2008-08-12, 12:02
Medlem
"Aldous Huxley - Ön"
Den skall tydligen vara någon slags utopivision, till motsats av hans dystopi "Du sköna ny värld".
Citera
2008-08-12, 12:08
Medlem
CronoSs avatar
Senaste bok jag köpte var Lemmy's White Line Fever.Varför? Lemmy e bäst. Senaste bok jag läste var Mötley Crue's Dirt.
Citera
2008-08-12, 12:22
Medlem
SweTechs avatar
Jag köpte Jan Guillou's Ondskan som inbunden för att det ser snyggare ut i bokhyllan än min gamla slitna pocket plus att det är en jävligt bra bok.
Citera
2008-08-12, 12:25
Medlem
thereins avatar
Senaste böckerna jag köpte var:

The Road av Cormac McCarthy - Hört bra grejer om den + att filmen No country for old men var rätt schysst.
A Feast For Crows av George R.R Martin - För att jag håller på att läsa de tidigare delarna i A song of Ice and Fire och det är en fantastisk serie böcker.
Watchmen (graphic novel/seriealbum) av Alan Moore - Vill läsa den innan filmen kommer.
Maratonmarschen och Den flyende mannen (tror jag den hette iaf, orkar inte kolla) av Stephen King - Inte läst så mycket Stephen King men dessa två verkade jävligt intressanta.
Citera
2008-08-12, 12:29
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therein

The Road av Cormac McCarthy - Hört bra grejer om den + att filmen No country for old men var rätt schysst.
A Feast For Crows av George R.R Martin - För att jag håller på att läsa de tidigare delarna i A song of Ice and Fire och det är en fantastisk serie böcker.
Watchmen (graphic novel/seriealbum) av Alan Moore - Vill läsa den innan filmen kommer.
Maratonmarschen och Den flyende mannen (tror jag den hette iaf, orkar inte kolla) av Stephen King - Inte läst så mycket Stephen King men dessa två verkade jävligt intressanta.

The Road är väldigt speciell. Har snart läst hela svenska översättningen (som fyndigt nog heter "Vägen"). Jag har aldrig läst en bok som är skriven på det sättet. Det är lika nästan mycket poesi som skönlitterär roman.
Citera
2008-08-12, 12:34
Medlem
thereins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
The Road är väldigt speciell. Har snart läst hela svenska översättningen (som fyndigt nog heter "Vägen"). Jag har aldrig läst en bok som är skriven på det sättet. Det är lika nästan mycket poesi som skönlitterär roman.

Ofan, det kände jag inte till. Märkte som hastigast att typsnittet och strukturen på texten såg lite annorlunda ut när jag bläddrade i mitt exemplar, som är på engelska. Ska bli intressant att läsa.
Citera
2008-08-12, 14:01
Medlem
Bonanzas avatar
Lie down with lions med Ken follett på ett antikvariat, bara för att jag tycker om författaren
Citera
2008-08-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therein

Maratonmarschen är grym! Första King boken jag läste!
Citera
2008-08-12, 19:51
Avslutad
Trump - så blir du rik av Donald Trump.

För att jag vill bli rik.

Var f.ö. välskriven och intressant.
Citera
2008-08-12, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Trump - så blir du rik av Donald Trump.

För att jag vill bli rik.

Var f.ö. välskriven och intressant.

Har den hjälpt då?
Citera
2008-08-12, 20:08
Medlem
nosferatous avatar
Köpte några böcker på rea i London precis. Varför? För att de kostade ett pund per styck, verkade bra och för att London är en skitbra bokstad!
"The lightning cage" av Alan Wall
"My Life Closed Twice" av Nigel Williams

Jag köpte fler, men kommer inte ihåg vilka nu
Citera
2008-08-12, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Har den hjälpt då?

Är mer fingervisningar om hur man bör te sig och saker man inte gör i affärer. Boken hade lika väl kunnat heta Hur The Donald blev rik. Var inga direkta övningar.

Nästa bok jag skall köpa är Dale Carnegies Hur man vinner vänner och påverkar sin omgivning. Däri förväntar jag mig mkt omvälvande fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in