2009-07-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Fortsättningen till mitt tidigare inlägg (det som jag har citerat ovan):
El Choco
Jag fick tips av ett flertal kompisar att El Choco var verkligen en läsvärd bok, även för dem som inte läser så ofta, eller inte alls. Efter någon månad då jag skulle spendera många antal timmar på ett flygplan så såg jag det som ett perfekt tillfälle att ge läsningen ännu en chans och köpte boken dagen innan flygresan. Var tvungen att tjuvläsa den lite samma natt, och bara efter några få minuter så ville jag inte lägga ifrån mig boken och efter en timme så var jag helt fast.

My son Marshall, my son Eminem (skriven av Eminems moder, Debbie Nelson)
Jag har alltid varit ett stort fan av Eminem och velat veta mer om honom och hans privatliv.

The way I am (skriven av Eminem)
Samma som ovan: "Jag har alltid varit ett stort fan av Eminem och velat veta mer om honom och hans privatliv."

Snabba Cash
Jag fick denna bok som present av en nära vän, men den fick vara i en låda ett ganska bra tag eftersom jag mer eller mindre bara gillade böcker som var dokumentärer. Men eftersom jag inte hade någon bra dokumentär bok för tillfället så beslöt jag mig för att ge Snabba Cash en chans. Jag föll direkt för denna bok, älskade den rentav. Storyn var grym och vilket underbart sätt författaren hade skrivit den med.

Aldrig fucka Upp
Forsättningen till Snabba Cash, var bara ett måste! Även denna bok var underbar, men tyvär slår den inte föregångaren. Dock så är det förståeligt, då den är näst intill oslagbar.

Gängkrig 145 (hade inte läst den under tiden jag gjorde mitt först inlägg, men jag lägger till den nu)
Fortsättningen till Aldrig fucka Upp - alltså: Snabba Cash -> Aldrig fucka upp -> Gängkrig 145 - hade egentligen fyra böcker hemma som bara väntade på att bli lästa men jag kunde inte koncentrera mig på dem utan att ha läst denna. Väldigt bra bok, men också väldigt speciell. Författaren till dessa böcker hade valt att göra denna till en serie. Den var fortfarande lika grymt skriven som de tidigare böckerna, men som plus var den bra ritad också, som minus så blev den väldigt kort tack vare att bilderna "stal" en hel del av textens plats.

Svensk Maffia
Som sagt: jag älskar dokumentär böcker, och det finns ingen bättre bok än den här för att få reda på hur Sveriges undre värld är och hur den blev så. Rekommenderar Svensk Maffia till alla er som är intresserade av kriminella nätverk och brottslighet!

Ber om ursäkt ifall jag har stavat fel på en del ställen, är väldigt trött och sliten efter en hård dag.

Waluigi
Om du vill ha någon behållning av Gängkrig... rekommenderar jag att du läser den före Snabba cash, då den förra är bra mycket sämre än den senare.
Citera
2009-07-09, 22:58
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Köpte tre Le Carré-böcker på antikvariat för totalt 30 spänn (The honorable schoolboy, A perfect spy och The little drummer girl). Som hittat.

Varför? För att dom böcker jag läst av honom innan har varit väldigt bra. Av hans äldre har jag dock bara läst Spionen som kom in från kylan.
Citera
2009-07-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokyoago
Om du vill ha någon behållning av Gängkrig... rekommenderar jag att du läser den före Snabba cash, då den förra är bra mycket sämre än den senare.

Så kan det ju också vara, men om man vill ha hela helheten så skall man läsa de tidigare böckerna innan man läser den. Beror väll helt på vad man är för person och vad man gillar.

Waluigi
Citera
2009-07-10, 13:08
Avslutad
Bågens Mästare
Snabba Cash

Både kostade 99kr på Maxi, köpte dem för att jag inte läst dem, det ar billigt, man skall ha läst snabba cash och min kompis gillar Conn Iggulden.
Citera
2009-07-11, 22:02
Medlem
hetfields avatar
Utvandrar-boxen, 198:- på bok-skotten. Mindre än halva priset av vad internet-handlarna tar.
Citera
2009-07-12, 00:40
Medlem
terrieterries avatar
Beställde från Bokus och fick hem igår: Drood av Dan Simmons samt del tre av Robyn Youngs tempelriddartrilogi, "Requiem".

Dan Simmons är en av mina absoluta favoritförfattare, oavsett i vilken genre han skriver så jag ser oerhört mycket fram emot Drood.

Har läst "Brethren" och "Crusade" tidigare av Robin Young och måste ju se hur det går för tempelriddare Campbell....

tt
Citera
2009-07-12, 19:20
Medlem
Fick i torsdags lite böcker från Adlibris.

Skumtimmen & Nattfåk av Johan Theorin, beställde dessa för att ha lite semesterlitteratur. Har läst Skumtimmen redan, den var riktigt bra.

samt

New York Dead & Dirt av Stuart Woods, har beställt dessa då jag hört mycket bra om författtaren Stuart Woods och hans böcker med huvudpersonen Stone Barrington. Så det är ett test för att se om jag skall beställa fler böcker.

/J
Citera
2009-07-13, 20:47
Medlem
annzahs avatar
Jag köpte What is a googly? The mysteries of cricket explained av Rob Eastaway häromdagen för att kunna hänga med i diskussionerna på jobbet om The Ashes Tydligen är den väldigt bra för noviser som mig som förstår grunderna men inte riktigt jargongen!
Citera
2009-07-14, 14:56
Medlem
Bornies avatar
Jag köpte "Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus på akademibokhandeln för några dagar sedan och jag har redan läst ut den. Det var otroligt intressant läsning om hur man kan använda sitt kroppsspråk och andra små finurliga tekniker för att få personer att tycka om en mer, men även att kunna se om dom ljuger, eller att styra deras känslor/tankar i vissa banor. Har hittills bara hunnit testa några tekniker, och måste säga att det fungerar otroligt bra även om det kräver stor koncentration, och jag måste säkert träna mycket mer innan jag kan hantera de olika övningarna. Boken var väldigt bra skriven och jag rekommenderar den till alla som vill kunna få bättre kontakt med sin omgivning, med hjälp av det undermedvetna.
Citera
2009-07-14, 19:15
Medlem
Rakiis avatar
Alltid Odd av Dean Koontz för att jag läste Odd Thomas häromdagen.
Citera
2009-07-14, 19:30
Medlem
LickingFingerss avatar
Beställde "Suckar ur djupen" av Thomas de Quincey. Jag läste hans bok "En engelsk opieätares bekännelser" och tyckte om den så mycket att jag direkt bestämde mig för att skicka efter mer.
Citera
2009-07-14, 19:36
Medlem
Jag köpte Livvakten av Lee Child senast för jag hade läst böcker i samma serie som den tidigare vilket jag tyckte om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in