2008-02-09, 06:56
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det lustiga var ju att i samband med demonstrationen så hade någon blivit misshandlad i närheten, om jag inte minns fel. Kanske någon som ville visa vad han tyckte om den här sortens kampanjer.

För övrigt, jag har en egen idé på en skön kampanj. Den ska vara emot ONT, och för GOTT! Tror ni det blir bra eller?! Om inte den funkar, då kör jag på: för SOL, emot REGN!

jEEVvla pålitikerr ska lysna på osss demm shiter i åss anars! ! ! vi visa va vi kannn ! ! ! nuy tar vi tag i verlden !!

Hehe skönt skämt. Men helt allvarligt så är ju Abeles kampanj samma sak som din idé. Grejen med hans kampanj är endast att visa vilken duktig och god människa man är, att göra någon verklig skillnad spelar ingen roll. De talar ju i princip aldrig vad som ska göras annorlunda och om de gör det så är det bara förslag som "det är fel att slåss" osv som framförs. Så tänker man som honom och alla som tycker att han gör något vettigt så är ju din idé världens bästa kampanj.
Citera
2008-02-09, 09:02
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Hehe skönt skämt. Men helt allvarligt så är ju Abeles kampanj samma sak som din idé. Grejen med hans kampanj är endast att visa vilken duktig och god människa man är, att göra någon verklig skillnad spelar ingen roll. De talar ju i princip aldrig vad som ska göras annorlunda och om de gör det så är det bara förslag som "det är fel att slåss" osv som framförs. Så tänker man som honom och alla som tycker att han gör något vettigt så är ju din idé världens bästa kampanj.

Det var ju liksom det som var min poäng. Att de skjuter in såg på så extremt allmängiltiga saker, som är svåra att egentligen vara emot. Ungefär som att kampanja för "god mat" och emot "äcklig mat". Det är allmängiltigt att alla vill ha god mat istället för äcklig. Därav blir kampanjandet så extremt meningslöst och intetsägande.
Citera
2008-02-09, 11:43
Medlem
abathingapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitnir
Läst 122?
Först blir man det ena och sedan det andra.
Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag fattar inte vad du menar? Är farsan käkkirurg, eller var det ett skämt? Så grymt ironiskt... Är det han som gör ortognatkirurgin på Anton när han är 20 bast då tro...
Citera
2008-02-09, 16:09
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abathingape
Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag fattar inte vad du menar? Är farsan käkkirurg, eller var det ett skämt? Så grymt ironiskt... Är det han som gör ortognatkirurgin på Anton när han är 20 bast då tro...

Han tycks faktiskt vara käkkirurg, och jag gissar att det inte är en tillfällighet att han valt den professionen. Progeni brukar vara ärftligt. Ofta förknippas det dessutom med inavel, som i den här stackarns fall: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_II_of_Spain.
Citera
2008-02-10, 13:41
Medlem
ankuss avatar
Ja, precis som många har nämnt så kör Anton på de som många politiker kör på.
Alla håller med, för ingen tycker att de bra med våld, de är dåligt. och de är de enda som har kommit ur spektaklet. VÅLD ÄR DÅLIGT!!

jo, tack.
Citera
2008-02-10, 19:51
Bannlyst
Jag var med en tandläkare/Dr. i odontologi när vi såg Anton, jag påpekade att hans pappa är käk-kirurg, det blev LOL
Fick höra samma då att det kan bero på deras problem att pappan har det yrket, som dessutom är mkt välbetalt.

Anton (missfoster?) drog igång av självbevarelseddrift, nästa gång kan det bli han, som inte vill ha vuxna på sina fester.
Senast redigerad av Glitnir 2008-02-10 kl. 19:55.
Citera
2008-02-10, 21:16
Medlem
fennomaniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitnir
Jag var med en tandläkare/Dr. i odontologi när vi såg Anton, jag påpekade att hans pappa är käk-kirurg, det blev LOL
Fick höra samma då att det kan bero på deras problem att pappan har det yrket, som dessutom är mkt välbetalt.

Anton (missfoster?) drog igång av självbevarelseddrift, nästa gång kan det bli han, som inte vill ha vuxna på sina fester.

Mycket skitsnack om hans utseende. Man måste vara äldre och käken helt utvuxen för dessa operationer. Det är ingen mening att nu börja förändra det hela och sedan gå in och ändra vartefter benstommen förändras. Tänk till lite, va.
Minns att Tommy Körberg var vuxen när hans underbett ordnades.
Citera
2008-02-10, 21:51
Medlem
Amors avatar
Förordar Abele någon specifik åtgärd för att få bukt på våldet? Fler poliser, strängare straff, satsning på psykvård, mer ordning och reda i skolan?

Jag har inte hört någonting, så länge han inte kommer med något mer konkret kommer jag fortsätta att hävda att han är ett stort skämt.
Citera
2008-02-10, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fennomanius
Mycket skitsnack om hans utseende. Man måste vara äldre och käken helt utvuxen för dessa operationer. Det är ingen mening att nu börja förändra det hela och sedan gå in och ändra vartefter benstommen förändras. Tänk till lite, va.
Verkar vara fakta och folk söker en orsak till ett beteende. Karaktärshaka är en sak som kanske Victoria har, Anton verkar ha mun och talfel. Hakor är nog mer plastik, Oralkirurgi=käk?
Pappan är oral som sysslar med tandben?

Kul att se hur lätt det är att svinga på populism om självklara saker som gärningsmännnen struntar i men kanske driver fram åtgärder.
Listan kan göras lång, emot terror närt det smäller bomber, emot samhällets nerskärningar mm etc. när det händer något.
Citera
2008-02-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Förordar Abele någon specifik åtgärd för att få bukt på våldet? Fler poliser, strängare straff, satsning på psykvård, mer ordning och reda i skolan?

Jag har inte hört någonting, så länge han inte kommer med något mer konkret kommer jag fortsätta att hävda att han är ett stort skämt.

Jag såg en repris av programmet debatt där han medverkade.
Hans förslag var att vuxna ska medverka på ungdomsfester, sen tillade han att det kanske inte blir riktigt samma sak då men det kan göra "skillnaden".

Ingen i programmet reagerade ens i det absurda i detta förslag, det verkar som att mediadrevet kring Anton har gjort att ingen lyssnar på honom. Det gäller bara att han visar upp sig så ska vi sluta slåss ute på gatan. Han är en förebild och ger trygghet för den svenska urmesen som aldrig slagit någon på käften. Han är en förebild för de som inte behöver det. Som tidigare skrivit så är det faktiskt otäckt att det läggs resurser på detta fullständigt meningslösa dravel istället för att göra något nyttigt.

Var 40:e inlägg i denna tråd kommer från någon "dumsnäll" som tycker att det Anton gör är bra och att det är tanken som räknas. De finns även här på flashback.
Citera
2008-02-10, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fennomanius
Verkar vara fakta och folk söker en orsak till ett beteende. Karaktärshaka är en sak som kanske Victoria har, Anton verkar ha mun och talfel. Hakor är nog mer plastik, Oralkirurgi=käk?
Pappan är oral som sysslar med tandben?

Kul att se hur lätt det är att svinga på populism om självklara saker som gärningsmännnen struntar i men kanske driver fram åtgärder.
Listan kan göras lång, emot terror när det smäller bomber, emot samhällets nerskärningar mm etc. när det händer något.
Citera
2008-02-11, 01:10
Bannlyst
Vickan och AA var på möte igår, det är drag när överklassen får stryk. Jag var nog mer upprörd när ex. en familjefar mördades på en skolgård i Fittja etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in