Citat:
Ursprungligen postat av FNG
"The Picture of Dorian Gray"
Samt diverse jymdböcker av Iain M Banks.
Man måste alltid bryta av det tunga med lite soooooftisch!
Därmed inte sagt att Wilde är tungt, men de första sidorna är skrämmande homoerotiska, så man bävar för vad som komma skall!
The Picture of Dorian Gray är förmodligen boken som väckte mitt intresse kring läsandet. En riktigt skön klassiker i mitt tycke med många funderingar som tåls att tänka på. Nåväl, jag är rätt ny med allt vad läsandet har att erbjuda men bestämde mig för att i fredags att lägga en order på ett gäng olika böcker, se nedan.
SALINGER, J.D.:CATCHER IN THE RYE
SALINGER, J.D.:FRANNY AND ZOOEY
- Verkar vara ett par riktigt bra böcker, eller?
RAND, AYN:ATLAS SHRUGGED
- Det viktiga för mig i mitt läsande är att fortsätta ifrågasätta och lära.
AUSTER, PAUL:NEW YORK TRILOGY
CAMUS, ALBERT:STRANGER
RAND, AYN:ANTHEM
- Kort bok som har fått mycket positivkritik på Amazon, kommer fungera som en introduktion inför Atlas Shrugged.
LOE, ERLEND:NAIVE. SUPER
- Har hört att denna bok ska vara både spännande och lättläst, kanske blir en av de första av böckerna jag dyker ner i. (Har inte överdrivet med tid att spendera på mitt läsande)
CAMUS, ALBERT:FALLET
STONE, IRVING:AGONY & THE ECSTASY
- Har läst "Lust for life" och var såld efter första 10 sidorna.
HAGSTROM, ROBERT G.:WARREN BUFFETT WAY 2
- Ska börja investera mer i aktier så tyckte denna bok skulle passa bra tillsammans med tradinguiden.
DOSTOEVSKY, FYODOR M.:CRIME & PUNISHMENT
MEYER, STEPHENIE:OM JAG KUNDE DRÖMMA
- På svenska, bokrean samt positiva recensioner.
SOFIES VÄRLD : EN FILOSOFISK EVIGHETSKAL
- Började läsa en del av denna "introduktionsbok" på internet; intresserad av filosofi.
KLEIN, NAOMI:CHOCKDOKTRINEN : KATASTROFK
- Bokrea; schysst tidsfördriv samt intresse för debatt och världsanalyser.
Jag hinner tyvärr inte skriva en förklaring till alla böckerna, men om någon har något annat verk att upplysa mig om så är jag alltid tacksam.