Köper böcker stötvis så jag har att plocka av. Senast köpte jag:
The first law serien av Joe Abercrombie (
The blade itself,
Before they are hanged och
Last argument of kings).
Anledningen till att jag köpte dem är att jag blev tvingad av en kompis att läsa George R.R Martins serie "A song of fire and ice" och ville, mot min förmodan läsa mer liknande fantasy. Är ingen fantasyläsare annars om man bortser från Terry Pratchett.
Bombi Bitt och Nick Carter samt
Bokhandlaren som slutade bada av Fritiof Nilsson Piraten.
Tidigare läst Bombi Bitt och jag samt Bock i örtagård och vill beta av samtliga romaner av honom. Väldigt härliga karaktärer i hans böcker.
Köpte
Pesten av Albert Camus då jag tidigare läst Främlingen av honom och det var en av de bästa böcker jag läst. Pesten skall ju vara hans ess så jag förväntar mig en riktig litterär upplevelse.
The world without us av Alan Weisman. Är väldigt svag för domedag och post-apokalyps så att läsa en mer vetenskaplig essä om "Vad skulle hända med världen om alla människor försvann imorgon" är för mig mycket intressant! Tydligen skulle kackerlackor vara ett djur som skulle försvinna tidigt. Det trodde jag inte

Läste om boken när Time Magazine gav den pris för bästa "Non-fiction" bok... Var det förra året? Äsch. Svag för ämnet som sagt!
På samma tema köpte jag boken
The Road av Cormac McCarthy. Omtalad bok och det är ju mitt favoritämne så jag förväntar mig att jag kommer gilla den!
Crime av Irvine Welsh. Jag har läst väldigt mycket av honom och kollade av en slump ifall han skrivit något nytt jag inte läst. Det hade han.
Popcorn av Ben Elton. En kompis rekommenderade den till mig och jag litar på hans smak. Samma kompis som tvingade mig att läsa R.R Martin.