2009-03-04, 14:15
Medlem
SilverTips avatar
Shit, dubbepost
Senast redigerad av SilverTip 2009-03-04 kl. 14:17.
Citera
2009-03-04, 21:34
Medlem
Nickols323s avatar
Tobias S. Buckell - Halo: The Cole Protocol

Citat:
Varför?
Ett impulsköp på Science fiction bokhandeln då jag är ett stort Halo fan.
Läste också om boken på Halos wikia och blev riktigt sugen på att läsa den.

Samt ett bra pris (Enligt mig): 128 kr.

Halo Wikia (Halopedia)

Köplänk (Science fiction bokhandeln)
Citera
2009-03-04, 21:44
Medlem
__carls avatar
Göran Dahl - Radikalare än Hitler
Stephen Turbull - Samurai and the sacred
Arthur Machen - Drömmarnas berg

och Essential Histories 60: The Spanish Invasion of Mexico 1519-1521

Drömmarnas berg är helt klart en av de bästa böcker jag läst, och kommer definitivt läsas på engelska också, så fort jag får tid över. Radikalare än Hitler är nog en av de få fackböcker jag sträckläst, vilket säger ganska mycket. Samurai and the Sacred köpte jag för att jag gillade hans första bok, the world of the samurai.

Den sistnämnda boken köpte jag mest för att jag får så dåligt samvete när jag aldrig köper något från SMB
Citera
2009-03-05, 15:22
Medlem
minimaggits avatar
Kerstin Ekman, Händelser vid vatten.
Ska vara en av hennes bästa böcker, nyfiken eftersom jag kommer från liknande trakter som de där boken utspelas.

Richard Yates, Revolutionary Road.
Är ju nästan överdrivet hypad just nu, hoppas att den håller för det.

Peter Straub, Ghost Story.
Ska vara en av världens genom tiderna bästa skräckromaner, och eftersom det verkligen är bortanför vad jag normalt läser tänkte jag att det vore intressant att prova.

Neil Gaiman, Sandman, Preludes and Nocturnes.
Gillar de av Gaimans romaner jag läst och denna seriesvit sägs vara hans största verk. Av det lilla jag läste igår så verkar det hela minst sagt lovande...
Citera
2009-03-05, 16:39
Medlem
joppes avatar
Män som hatar kvinnor. Ska ha läst den innan jag ser filmen. Ren dynga. Kiosklitteratur av en politisk korrekt feministisk Dan Brown-wannabe.
Citera
2009-03-05, 17:50
Medlem
UnderwearMans avatar
Piraterna - De svenska fildelarna som plundrade hollywood av Anders rydell och Sam sundberg.

Ingen särskilld anledning bortsett från att den verkade intressant.
Citera
2009-03-05, 17:53
Medlem
FNGs avatar
"The Picture of Dorian Gray"

Samt diverse jymdböcker av Iain M Banks.

Man måste alltid bryta av det tunga med lite soooooftisch!

Därmed inte sagt att Wilde är tungt, men de första sidorna är skrämmande homoerotiska, så man bävar för vad som komma skall!
Citera
2009-03-05, 19:18
Medlem
volkovs avatar
Bengt Liljegren - Adolf Hitler

Har länge velat läsa en fördjupad bok om Adolf Hitler och hittade Liljegrens bok för 60 kr på cdon.
Citera
2009-03-07, 17:58
Medlem
dumburkens avatar
Satt och kollade lite på adlibris och så vips hade jag köpt Så talade Zarathustra av Niets, De Besatta och Bakakaj av Witold Gombrowicz och Kappan av Gogol.

För några dar sen var jag också på bokrea och köpte bland annat Satansverserna, Morens sista suck och Marken under hennes fötter av Salman Rushdie (paketerbjudande), Doktor Glas, Vandrande stjärna av Le Clézio och The God of Small Things av Arundhati Roy. Alla var inte på bokrea däremot så priset drog iväg...

Det borde inte vara så lätt att köpa böcker... det är inte bra för min ekonomi
Citera
2009-03-09, 13:41
Medlem
green_bees avatar
Något som ni andra har läst?

