2009-04-04, 23:10
Medlem
Howlin Albins avatar
"Hej mitt namn var Elton Persson"

Killen som skrev låten "Yeah Yeah Wow Wow" släpper en bok! Som dessutom retar gallfeber på hans ex-hustru! Själv hävdar han att boken förmodligen inte alls ha någon förankring i verkligheten, inte mer än något annat heller... eller?

Den MÅSTE man läsa

Och faktum är att han är en mycket kompetent författare! Rekomenderas!
Jag blev klistrad!
Citera
2009-04-05, 20:33
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
"Hej mitt namn var Elton Persson"

Killen som skrev låten "Yeah Yeah Wow Wow" släpper en bok! Som dessutom retar gallfeber på hans ex-hustru! Själv hävdar han att boken förmodligen inte alls ha någon förankring i verkligheten, inte mer än något annat heller... eller?

Den MÅSTE man läsa

Och faktum är att han är en mycket kompetent författare! Rekomenderas!
Jag blev klistrad!

Martin Svensson?
Citera
2009-04-06, 11:10
Medlem
Gormits avatar
Elva minuter och Djävulen och fröken Prym. Båda skrivna av Paulo Coelho.

Köpte dem för att en bekant sa att en bok jag har skrivit själv var lite i samma ton som dessa. Har dock inte hunnit börja på dem än.
Citera
2009-04-06, 11:29
Medlem
Bystskuggas avatar
A princess of Mars av Edgar Rice Burroughs.

Lär ha varit inspirationen för en uppsjö av skönt töntiga sci-fi action böcker med snygga hjältar och sexiga brudar.

Ville läsa den ursprungliga.
Citera
2009-04-06, 13:21
Medlem
Koudelkas avatar
A Russian Diary av Anna Politkovskaja.
Jag har aldrig varit särskilt politik-/samhällsintresserad, men Rysslands nutida historia och samhälle har alltid intresserat mig, så nu har jag till slut köpt boken. Anna Politkovskaja är dessutom en av de häftigaste personerna som levt enligt min åsikt. Jag köpte den på engelska eftersom jag vill bättra på min engelska ordförståelse.

Min senaste skönlitterära bok var Real World av Natsuo Kirino, jag studerar japanska så japansk litteratur är intressant. Engelska översättningen av samma skäl som ovanstående.
Citera
2009-04-06, 19:52
Medlem
NoTruces avatar
Motvilliga historier av Kjell Espmark och Omega av Johannes Anyuru. För att det var halva priset på reapriset. Noveller är alltid trevliga och Anyurus debut håller jag som en av de främsta lyrikdebuterna i Sverige sedan ... tja ... Tranströmer?
Citera
2009-04-14, 08:26
Medlem
tigrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinandstyle
Tänkte inleda en (förhoppningsvis) ny tråd med de färskaste köpen och varför ni har köpt pappersmassan.

Själv var jag precis och hämtade ut mitt paket från AdLibris innehållandes;

0007155662 COELHO, PAULO:ALCHEMIST 1 1 69 kr Skickad
0345481283 NOVIK, NAOMI:HIS MAJESTYS DRAGON -OS 1 1 72 kr Skickad
0380789019 GAIMAN, NEIL:NEVERWHERE 1 1 57 kr Skickad
0553283685 SIMMONS, DAN:HYPERION 1 1 59 kr Skickad
055357339X HOBB, ROBIN:FARSEER ASSASSINS APPRENTICE 1 1 72 kr Skickad
0553573403 MARTIN, GEORGE R. R.:GAME OF THRONES 1 1 72 kr Skickad

Detta efter att ha läst era rekommendationer inom fantasy-genren. Har inte läst någon direkt fantasy och tycker att det var dags att ge sig på! För att inte tala om att det kan vara bra att kunna lite fantasy när man jobbar i bokhandel

Vad köpte ni senast? Och varför?

"Heroine" av Unni Drougge.
Tja, faktiskt av en slump. Såg boken i bokhandeln. Gillar Unni och hade en femtilapp över
Citera
2009-04-14, 12:21
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormit
Elva minuter och Djävulen och fröken Prym. Båda skrivna av Paulo Coelho.

Köpte dem för att en bekant sa att en bok jag har skrivit själv var lite i samma ton som dessa. Har dock inte hunnit börja på dem än.

Skulle någon säga till mig att jag skrev som Coelho skulle jag svälja en karta cyanidkapslar.
Citera
2009-04-14, 13:26
Medlem
Gormits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Skulle någon säga till mig att jag skrev som Coelho skulle jag svälja en karta cyanidkapslar.
Kul för dig!
Citera
2009-04-14, 13:40
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag har beställt följande böcker:

Atlantis and the Kingdom of the Neanderthals: 100,000 Years of Lost History av Colin Wilson.
- Jag gillar att läsa om "alternativ" historia. Stan Goochs serie om Neandertalare fann jag intressant och jag blev rekommenderad denna bok.

The Lost Civilization of Lemuria: The Rise and Fall of the Worlds Oldest Culture av Frank Joseph.
- Samma som ovan, jag vill även veta mer om detta Lemuria som Devaneya Pavanar talade så uppfriskande om.

Last Hunters, First Farmers: New Perspectives on the Prehistoric Transition to Agriculture av T. Douglas Price et al.
- Självklart val för en arkeolog. Nya ungtuppar inom arkeologin ger annorlunda förklaringar istället för de konservativa förklaringarna om jordbruket ... behöver nödvändigtvis betyda att deras åsikter är att föredra, men lite nya friska röster inom det (metaforiskt) dammiga ämnet är verkligen att föredra.
Citera
2009-04-14, 13:54
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Tack för det inlägget! Jag satt just och begrundade vad mitt nästa bokinköp ska bli. Har redan bestämt mig för A Hitchhiker's Guide To The Galaxy, och nu lutar det åt att The Deeper Meaning Of Liff också

Edit: Done!

Ska hämta ut dem i eftermiddag! Woohoo!
Jag upptäckte även idag att jag hade några hundralappar i plånboken (något jag sällan har) så det blir kanske till att svänga förbi ett antikvariat eller loppis på vägen hem
Citera
2009-04-14, 22:17
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Necronomicon - The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft

har aldrig läst nåt av Lovecraft så jag köpte en novellsamling med ca 37 noveller.

Mein Kampf ville läsa den bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in