2009-03-01, 17:29
  #949
Medlem
"Allt vi här drömma om" av Erik Wijk
"Kinesen" av Henning Mankell

Varför? För att dem verkar bra! (framförallt den första)
Citera
2009-03-01, 18:26
  #950
Medlem
K9Devils avatar
Jaha. Nu har jag varit på Maxi för att handla välling till min son, och helt oförhappandes måste jag då revidera mitt svar ovan.

Stephen King, Allt kan hända
Stephen King, Liseys berättelse

Varför? För att de reades ut för 29, respektive 49 kronor och för att jag inte hade handlat böcker på nästan en hel dag.
Citera
2009-03-01, 23:00
  #951
Medlem
NoTruces avatar
Idag köpte jag Tio Liv av Ludde Lindström. För att den kostade femton spänn mest. Men också för att den handlar en aning om Stureplan, vilket fascinerar mig.
Citera
2009-03-02, 11:44
  #952
Bannlyst
New York Trilogy av Paul Auster, för att bok.nu har rekommenderat den i hundra år, och
Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami, för att Murakami är fantastisk och den här boken sägs ska vara hans bästa. Dessutom var jag sugen på att testa honom på svenska.
Citera
2009-03-02, 16:09
  #953
Medlem
Krellyans avatar
Fick hem två nya Dave Duncan-böcker förra veckan, som jag har enormt höga förväntningar på. Det är en serie i två delar. Children of Chaos och Mother of Lies, och ska enligt recensenter och andra vara än bättre än serierna A Man of His Word och A Handful of Men, som jag fullkomligt avgudar, därav mina höga förväntningar.

Har lovat mig själv nu att inte köpa några nya böcker innan jag läst ut de jag har, men det är inte lätt
Citera
2009-03-02, 22:09
  #954
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan

Har lovat mig själv nu att inte köpa några nya böcker innan jag läst ut de jag har, men det är inte lätt
Skönt att höra att det är fler som har det problemet . Men det är ju så roligt att köpa böcker
Citera
2009-03-03, 01:13
  #955
Medlem
Embriacos avatar
Bengt Liljegren - Adolf Hitler
Herman Lindqvist - Napoleon
Adrian Goldsworthy - Caesar: En biografi

Bra priser och bra recensioner.
Citera
2009-03-03, 08:28
  #956
Medlem
qapmocs avatar
[quote=Embriaco]Bengt Liljegren - Adolf Hitler
QUOTE]

Har inte läst hela ännu, men måste säga, kanonbra köp! Jag antar att du köpte den på bokrean?
Citera
2009-03-03, 08:33
  #957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco
Bengt Liljegren - Adolf Hitler
Herman Lindqvist - Napoleon
Adrian Goldsworthy - Caesar: En biografi

Bra priser och bra recensioner.

Har själv också varit inne på att köpa liljegrens bok om Hitler. Men har en liten hög med böcker jag måste läsa först så det får vänta.
Citera
2009-03-03, 15:18
  #958
Medlem
fuskas avatar
Dom två senaste jag skaffade mig var wastelands vilket jag inte har riktigt börjat med. Men efter som jag älskar dystopier och novellsamlingar kan det ju bara inte gå fel.

Den andra var Falling Sideways Av Tom holt. Tog den bara enbart på framsidan om jag ska vara ärlig. Kände inte till Tom holt innan.
Men nu när jag har läst den så kommer jag börja köpa på mig alla hans böcker. Var riktigt rolig att läsa med otroligt smart och överraskande story.
Har ni inte läst något av han så testa.
Citera
2009-03-04, 13:24
  #959
Medlem
Popkes avatar
Införskaffade precis "Njals Saga" från det lokala antikvariatet för blott tio kronor. Snacka om klipp!

Har hört mycket om boken, och även läst delar ur den på gymnasiets svenskaundervisning. Kommer ihåg att jag tyckte om den råa sagan, som stundom hade dråpliga scener med svart humor.

Jag kommer främst ihåg en del, som jag särskilt fann nöje av, och letade genast upp den i min bok. Bättre exempel på islänningarnas råa humor går väl inte att hitta?

Citera
2009-03-04, 14:15
  #960
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popke
Införskaffade precis "Njals Saga" från det lokala antikvariatet för blott tio kronor. Snacka om klipp!

Har hört mycket om boken, och även läst delar ur den på gymnasiets svenskaundervisning. Kommer ihåg att jag tyckte om den råa sagan, som stundom hade dråpliga scener med svart humor.

Jag kommer främst ihåg en del, som jag särskilt fann nöje av, och letade genast upp den i min bok. Bättre exempel på islänningarnas råa humor går väl inte att hitta?


"Är Gunnar hemma?" ja, det är en klassiker! Det körde jag och min kompis med länge under gymnasietiden.
- Är X hemma? och så låg vi dubbelvikta av skratt.
Njals saga är minst sagt cool. Min gamla pcketutgåva var totalt sönderläst, så nyligen köpte jag ett nytt ex (på antis, naturligtvis) i ett härligt, slitstarkt skinband!
__________________
Senast redigerad av SilverTip 2009-03-04 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in