Citat:
Ursprungligen postat av FNG
"The Picture of Dorian Gray"

Samt diverse jymdböcker av Iain M Banks.

Man måste alltid bryta av det tunga med lite soooooftisch!

Därmed inte sagt att Wilde är tungt, men de första sidorna är skrämmande homoerotiska, så man bävar för vad som komma skall!

The Picture of Dorian Gray är förmodligen boken som väckte mitt intresse kring läsandet. En riktigt skön klassiker i mitt tycke med många funderingar som tåls att tänka på. Nåväl, jag är rätt ny med allt vad läsandet har att erbjuda men bestämde mig för att i fredags att lägga en order på ett gäng olika böcker, se nedan.

SALINGER, J.D.:CATCHER IN THE RYE
SALINGER, J.D.:FRANNY AND ZOOEY

- Verkar vara ett par riktigt bra böcker, eller?

RAND, AYN:ATLAS SHRUGGED
- Det viktiga för mig i mitt läsande är att fortsätta ifrågasätta och lära.

AUSTER, PAUL:NEW YORK TRILOGY

CAMUS, ALBERT:STRANGER

RAND, AYN:ANTHEM
- Kort bok som har fått mycket positivkritik på Amazon, kommer fungera som en introduktion inför Atlas Shrugged.

LOE, ERLEND:NAIVE. SUPER
- Har hört att denna bok ska vara både spännande och lättläst, kanske blir en av de första av böckerna jag dyker ner i. (Har inte överdrivet med tid att spendera på mitt läsande)

CAMUS, ALBERT:FALLET

STONE, IRVING:AGONY & THE ECSTASY
- Har läst "Lust for life" och var såld efter första 10 sidorna.

HAGSTROM, ROBERT G.:WARREN BUFFETT WAY 2
- Ska börja investera mer i aktier så tyckte denna bok skulle passa bra tillsammans med tradinguiden.

DOSTOEVSKY, FYODOR M.:CRIME & PUNISHMENT

MEYER, STEPHENIE:OM JAG KUNDE DRÖMMA
- På svenska, bokrean samt positiva recensioner.

SOFIES VÄRLD : EN FILOSOFISK EVIGHETSKAL
- Började läsa en del av denna "introduktionsbok" på internet; intresserad av filosofi.

KLEIN, NAOMI:CHOCKDOKTRINEN : KATASTROFK
- Bokrea; schysst tidsfördriv samt intresse för debatt och världsanalyser.

Jag hinner tyvärr inte skriva en förklaring till alla böckerna, men om någon har något annat verk att upplysa mig om så är jag alltid tacksam.
Citera
2009-03-09, 14:16
Medlem
minimaggits avatar
Watchmen av Alan Moore: Har medvetet låtit bli att läsa den i väntan på filmen (svårare att förstöra en bok genom att se filmen först än tvärtom)

De vilda detektiverna av Roberto Bolaño. Denna författare (som dog 2003) verkar bli mer och mer hypad för varje dag som går. En snygg pocketutgåva med "baksidestexten" skriven på ryggen...

Citat:
Ursprungligen postat av green_bee
LOE, ERLEND:NAIVE. SUPER
- Har hört att denna bok ska vara både spännande och lättläst, kanske blir en av de första av böckerna jag dyker ner i. (Har inte överdrivet med tid att spendera på mitt läsande)

Kanske inte spännande direkt, men väldigt fin liten bok. Lättläst som få är den också så det är nog en bra start!
Citera
2009-03-09, 14:26
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Skönt att höra att det är fler som har det problemet . Men det är ju så roligt att köpa böcker

Jag torskade i helgen igen!

Python's Autobiography By The Pythons (M. Palin/T.Jones)
Musicophilia (Oliver Sacks)
The Thing On The Doorstep And Other Weird Stories (H.P. Lovecraft)

Hade ingen bok att läsa på vägen hem från Stockholm igår, så det blev en sväng till PocketShop och Sci-Fi Bokhandeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in