2008-08-25, 22:12
  #481
Medlem
LaToyas avatar
Det var utförsäljning av gamla böcker på biblioteket, köpte bland annat Sylvia Plaths Glaskupan. Läser den just nu, riktigt bra faktiskt.
Citera
2008-08-25, 22:45
  #482
Medlem
barkeepers avatar
Jag...

...har just spenderat en vecka i talt pa fjallet, och laste nagra bocker dar.
Tankte rakna upp dom, och motivera varfor jag kopte dom(Ursakta att titlarna ar pa engelska, laser nastan uteslutande pa engelska, da jag har svart tt fa tag pa bocker pa svenska dar jag bor. Och nej, vill inte borja handla pa internet):

1: Pillars of Earth (Ken Follett)
Kopte denna bok pa inradan av damen i bokhandeln. Forklarade att jag ville ha en historisk roman, dar inte historian stod i centrum. En riktigt fascinerande bok, som verkligen fangslade. Otroligt valskriven, med en genuin kansla, och en stor portion arkitektur, historia, och spanning.

2: World Without End (Ken Follett)
Uppfoljaren till Pillars of Earth.

3: Kite Runner (Khaled Hosseini)
Jag vr ju tvungen att kolla vad alla tjatade om. Har aldrig varit sa berord av en bok forut. Jag ar ingen kanslosam typ (tror jag) men den har gav en rejal klump i halsen.
Citera
2008-08-27, 21:05
  #483
Medlem
Tomte99s avatar
Hittade Twilight idag, av Stephenie Meyer. Tycker den vampyr-serien verkar jävligt lovande, har bara hunnit en 50 sidor ännu, men det verkar jävligt bra!

Föressten, bara jag som brukar ha minst en 2-3 böcker hemma som jag läser samtidigt? Tycker det är skitnajs att kunna variera sig lite mellan varven, så slipper man tröttna på dem.
Citera
2008-08-28, 19:41
  #484
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Föressten, bara jag som brukar ha minst en 2-3 böcker hemma som jag läser samtidigt? Tycker det är skitnajs att kunna variera sig lite mellan varven, så slipper man tröttna på dem.
Brukar hålla mig till två böcker, annars tar det så lång tid att hinna klart med dem. Igår fick jag Wierup&Larsson - Svensk Maffia och Peter James - Ett Snyggt Lik
Citera
2008-08-28, 19:49
  #485
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Föressten, bara jag som brukar ha minst en 2-3 böcker hemma som jag läser samtidigt? Tycker det är skitnajs att kunna variera sig lite mellan varven, så slipper man tröttna på dem.

Nej, jag körde så förut dock men nuförtiden hinner jag läsa så mycket ändå att det inte tar mer än en dag eller två före jag är klar med boken, beroende helt på sidantal då.
Citera
2008-08-28, 19:59
  #486
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, jag körde så förut dock men nuförtiden hinner jag läsa så mycket ändå att det inte tar mer än en dag eller två före jag är klar med boken, beroende helt på sidantal då.

Oj det måste bli en hel del böcker, är avundsjuk på den tid du har till ditt förfogande. Favoritförfattare?
Citera
2008-08-28, 20:03
  #487
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Oj det måste bli en hel del böcker, är avundsjuk på den tid du har till ditt förfogande. Favoritförfattare?

Är som sagt fortfarande arbetslös efter gymnasietiden och sjukskriven, så som jag sade blir det en jävla massa läsning. Är inne på min tredje bok denna veckan nu, Aniara av Harry Martinson som jag lär slutföra ikväll så jag kan börja med Norrlands Akvavit i morgon av Torgny Lindgren.

Min absolut favoritförfattare är Albert Camus då jag gillar filosofi och existensiallistiska böcker, Främlingen är min favoritbok. Andra jag gillar är b.la Kafka, Burroughs (William S.), Jack Keruac, Hunter S. Thompson, Charles Bukowski, Fjodor Dostojevskij och Jean-Paul Sartre b.la.
Citera
2008-08-28, 20:31
  #488
Medlem
__carls avatar
Jag brukar också läsa 2-3 böcker samtidigt, om inte mer. Väldigt ofta läser jag 20-30 sidor, lägger ned boken och glömmer den. Sen plockar jag upp den någon månad och sträckläser den.

Just nu läser jag Mörkrets Hjärta, 20.000 leagues under the sea och Brott och straff.
Citera
2008-08-28, 20:33
  #489
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Just nu läser jag Mörkrets Hjärta, 20.000 leagues under the sea och Brott och straff.

Ah, fina böcker där med Dostojevskij och Conrad! Trevlig lässtund minst sagt...
Citera
2008-08-28, 21:13
  #490
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ah, fina böcker där med Dostojevskij och Conrad! Trevlig lässtund minst sagt...

Ja, Mörkrets hjärta är helt fantastisk. Jag har inte kommit så långt ännu, men språket är helt underbart. Måste köpa den på engelska också, så jag får uppleva den som den ska upplevas.
Citera
2008-08-28, 21:22
  #491
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Ja, Mörkrets hjärta är helt fantastisk. Jag har inte kommit så långt ännu, men språket är helt underbart. Måste köpa den på engelska också, så jag får uppleva den som den ska upplevas.

Längesedan som jag läste Mörkrets Hjärta men minns den som väldigt bra i alla fall, två gånger har jag t.o.m. läst den kan jag minnas. Om du får mersmak efter boken kan du alltid försöka komma över filmatiseringen med Tim Roth ifrån 1993.
Citera
2008-08-28, 21:36
  #492
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Längesedan som jag läste Mörkrets Hjärta men minns den som väldigt bra i alla fall, två gånger har jag t.o.m. läst den kan jag minnas. Om du får mersmak efter boken kan du alltid försöka komma över filmatiseringen med Tim Roth ifrån 1993.

Jag tror att jag har börjat se filmen en gång. Annars är ju även "apocalypse now" baserad på Mörkrets Hjärta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in