
Citera
2008-03-17, 19:15
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ianji
Tycker också det är konstigt att ingen har nämnt något om vad denne Anton gjorde under misshandeln. Tydligen så har han sett när Riccardo blivit misshandlad till döds och det är väl inget att skryta med?

Har inte sett att Anton gjorde något för att försöka stoppa det hela? Nej han stod väl och planerade sin facebookgrupp för att få lite medianärvaro...

Anton är en pajas.

I din hjärna fabulerar du ihop ett möjligt händelseförlopp och kommer fram till slutsatsen att "Anton är en pajas". Bra där...
Citera
2008-04-02, 14:23
Medlem
Myggan driver med Anton Abele. Så jävla rätt. Och så jävla likt han

http://kanal5.se/web/guest/myggan?p_...7r_version=1.0
Citera
2008-04-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huer

Klockrent är allt som kan sägas!
Citera
2008-04-02, 14:46
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:

Haha, tack för det goda skrattet
Citera
2008-04-02, 15:02
Medlem
Zumas avatar
Citat:

Fyfan vad roligt alltså! Garvade ihjäl mig när Timbuktu hamnade i bild
Citera
2008-04-02, 23:53
Medlem
Han gör iallafall något. Vad gör du/ni?
Citera
2008-04-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Han gör iallafall något. Vad gör du/ni?
Fråga dig istället vad han gör och varför. Då väger ditt resonemang inte lika tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in