2009-11-30, 02:47
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Köpte senast Glenn Lauritz bok - Jack uppskäraren som jag nu ska ge mig på.

Anledningen att jag köpte den var att jag intresserar mig av händelserna och gärna ville lära mig mer. Förslaget om just denna boken som skildrar händelserna fick jag på Flashback.
Citera
2009-11-30, 09:19
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Dr.Glas

Spännande läsning du har framför dig

Tack, jag misstänker att du har rätt.
Citera
2009-11-30, 13:10
Medlem
Da Vinci koden - Dan Brown
Gåtornas Palats - Dan Brown
Villospår - Henning Mankell
Trähästen - Eric Williams

Morsan kom hem med nya böcker från röda korset.
Citera
2009-11-30, 13:41
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var fick du tag i dessa?
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290258

Den släpptes nyligen på pocket, givetvis förhandsbokad av yours truly.
Citera
2009-11-30, 14:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290258

Den släpptes nyligen på pocket, givetvis förhandsbokad av yours truly.

Oj, kulturgärning utav stora mått! Får ta och beställa jag med snarast.
Citera
2009-11-30, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Fear and Loathing in Las Vegas
The Rum Diary
Hell´s Angels

Tänkte att det vore god tid till att börja komplettera bokhyllan med några titlar till av Hunter S. Thompson då jag inte läst så värst mycket utav honom tidigare. Vill passa på att tacka Dr. Glas på här på litteraturforumet för vägledning och tips!
Citera
2009-11-30, 19:18
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Fear and Loathing in Las Vegas
The Rum Diary
Hell´s Angels

Tänkte att det vore god tid till att börja komplettera bokhyllan med några titlar till av Hunter S. Thompson då jag inte läst så värst mycket utav honom tidigare. Vill passa på att tacka Dr. Glas på här på litteraturforumet för vägledning och tips!

No sweat! Jag antar att du delger oss dina reflektioner i korrekt tråd efter läsning? Just The Rum Diary ska bli intressant att höra vad du tycker om.
Citera
2009-11-30, 19:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
No sweat! Jag antar att du delger oss dina reflektioner i korrekt tråd efter läsning? Just The Rum Diary ska bli intressant att höra vad du tycker om.

Ja! Böckerna blir antagligen skickade i morgon från Adlibris så framåt slutet av veckan kan jag börja med att läsa Hell´s Angels. Kommer nog bli riktigt grymt i synnerhet med dokumentären jag ska se (om) ikväll, kommer tillföra mer substans till läsningen kan jag ana. Recensioner kommer dyka upp i tråden för det ändamålet, ska först beta av ett par Paasolinna-böcker lagom till dessa kommer.
Citera
2009-11-30, 21:34
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ja! Böckerna blir antagligen skickade i morgon från Adlibris så framåt slutet av veckan kan jag börja med att läsa Hell´s Angels. Kommer nog bli riktigt grymt i synnerhet med dokumentären jag ska se (om) ikväll, kommer tillföra mer substans till läsningen kan jag ana. Recensioner kommer dyka upp i tråden för det ändamålet, ska först beta av ett par Paasolinna-böcker lagom till dessa kommer.

Jag ser fram emot det.
Citera
2009-11-30, 22:26
Medlem
Eva-Stina Byggmästars lilla diktsamling Älvdrottningen.

Fick ett smakprov av hennes dikter här inne på Flashback och ville läsa mera.
Citera
2009-12-01, 18:44
Medlem
ElakPistols avatar
Disney's Hall of Fame: Don Rosa bok 2-5. Varför? För att Don Rosa är den främste serietecknaren genom tiderna givetvis.
Citera
2009-12-01, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
Spontanköpte Daniel Sjölins bok Världens sista roman på Åhlens under kvällen. Läste lite slött i den en gång på biblioteket men då vågade jag inte låna hem den, då jag fann den lite väl pretentiös och experimentell i all sin meta. Men nu ska jag slå hål i saken och se vad den egentligen går ut på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in