2009-01-08, 11:18
Medlem
minimaggits avatar
Ett paket på väg från capris.no

Prismas engelska ordbok. Huvudanledningen till beställningen, har läst engelska böcker hela året utan möjlighet att slå upp ord, vilket ärligt talat gör att man tappar en del vid sidan av böcker med väldigt enkel engelska (Harry Potter t ex). Fick till slut nog när jag läste Martha Quest av Doris Lessing där jag bitvis nästan förlorade hela stycken när hon blev som mest abstrakt.

Aniara av Harry Martinsson. Vet egentligen ingenting om boken, har bara sett den nämnas i olika sammanhang.

The Book Thief av Markus Zusak. Extremt hyllad ungdomsbok (eller allålderslitteratur som en del föredrar att kalla det ) som utspelar sig under andra världskriget. Förväntar mig ren terapeutisk läsning att lägga in mellan mer tunglästa verk. Väldigt stora förväntningar faktiskt.
Citera
2009-01-08, 17:06
Medlem
__carls avatar
CJ Håkansson - Fjärilen i Tibet
PC Jersild - Efter floden
Citera
2009-01-09, 01:01
Medlem
Förbannads avatar
De tre första böckerna i Harry Potter-serien. Tänkte jag måste plöja mig igenom denna serien en gång för alla.
Citera
2009-01-11, 13:32
Medlem
lissels avatar
Senaste boken jag köpte var No Limit Hold´em, Harringtons expertstrategier för turneringar.
Citera
2009-01-11, 15:03
Medlem
Patient67s avatar
Kungarnas krig av G R R M , Första boken Kampen om Järntronen var ju ruggit bra...
Citera
2009-01-14, 08:03
Medlem
Ördögs avatar
Bokrean börjar här i Finland i morron. Jag var och avhämtade mina förhandsbeställningar igår.

Armstrong, Karen: Great Transformation
Chandrasekaran, Rajiv: Imperial Life in the Emerald City
Dawkins, Richard: The God Delusion
Grayling, A C: The Reason of Things. Living with Philosophy
Ferguson, Niall: War of the World
Gaddis, J L: Cold War
Hussey Andrew: Paris. The Secret History
Lovelock, James: Revenge of Gaia
Lönnfors, Per-Erik: Svenska talande sämre folk
Sundberg, Ulf: Stockholms blodbad
Svensson, Per: Han som aldrig fick bli kung. Berättelsen om Carl XVI Gustafs pappa
Wibeck, Sören: Korståg. Västerlandets heliga krig
Cesarini, David & Ericson, Claes: Sovjetunionens roliga historia. Makten, människan och skämtet
Citera
2009-01-14, 08:48
Medlem
Hajimes avatar
Lasse Wierup och Matti Larsson - Svensk maffia
verkade ganska intressant men det återstår att se.
Citera
2009-01-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
Lasse Wierup och Matti Larsson - Svensk maffia
verkade ganska intressant men det återstår att se.

Jag fann den mycket bra skriven, fin journalistik och väldigt intressant. Bra köp.
Citera
2009-01-14, 15:01
Medlem
Pasta-westerns avatar
Conn Iggulden - Stäppens Krigare
Anledning: Döda en tråkig tågresa.
Citera
2009-01-14, 18:21
Medlem
Sieglindes avatar
Min senast inköpta böcker (tre st. pocket) är två deckare:
När du läser detta av G. Blunt och Utsåld av S. Paretsky. Varför? För att jag, just nu, vill ha något lättsamt och ickekrävande litteratur att koppla av med innan jag somnar och när jag spenderar "dötid" på vagnen.

Den tredje boken är Krigets färger av A. Babtjenko. Babtjenko berättar om sin tid som rysk värnpliktig i Tjetjenienkriget. Varför? För att jag är intresserad av historia och att läsa om krig, i synnerhet krigets vardag för de arma stackare som måste kämpa i eländet och de civila som drabbas av skiten.
Citera
2009-01-14, 19:14
Medlem
Mitt senaste inköp var dessa tre:

Volvo Lastvagnar av Erlend Loe. Hade läst 'Doppler' innan så man var ju sugen på att läsa denna fristående uppföljare, lite annorlunda till stilen om man jämför med föregångaren, men helt klart läsvärd om man vill veta hur det går för Doppler.

Vägen av Cormac McCarthy. Hade hört mycket gott om denna innan men den motsvarade inte riktigt mina förväntningar, för mycket grått grått grått.

Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami. Efter att ha läst 'Norwegian Wood', av samma författare. Så var det en självklarhet att börja beta av hans resterande böcker.
Citera
2009-01-14, 19:31
Bannlyst
Min dagbok från Guantánamo av Mahvish Rukhsana Khan
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100121878

Något av ett impulsköp men det blir säkert skitbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in