2009-10-11, 16:14
Medlem
Von0bens avatar
Kolla här. Anton Abele läser Metro och förfasar sig över att ungdomar UNDER 18 ÅR är med i kriminella gäng!!

http://www.youtube.com/watch?v=OdcaW...ayer_embedded#

Saken i sig är det inget fel på såklart, men den lillgamla teatraliska indignationen är direkt löjeväckande. Skulle inte nån marknadsföringscoach eller liknande säga åt Anton att han borde vänta ett par år innan han ger sig in i politiken med rollen "den indignerade medborgaren"? Det klär honom inte. Man skrattar mest åt honom
Citera
2009-10-11, 17:44
Medlem
Snacka om räkmacke-kille. Allt tack vare att en dräggig 16-åring slogs ihjäl av ett annat pack dräggiga 16-åringar och en facebookgrupp. Jo, jo - vi har mycket att tacka honom för. Det mest patetiska är att i samband med att Riccardo, Luigi eller vad han nu hette, dog så arangerades nån form av manifestation i Kungsan där Anton höll tal som snarare resulterade i att ännu fler dräggiga 16-åringar hade en anledning till att supa skallen av sig. Till och med Stockholmsnatt har nog bidragit mer till minskat våld på gator och torg, vilket säger en hel del... Nåja, räcker väl till att vara en het kandidat till Nobels fredspris 2010 i alla fall
Citera
2009-10-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Kolla här. Anton Abele läser Metro och förfasar sig över att ungdomar UNDER 18 ÅR är med i kriminella gäng!!

Saken i sig är det inget fel på såklart, men den lillgamla teatraliska indignationen är direkt löjeväckande. Skulle inte nån marknadsföringscoach eller liknande säga åt Anton att han borde vänta ett par år innan han ger sig in i politiken med rollen "den indignerade medborgaren"? Det klär honom inte. Man skrattar mest åt honom

Jag både skrattade och grät när jag såg den där video. Det ser så tillgjort och självglorifierande ut när han sitter där och tycker att ungdomsvåld är "oacceptabelt".

Det är förövrigt rätt så tydligt att han inte vet vad han snackar om när man kollar på hans hemsida. Det ser ut som att det enda han har gjort är att ta en massa fina ord och slängt ihop dom till vad han tror är en fungerande mening. Hälften av allt som står betyder inte ett skit.
Citera
2009-10-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtud
Jag både skrattade och grät när jag såg den där video. Det ser så tillgjort och självglorifierande ut när han sitter där och tycker att ungdomsvåld är "oacceptabelt".
Anton sitter i soffan framför sin tekopp och förfasas över att det finns ungdomsgäng. Fy fan va löjligt, hittils har det verkat som om Anton var en produkt av någon homosexuell reklammakare men det här var verkligen ett bottennapp. Totalt misslyckad film.

Min egen lösning är storstryk för alla små ungar som går runt med kepsen bak-och-fram / hängiga byxor / stor vinterjacka. Känns lika vettigt som att sitta med talfel och förfäras.
Citera
2009-10-11, 21:00
Medlem
Von0bens avatar
Jag vet inte om det varit uppe tidigare, men här är ett klipp där Anton Abele presenterar sin youtube-kanal som han skapat "för att förändra sverige" och i sin "långa vandring till riksdagen"

http://www.youtube.com/watch?v=gLeKy...eature=related

Ett av problemen med Anton, förutom att han är lite för ung för att ta på sig rollen som den "upprörde mannen" som uttalar sig svepande om breda samhällsproblem, är hans bizarrt överdrivna sätt att tala och gestikulera. Jag vet inte vem som lärt honom det här sättet att agera, typ om han har sina förebilder bland amerikanska politiker eller nåt, men här i sverige passar det illa och det får honom att bli en parodi på sig själv.
Citera
2009-10-11, 22:39
Medlem
Fan vad han verkar skitnödig på de där youtube-klippen.
Citera
2009-10-11, 22:47
Medlem
BagarenBs avatar
Han måste stoppas
Citera
2009-10-11, 22:47
Medlem
Citat:

Om Anton redan i så unga år är sån tänk då hur han kommer att vara när han är 50!!
Det där slår väl det gamla TV-inslaget med Carl Bildt som 18-19-åring....
Citera
2009-10-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ett av problemen med Anton, förutom att han är lite för ung för att ta på sig rollen som den "upprörde mannen" som uttalar sig svepande om breda samhällsproblem, är hans bizarrt överdrivna sätt att tala och gestikulera. Jag vet inte vem som lärt honom det här sättet att agera, typ om han har sina förebilder bland amerikanska politiker eller nåt, men här i sverige passar det illa och det får honom att bli en parodi på sig själv.

Han har förmodligen lärt sig att prata/gestikulera sådär i skolan, det fick vi också göra. Grejen är att han som så många andra misslyckats totalt med att skapa sig en egen stil. Att titta på sin publik/in i kameran, ta konstpauser och prata tydligt är liksom något alla får lära sig.

Jag stör mig jävligt mycket på hans eviga inandningar, det känns som att han missförstod konstpausen och trodde att man skulle ta en efter vartannat ord. Fast vad vet jag, det kan lika gärna vara ett sätt för honom att hålla kvar saliven i käften.
Citera
2009-10-12, 04:15
Medlem
MadamMims avatar
Anton Abele på Twitter för 15 timmar sen:

"Är på besök i Tensta. Fantastiskt att se hur kultur- och framförallt sportandan florerar bland ungdomarna här i Tensta Centrum."

Haha, driver han? Han måste skämta?
Citera
2009-10-12, 08:52
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Jag vet inte om det varit uppe tidigare, men här är ett klipp där Anton Abele presenterar sin youtube-kanal som han skapat "för att förändra sverige" och i sin "långa vandring till riksdagen"

http://www.youtube.com/watch?v=gLeKy...eature=related

Det är också roligt att pressentera sin riksdagskampanj sittande i köket hos mamma.
Det Abele - hemskt tydligt - illustrerar är att tröskeln för att bli kändis är låga men framförallt att kraven för att betraktas som "hjälte" har blivit brutalt låga. Starta en facebookgrupp eller få en miljard för att lira boll och bli hjälte, på något sätt har jag svårt att tro att sgt York inte ligger i sin grav och snurrar som rotorn på en super-puma.
Citera
2009-10-13, 17:12
Medlem
rausings avatar
Citat:

Variant av samma klipp, med enbart det viktigaste lämnat kvar:

http://www.youtube.com/user/jourtor#p/a/u/0/vXc9iJb7T4Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in