Citat:
Ursprungligen postat av Fjådor
Jag förstår. Jo 'på tal om' eftersom Fitzgerald var en av Hunters stora tidiga förebilder och att han i unga år (vilket nämns i The Proud Highway) skrev av hela The Great Gatsby på sin skrivmaskin för att lära sig meningsbyggnaden. Det positiva med texterna är att de är skrivna av en ung Hunter (från ca 18 år) och slutar ca 5 år innan Fear & Loathing, således slipper man den tråkiga känslan av att han försöker leva upp till tidigare verks nivå som är så tydlig i hans senare böcker.
Haha, cool grej, det är ju inte världens tegelsten direkt men måste ha tagit lite tid ändå. Inte så dumt heller, tänk alla band som börjat med att spela covers.
Låter som en intressant bok, en litteraturform som jag aldrig testat på, så det är inte omöjligt jag gör ett inköp!
I ren tristess gjorde jag ett inköp från capris.no som idag sändes:
Terry Pratchett, Colour of Magic. Oerhört charmig, han Pratchett. Har läst denna den allra första Skivvärlden-roman förr, men tänkte köpa och köra igenom serien i ordning.
Hjalmar Söderberg, Doktor Glas. Klassiker, verkar närmast öka i popularitet för var år som går.
Jean-Marie Gustave Le Clézio, Öken. Som alltid, man blir ju nyfiken på dessa författare som tydligen förtjänar 10 mille för sin samlade produktion.
Joakim Pirinen, Döda paret och deras "vänner". I samband med Pirinens nominering till DNs kulturpris lade de ut ett smakprov av denna seriebok. Verkar alldeles galen, vilket såklart är jättekul.