2009-04-01, 12:29
Medlem
PC Jersild - Geniernas återkomst (25kr på second hand)

Jag anser att hans bok Efter Floden är en av dom bästa böcker jag läst. Man ser ofta hans böcker på second hand-hyllorna, men innan har jag bara sett Babels Hus och Barnens Ö, men ingen av dom intresserar mig när jag läser på baksidan.

Men så hittade jag Geniernas återkomst. Det verkar vara en fantasirik fiktiv skildring om människans utveckling och historia. Har bara läst några sidor på bussen hem, men det var en bra början.

Någon som har läst boken och har en åsikt? Eller kanske en åsikt om hans andra bäcker som är värda att läsa?
Senast redigerad av dille 2009-04-01 kl. 12:31.
Citera
2009-04-01, 12:43
Medlem
Köpte Dennis Lehanes Rött regn av den enkla anledning att den verkade intressant plus att jag tänkt se filmen som tydligen också ska vara bra.
Citera
2009-04-01, 13:00
Medlem
Gman24s avatar
Senaste boken var en lärobok.
Varför? För att jag var tvungen!
Citera
2009-04-02, 00:06
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
Daniel Dennett - Hjärnstormar : filosofiska essäer om medvetande och psykologi.
Han är en skön snubbe den där Dennett, kul att läsa hans tankar.
Låter intressant. Blir nog att slå till på den vid nästa bokköp. Har du hunnit läst den? I så fall hur var den?
Citera
2009-04-02, 05:21
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Låter intressant. Blir nog att slå till på den vid nästa bokköp. Har du hunnit läst den? I så fall hur var den?
Dennett är en framstående personlighet inom sitt ämne, rekommenderas varmt för alla som inte är rädda för lite reduktionism
Citera
2009-04-02, 08:22
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Isidor-
Köpte Dennis Lehanes Rött regn av den enkla anledning att den verkade intressant plus att jag tänkt se filmen som tydligen också ska vara bra.

Tänkte fråga om det inte var han som skrev Mystic River. Googlade och kom på att Rött regn är Mystic Rivers svenska titel!!

Mycket bra bok och film!!!

Själv köpte och läste jag senast Malcolm Gladwells Blink. Om första intryck, intuition och impulser.

Småkul om inte så fantastisk. Jag har sedan tidigare hans "Outliers". Har inte läst den än dock.
Citera
2009-04-02, 13:08
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gman24
Senaste boken var en lärobok.
Varför? För att jag var tvungen!
Ditt inlägg blir mycket mer läsvärt om du skriver vad boken hette och vad den handlar om.
Citera
2009-04-03, 01:02
Medlem
SonicBooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc

Inte läst den, men många andra artiklar av han som är både intressant och välskrivna. Sen som Profax sa.
Citera
2009-04-03, 09:46
Medlem
Henry.W.Akeleys avatar
Jag köpte Necronomicon, the best weird tales of H.P Lovecraft på sf-bokhandeln för nån månad sedan, och så hittade jag Stephen Kings Knackarna för 15 kr på second hand, småläste den när jag var liten.

(Första inlägget, hejsan allihop)
Citera
2009-04-03, 13:49
Medlem
minimaggits avatar
Jorge Luis Borges, Fiktioner. Beställde efter att ha läst tråden om Borges här på FB (var uppe för några veckor sen). Idén med fiktiva essäer låter inte som någonting jag läst tidigare.

Peter Englund, Tystnadens historia och andra essäer. Alla tjatar om Englund, i intervjuer framstår han dessutom som både sympatisk och kunnig.

Robin Hobb, Royal Assassin. Jag har ett jobb med mycket dötid, pga störningar är det dock frustrerande att ge sig på seriösare texter, särskilt långa sådana. Min lösning är att ge mig på spänningslitteratur av det det mer välskrivna slaget, här en gammal fantasyfavorit från tonåren.

Josh Frank & Caryn Ganz, Fool the World, the oral history of a band called Pixies. Pixies är kanske det bästa och (anti-)coolaste rockbandet i musikhistorien, deras musik följer fortfarande med mig, mer än 5 år sedan jag upptäckte dem. Att jag dessutom gillar intervjuböcker som form gör inte saken sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av Henry.W.Akeley
(Första inlägget, hejsan allihop)

Välkommen!!
Citera
2009-04-04, 19:16
Medlem
SpiritualCitys avatar
Dean Koontz - Maken
För att bokhandlarna häromkring aldrig har de Koontz böcker jag letar efter så jag brukar passa på att köpa varje gång jag hittar nått nytt.
Citera
2009-04-04, 23:00
Medlem
Nemains avatar
Alla Black Magician's trilogy av Trudi Canavan. Har läst Age of the Five och gillade dem, så då vill jag läsa hennes första också.

The Horse Whisperer, har bara sett filmen än så den måste jag ju läsa. Någon gång.

Modern Tysk Grammatik bara för att det var kul
Svensk-tysk ordbok för att de ska kunna leka tillsammans

Italiensk grammatik från 1964. Vem vill inte ha en sån?

Och slutligen en helst fantastisk bok om ryska idioms, vad det nu heter på svenska. Illustrationerna får mig nästan att gråta av skratt, och själva meningarna är nästan lika fantastiska.

Allt för 60 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in