2007-10-12, 18:18
Medlem
Killen verkar vara 15 år gammal och kanske lite väl ung för en sådan här tråd. Det vore därför trevligt om vi försökte hålla nivån.

Den rikskända misshandeln i Stockholm där en pojke mördades har nog ingen missat.

Det konstiga med detta är att en 15-åring direkt startar en antivåldskampanj med hjälp av facebook och aftonbladet(?) inte säker på aftonbladet men de skrev väldigt tidigt om hans kampanj och hjälpte honom på traven liksom SVT mfl.

Alla dessa kampanjer är ju helt värdelösa och det vet varenda människa. Våldet kommer inte minska. Om 3 månader är allt detta bortglömt som vanligt.
Detta känns lite som Aftonbladets älska fotboll-kampanj. Alla vet att de som går med är de som inte behöver gå med.

Vad jag har förstått så var han på samma fest som den mördade pojken men kände 0honom inte. Det antar jag, om de kännt varandra hade det klart och tydligt framgått.

Enligt vad han själv sagt så har han sett misshandeln men inte yppat ord om hur han försökte stoppa den. Istället denna kampanj.

Vem är killen?
Är han en helylle gosse som vill få slut på våldet eller har han en farsa som jobbar inom media och styr honom?

Han har uppenbarligen talang för att synas i media och framföra budskap så kanske kommer vi så mer av den pojken.
Citera
2007-10-12, 18:29
Medlem
I_O_Us avatar
Som någon redan skrivit, men lite Pigge-varning på honom alltså. Gick förbi manifestationen idag på Kungsan där han höll tal tillsammans med Hasse Aro ocomp. Men lite cred ska väl grabben ha trots allt, det är för ett gott ändamål.
Citera
2007-10-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Men lite cred ska väl grabben ha trots allt, det är för ett gott ändamål.

Jag är faktiskt tveksam. Det hör inte till vanligheterna att 16-åringar dödar varandra. Det händer med jämna mellanrum. Kanske att det blir lite lugnare direkt efter de mord som nu blivit omnämnda i pressen. Men det glöms snabbt ska du se.

När media slutat skriva om mordet borde Anton starta sin kampanj för att hålla minnet vid liv. Inte nu enligt mig.

Men nu kommer väl kampanjen att dö ut i takt med medias uppmärksamhet kring mordet.
Citera
2007-10-12, 23:15
Medlem
Tycker också det är konstigt att ingen har nämnt något om vad denne Anton gjorde under misshandeln. Tydligen så har han sett när Riccardo blivit misshandlad till döds och det är väl inget att skryta med?

Har inte sett att Anton gjorde något för att försöka stoppa det hela? Nej han stod väl och planerade sin facebookgrupp för att få lite medianärvaro...

Anton är en pajas.
Citera
2007-10-13, 00:00
Bannlyst
Undrar om han stod och sippade på champagne medan han bevittnade misshandeln, eller sprang han kanske och gömde sig någonstans!
Undrar också vad det är för fel på hans fejs? Frillan är hemsk, precis som på de flesta snorisar, men undre halvan av fejset ser ju för jävlig ut!

Han har väl sina 15 minuter nu...
Citera
2007-10-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Han har väl sina 15 minuter nu...
... kan man väl säja...
43.200 träffar på Google!
Citera
2007-10-13, 03:23
Medlem
rogga9s avatar
Håller med, verkligen Pigge-varning på den här killen. Herr Werkelin var ju ett riktigt praktsvin som så medvetet och obemärkt profiterar på sin familjs död. Gifter om sig och använder media för att bygga campingplatser. Fy fan.

Abele är inte riktigt samma sak men visst är han en mediahora av stora mått. Man ser hur han njuter av att stå i rampljuset vilket är anledningen till att han gör det här. Hela kampanjen är ju så diffus och uppblåst av den senaste veckans händelser att man har svårt att ta den på allvar. Den heter ju "Bevara oss från gatuvåldet" vilket är så jäkla självklart. Varför skulle någon vara FÖR ungdomsvåld? Alla är emot det. Och det är ju inte som om han har gjort några jätteansträngningar den där Anton. Vad vi vet har han ju inte gjort något för att minska våld tidigare, allt han gjort är alltså att starta en förening på Facebook. Rörande. Synd att dom redan delat ut årets Nobels fredspris för han måste legat bra till annars.
Citera
2007-10-13, 05:00
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tror på fullaste allvar att det är hans pappa som ligger bakom.

Måhända kom Anton hem med gråten i halsen och hulkade fram att "pappa, veeet du vad som hände?" varpå pappa sade "nej nu!" och drämde handen i bordet. Sen uppstod facebook-grupp samtidigt som fadern ringde runt och förklarade vad hans son gjort på facebook och att "nu jävlar ska det ut och demonstreras!".

Stoppa det meningslösa gatuvåldet har man hört förr. Men att en kaxig sextonåring som inte har vett att hålla käft när det står beväpnade, ökända slagsmålskämpar framför honom åker på däng skulle starta en kampanj av sådan storlek har - vad jag tror - ingenting annat än att hans fader med vänner är de de är.

Det är inget nytt, det är inget unikt, massans samlade förvånande inandningar och "nämen, så världen ser ut" börjar bli uttröttande.

Varenda gång någon får däng av grövre kaliber låter det likadant, men alla tröttnar innan månaden är slut. Möjligtvis kommer några av hans vänner ihåg det även efter nyår, men då har det med all säkerhet kommit fram någonting annat som är mer värt att oja sig över.
Citera
2007-10-13, 05:15
Medlem
CashBlows avatar
Råkade se spektaklet på TV och tittade genast bort. En lillgammal mupp, perfekt för både SVT och Aftonludret.
Citera
2007-10-13, 05:36
Medlem
Om jag fattat rätt så är han son till Gunnar Abele som är involverad i O2Gruppen som har goda erfarenheter att kontakta massmedia.

Det är ju inte så svårt egentligen.. om man får lite hjälp. När jag var rätt så liten lanserade SSU en "rör inte min kompis" kampanj (mot rasism..) som fick stort genomslag men att det var just SSU som låg bakom vet nog inte speciellt många än idag.

Men jaja det är över nu..
Citera
2007-10-13, 05:42
Medlem
Neonights avatar
Fan jag tycker jag han sett den där killen i nån tidning förut.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...4__424793a.jpg

Då också med nån manifestation, blogg.

Med största sannorlighet så har jag blandat ihop honom med någon annan ung man med ett omöjligt mål
Citera
2007-10-13, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Fan jag tycker jag han sett den där killen i nån tidning förut.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...4__424793a.jpg

Då också med nån manifestation, blogg.

Med största sannorlighet så har jag blandat ihop honom med någon annan ung man med ett omöjligt mål

Lika som bär

Mr. Incredible
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...do_424289w.jpg

Anton Abele
http://faninterference.files.wordpre...incredible.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in