2008-11-05, 02:43
  #697
Medlem
A.Karnovs avatar
Muren - JP Sartre
Äcklet - JP Sartre
Främligen - Albert Camus
Lagens Kraft - Jacques Derrida
Det var några av de få jag faktiskt saknar i min samling som jag stötte på i veckan.
Citera
2008-11-06, 16:14
  #698
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag har också 'Gomorra' liggandes, har inte orkat påbörja den ännu, men jag skall inom en snar framtid. Hur många sidor har du kommit i den?
Sträckläste den under en tågfärd. Hoppas du tyckte den var lika god som jag.
Citera
2008-11-06, 22:58
  #699
Medlem
janwindahls avatar
Fick ett paket idag från bokus...

Monster - Sanyika Shakur.. En snubbe som varit medlem i ett L.A.-gäng har skrivit sin självbiografi, har spanat på den länge.. Dock på engelska så får väl se hur det går.

Cabal - Clive Barker.. En av dom bästa skräckfilmer som gjorts (Nightbreed) är baserad på denna bok. Även denna på engelska.

Guds stad - Paulo Lins.. En av dom bästa filmer som någonsin gjorts, hoppas boken håller samma mått

Hanteringen av odöda - John Ajvinde Lindqvist... Skräckisbok av svensk författare, såg en intervju med honom för några veckor sen och blev intresserad

Iskallt och stenhårt - Rickard Flinga.. En svensk man som satt i fängelse i Texas ett antal år, detta är hans självbiografi. Hoppas på mäktig läsning.
Citera
2008-11-07, 00:22
  #700
Medlem
Algifaris avatar
Out (Natsu Kirino) - Citat från recensioner på baksidan fick mig att köpa den. "No gitty urban American tale of violence can match the horror of Out".

American Pshyco(Bret Easton Ellis) - Har sett filmen och de flesta av mina kompisar påstår att boken är dubbelt så bra och tio gånger så sjuk/hemsk.
Citera
2008-11-07, 22:39
  #701
Medlem
Vägen - Cormac

Svensk Maffia - Matti Larsson

Hantering av Odöda - John Ajvide Lindqvist

Pappersväggar - John Ajvide Lindqvist

Låt Den Rätte Komma - John Ajvide Lindqvist

Mats-Eric Nilsson - Den Hemliga Kocken

Haruki Murakami - Kafka på Stranden

Roberto Saviano - Gomorra

Johan Höglund - En av Grabbarna

Hoppas att det blir ett par goda timmars läsning.
Citera
2008-11-08, 01:31
  #702
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarStake
Vägen - Cormac

Svensk Maffia - Matti Larsson

Hantering av Odöda - John Ajvide Lindqvist

Pappersväggar - John Ajvide Lindqvist

Låt Den Rätte Komma - John Ajvide Lindqvist

Mats-Eric Nilsson - Den Hemliga Kocken

Haruki Murakami - Kafka på Stranden

Roberto Saviano - Gomorra

Johan Höglund - En av Grabbarna

Hoppas att det blir ett par goda timmars läsning.

Svensk maffia och En av Grabbarna är riktigt bra
Citera
2008-11-08, 03:33
  #703
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Svensk maffia och En av Grabbarna är riktigt bra


Även Gomorra är riktigt läsvärd. Cormac McCarthys The Road är nog bland det bästa jag någonsin läst. En gripande roman som handlar om absolut kärlek kontra absolut ondska, eller det ädla i människan vs det primitiva. En otroligt bra bok.
Citera
2008-11-08, 08:25
  #704
Medlem
Antinomoss avatar
Biskötarna - Lars Norén
I den underjordiska himlen - Lars Norén

Ville ta del av hans prosa efter att ha läst ut dagboken.

//M
Citera
2008-11-08, 08:38
  #705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
American Pshyco(Bret Easton Ellis)
Köpte boken i förstutgåva i slutet på 80-talet. Visste ingenting om den, men det var den första (och hittills enda) bok jag sett med en röd varningstext på baksidan. "Varning! Vissa avsnitt i denna bok ..." osv, så självklart var jag tvungen att testa.

Helt ärligt: Jag fick faktiskt spyan upp i halsen när jag läste avsnittet om råttan, osten och musen ... Äckelkänslor!

*brrr...*


Edit: Boken kom visst ut -91, så då var det väl då som jag köpte den då.
__________________
Senast redigerad av byggare bob 2008-11-08 kl. 08:41.
Citera
2008-11-11, 17:04
  #706
Medlem
Carl Grimberg - Svenska folkets underbara öden I-X
Citera
2008-11-11, 22:44
  #707
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Köpte boken i förstutgåva i slutet på 80-talet. Visste ingenting om den, men det var den första (och hittills enda) bok jag sett med en röd varningstext på baksidan. "Varning! Vissa avsnitt i denna bok ..." osv, så självklart var jag tvungen att testa.

Helt ärligt: Jag fick faktiskt spyan upp i halsen när jag läste avsnittet om råttan, osten och musen ... Äckelkänslor!

*brrr...*


Edit: Boken kom visst ut -91, så då var det väl då som jag köpte den då.

Det är den enda boken jag hittils har läst som jag mått illa av. Håll på att kräkas i avsnittet du nämner. Sträckläste boken för att bli klar med den, kommer aldrig läsa den igen... Lite väl groteska beskrivningar för min del.
Citera
2008-11-11, 23:59
  #708
Medlem
jewdens avatar
Beställde precis:
The Ethics of Star Trek
Is Data Human? The Metaphysics of Star Trek
Philosophy of Star Trek: The Wrath of Kant
The Kite Runner

Jag är en jävla nörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in