2008-04-03, 21:04
Medlem
lusekoftans avatar
Äh lägg ner, han är en medieskapelse. Media ville ha en liten överklassunge som engagerade sig mot våldet, haussade honom, ringer honom efter varje bråk på stan för en kommentar osv..
Killen borde skaffa sig en mediatränare eller hålla sig till studierna
Citera
2008-04-04, 22:06
Medlem
Killen är ju ett födgeni som har sett till att
antivåldkampanjen genererar stålar och
karriärmöjligheter. Att han sedan ser ut
som ett mongo kan ha ju inte själv rå för.
Citera
2008-04-04, 23:49
Medlem
brianmolkos avatar
Han var med på Myggan min bror tyckte det var skitkul och jag visste knappt vem det var
Citera
2008-04-05, 00:04
Medlem
Jag tycker personen som startat gruppen mot valdtakt ar drygare, fan tror han att det ar nagon som ar for valdtakter?
Citera
2008-04-26, 09:40
Medlem
Det tar fan-i-mig inte slut. Kanske har nämnts tididagare men läste i morgonens Dagens Nyheter att Abele ska hålla årets vårtal på Skansen. Han sällar sig således till en illuster skara som har agerat talare genom åren och som jag inte tror blir speciellt smickrade av att få med Abele i listan.
Undrar vad Lelle Printers tal 1999 gick ut på?
Citera
2008-05-11, 01:52
Medlem
xcvs avatar
Bluffen Anton Abele.

Att denne tönt, och svikare, blivit något av en ikon för icke vålds kampanjen förstår jag inte. Att vara på plats och se sin kompis sparkas till döds ... är tydligen okay... och att springa därifrån ger också pris i olika media. Det heter ju ofta att vi, svenskar, vilka som nu räknar sig dit, brister i civilkurage. Anton har visat att man ska "dra", och att man då varit aktiv mot våld. Fy Fan Anton hur kan du se dig själv i spegeln ? Hur var det nu med det katolska helgonet Ricardo ... var han så oskyldig egentligen ? Varför drog Du ? du kunde väl inte veta i det läget.. att man kunde dra massmediala fördelar av det som hände.
Nej du borde kallas Judas Abele.
Citera
2008-05-11, 09:17
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cylinderhatten
Detta forum tycks vara överbefolkat av allmänt griniga och kritiska personer, som förutsätter att det inte finns något gott hos någon människa. Vilket samhälle får vi om man konsekvent försöker ta död på allt som eventuellt skulle kunna vara posiivt - och vilket liv får man själv som enskild människa?

Jag vet inte om det är ädla motiv hos grabben, eller om han (skickligt isf) utnyttjat en situation, men jag vägrar att bara utgå från det sistnämnda.

Jag tycker definitivt inte att en 15-åring förtjänar att anonymt baktalas på forumet innan det finns ett enda bevis på att det finns fog för baktaleriet.
Att bete sig så samtidigt som man förfasar sig över andras betenden blir paradoxalt. Det finns några här som behöver växa upp, tycks det...
Tack för ordet!

Amen.
Jag håller helt med om att antivåldskampanjer av det här slaget är helt meningslösa och att killen blivit en mediamaskot utan att egentligen uträtta särskilt mycket, men vad fan, han är 15 bast, kände antagligen vanmakt över att hans skolkompis blivit dödad och gjorde vad han kom på att göra. För detta förtjänar han inte att bli anonymt påhoppad och baktalad.
Citera
2008-05-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
Amen.
Jag håller helt med om att antivåldskampanjer av det här slaget är helt meningslösa och att killen blivit en mediamaskot utan att egentligen uträtta särskilt mycket, men vad fan, han är 15 bast, kände antagligen vanmakt över att hans skolkompis blivit dödad och gjorde vad han kom på att göra. För detta förtjänar han inte att bli anonymt påhoppad och baktalad.
Jo, det gör han faktiskt. När man genom verkningslösa utspel utnyttjar en tragisk händelse för att få uppmärksamhet är man ett legitimt mål för påhopp och smutskastning.
Citera
2008-05-11, 15:25
Bannlyst
Han är ingen fotomodell direkt, ser ut som en blandning av en sork och en brödrost.
Någon som skulle vilja suga hans manslem ?
Citera
2008-05-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Nej du borde kallas Judas Abele.
Lustig, först associerade jag "Abele" med mörkaste Afrika. Det låter som ett blånegernamn, men tydligen har det bibel-jude-ursprung (Abel). Dimmorna skingras!
Citera
2008-08-15, 15:01
Medlem
G_Besds avatar
Står i dagens metro att Anton Abele fått 100 000kr från någon organisation som tack för facebookgruppskapandet.

Den enes död, den andres bröd.
Citera
2008-08-15, 15:17
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G_Besd
Står i dagens metro att Anton Abele fått 100 000kr från någon organisation som tack för facebookgruppskapandet.

Den enes död, den andres bröd.
Det är ju en hyfsad lön för den tid det tar att skapa en Facebookgrupp. Hoppas nu bara att pengarna är bundna att skänkas till någon välgörenhetsorganisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in