2009-05-23, 20:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popke
COLERIDGE, SAMUEL: THE RIME OF THE ANCIENT MARINER - Efter tips från forumet. Hade ingen aning om vad för slags bok det är, men jag har hört så mycket om den av så många olika personer att jag kände mig tvungen att läsa den.

Utsökt val!
Citera
2009-05-23, 21:21
Medlem
VanceDances avatar
Köpte följande i dagarna

The Genealogy of Morals - Friedric Nietzsche.

Den glada vetenskapen - Friedric Nietzsche.

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg.

Processen
- Franz Kafka.

Dumskallarnas sammansvärjning - Toole, John Kennedy.
Citera
2009-05-23, 21:23
Medlem
flipsters avatar
Härskarteknik - den fula vägen till makt, av Elaine Bergqvist.
Citera
2009-05-24, 00:15
Medlem
hanswolfs avatar
Vägen av McCarthy, Cormac - Jag tror att det var Roader som sa att denna bok skulle vara bra.

ENGELSK OPIEATARES BEKANNELSER av DE QUINCEY, THOMAS - Jag tror SilverTip rekomenderade denna.

Dumskallarnas sammansvärjning av Toole, John Kennedy - Läste om den i en tråd och blev intresserad.

Brida av Paulo Coelho - Är det socialt självmord att medge här på FB att dennes böcker är helt underbara?
Citera
2009-05-24, 01:46
Medlem
R.Stotzkys avatar
"H.P. Lovecraft - Emot världen, emot livet" av Michel Houellebecq. Det var 70% rabatt på den tunna lilla boken som annars skulle kostat 199 kr.

"I döden dina män" av Niklas Ekdal. Har aldrig läst något av honom, vet inte ens om detta är hans debut, men handlingen verkade lovande.
Citera
2009-05-24, 11:31
Medlem
jeremy-joness avatar
The Acid House av Irvine Welsh

- Eftersom jag är omåttligt förtjust i Irvine Welsh och jag bara behövde ge fyra euro för den i en engelsk secondhand-bokaffär.
Jag läste ut den imorse, och det är ingen Trainspotting, men ack en fullgod läsning.

No country for old men av Cormac McCarthy

- Eftersom när jag såg filmen tänkte: "Fan det här måste vara en bra bok". Och för att jag är nyfiken på McCarthy, tänkte införskaffa Vägen nästa gång om jag gillar den här.

Don't Look Now and other stories av Daphne du Maurier

- För att jag gillar psykologisk skräck och noveller. Gärna kombinerat.

Fan, jag insåg precis att jag har köpt tre böcker som blivit filmer jag har sett (inte nyligen, men ändå).
Citera
2009-05-24, 11:38
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Brida av Paulo Coelho - Är det socialt självmord att medge här på FB att dennes böcker är helt underbara?
Säg bara inte det till Cohiba, finns en tråd han startat om hur dålig Coelho är (finns säkert flera för den delen). Men du förtjänar eloge för att du erkänner att du tycker om hans skrivsätt. Och ja, om du har otur så har du precis begått harakiri.
Citera
2009-05-24, 12:23
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Vägen av McCarthy, Cormac - Jag tror att det var Roader som sa att denna bok skulle vara bra.

ENGELSK OPIEATARES BEKANNELSER av DE QUINCEY, THOMAS - Jag tror SilverTip rekomenderade denna.

Dumskallarnas sammansvärjning av Toole, John Kennedy - Läste om den i en tråd och blev intresserad.

Roligt att du nappade på Opieätaren!
Hoppas du kommer med ett omdöme i De Quincey-tråden när du läst den.
Citera
2009-05-24, 16:42
Medlem
Papa.Ubus avatar
Inhandlade David Foster Wallace's bok Infinite Jest. Har gång på gång fått den rekommenderad i en mängd olika sammanhangl, så nu är det fan dags att göra slag i saken. Ser fram emot att läsa den, och hoppas att den kommer snart. Sedan inträffade tyvärr det altför vanliga fenomenet med att man går in på en nätbokhandel för att köpa en bock, och när man klickar på bekräfta så ligger det typ 14 böcker i varukorgen, så det blev en del Gombrowicz, lite kompletterande Bukowski, ett par böcker av Ryu Murakami, och lite annat smått och gott. Fan ta min dåliga impulskontroll...
Citera
2009-05-24, 21:21
Medlem
R.Stotzkys avatar
Glömde bort två stycken. "Charles Baudelaires sista dagar" av Bernard-Henri Lévy och en tjock volym med sex böcker av Ed McBain. Båda införskaffades för att antikvariatet där jag köpte dem skall upphöra, så alla böcker såldes för 10kr/st.
Senast redigerad av R.Stotzky 2009-05-24 kl. 21:24.
Citera
2009-05-24, 22:58
Medlem
A.Karnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanceDance
Köpte följande i dagarna

The Genealogy of Morals - Friedric Nietzsche.

Den glada vetenskapen - Friedric Nietzsche.

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg.

Processen
- Franz Kafka.

Samtliga utmärkta!
Själv utökade vi med Hadji-Murat.
Citera
2009-05-24, 23:02
Medlem
köpte nothing to loose - lee child
riktigt bra thriller/deckare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera