2008-10-07, 21:01
  #577
Medlem
MosDefinites avatar
Hänger på "1984" som jag konstigt nog aldrig läst, varför jag köpt den? Den är en klassiker som måste läsas

Har beställt nu "Fools Rush In" skriven av Bill Carter. Hörde om boken på någon hemsida där det stod att den skulle filmatiseras, tänkte läsa boken innan detta händer(om det nu var sant).
Citera
2008-10-07, 21:11
  #578
Medlem
krimms avatar
Brott Och Straff - eftersom min mamma påstår att det är den bästa boken genom tiderna och att hon har läst den mer än 10 gånger. Så jag tänkte att whatthehell lika bra att börja beta av klassiker!
Citera
2008-10-07, 21:18
  #579
Bannlyst
ÄNGLAR OCH DEMONER av Dan Brown. Kostade 39kr (inbunden) på adlibris och är den enda av hans böcker jag saknar.

LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN av Ajvide Lindqvist. Måste ju läsa boken innan man ser filmen.

DIAMANTSVÄRDET OCH TRÄSVÄRDET del2 av Nick Perumov. Har del ett ligger o väntar i bokhyllan, som jag hade tänkt att beta av inom en snar framtid.
Citera
2008-10-07, 21:21
  #580
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN av Ajvide Lindqvist. Måste ju läsa boken innan man ser filmen.

Riktigt bra köp! En av de solklart bästa böckerna inom landets gränser de senaste åren... läst den själv minst tre gånger hittills och förundras över berättarstilen och samhällsskildringen varje gång. Ajvide Lindqvist var en mästare då före det löpte ut med Pappersväggar och Människohamn som var rent ut sagt, skräp.
Citera
2008-10-07, 21:38
  #581
Medlem
Skavanks avatar
Beställde nyss:

Raskens - klassiker jag velat läsa länge, hittade den för billig peng på cdon.
Kafka på stranden - efter att ha läst om den här på FB!
Dumskallarnas sammansvärjning - Varit nyfiken på den länge!
En snuskgubbes anteckningar - Håller på att plöja igenom allt jag hittar av Bukowski!
American Gods - Fantasysugen!
Äldreomsorgen i Övre Kågedalen - Efter att ha läst om den här på FB!

Nu har jag nog att göra några veckor
Citera
2008-10-07, 21:41
  #582
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Beställde nyss:

Raskens - klassiker jag velat läsa länge, hittade den för billig peng på cdon.
Kafka på stranden - efter att ha läst om den här på FB!
Dumskallarnas sammansvärjning - Varit nyfiken på den länge!
En snuskgubbes anteckningar - Håller på att plöja igenom allt jag hittar av Bukowski!
American Gods - Fantasysugen!
Äldreomsorgen i Övre Kågedalen - Efter att ha läst om den här på FB!

Nu har jag nog att göra några veckor

Imponerande samling kvalitétslitteratur även om det finns en del mindre bra böcker där, som trots allt har fått kultstämpel av diverse FB:are. Bäst är väl Kafka på stranden och American Gods då både Murakami och Gaiman är lite av husgudar. Raskens är jag sugen på att läsa, såväl det mesta av Moberg då jag läst Utvandrarna tidigare.

Notes of a dirty old man av Bukowski är nog hans billigaste och fattigaste bok, ofantligt tråkig och innehållslös, även för att vara skriven av Buk. Och ja, Nikanor Teratologen är ett FB-dyrkar-fenomen som inte alls föll mig i smaken, men skall trots allt läsa hans översättning av Nietzsche sinom tid.
Citera
2008-10-07, 22:12
  #583
Medlem
Skavanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Imponerande samling kvalitétslitteratur även om det finns en del mindre bra böcker där, som trots allt har fått kultstämpel av diverse FB:are. Bäst är väl Kafka på stranden och American Gods då både Murakami och Gaiman är lite av husgudar. Raskens är jag sugen på att läsa, såväl det mesta av Moberg då jag läst Utvandrarna tidigare.

Notes of a dirty old man av Bukowski är nog hans billigaste och fattigaste bok, ofantligt tråkig och innehållslös, även för att vara skriven av Buk. Och ja, Nikanor Teratologen är ett FB-dyrkar-fenomen som inte alls föll mig i smaken, men skall trots allt läsa hans översättning av Nietzsche sinom tid.

Är faktiskt speciellt intresserad av Gaiman och Murakami En snuskgubbes anteckningar köper jag mest för att jag har läst det mesta annat av Bukowski och är sugen på mer!
Citera
2008-10-07, 22:21
  #584
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Är faktiskt speciellt intresserad av Gaiman och Murakami En snuskgubbes anteckningar köper jag mest för att jag har läst det mesta annat av Bukowski och är sugen på mer!

Förstår. Tycker att du ska läsa det mesta du kommer över av Gaiman då han jämnförelsevis inte direkt är lika påträngande i sina fantasier och surrealistiska drömbilder som Murakami, men som även håller en bra stadga. Tror nog att jag måste hålla American Gods av Gaiman högst på listan över hans böcker, och av Murakami är det Fågeln som vrider upp världen som gav mig mersmak, fantastisk bok.

Synd bara att Bukowski var så pass ojämn i sin kreativitet, men i och med att han fick en Macintosh på dödsbädden började han frekvent spotta ur sig skit, Women och Hollywood är två andra mindre bra böcker av Buk.
Citera
2008-10-08, 02:52
  #585
Medlem
r0thens avatar
Senaste böckerna jag köpte var "Matlexikonet" av Birgit Hemberg och "A piece of cake" av Leila Lindholm. Två trevliga böcker att ha i hyllan om man gillar att lära sig en massa köksord och baka en kaka eller en riktigt fin tårta.
Citera
2008-10-08, 11:44
  #586
Medlem
janwindahls avatar
Senaste inköpen

Ondskans väsen - En samling skräcknoveller av bl.a Stephen King, Clive Barker och Peter Straub

Nordkraft av Jakob Ejersbo - Filmen var kanon så hoppas boken är ännu bättre (så brukar det ju vara)
Citera
2008-10-08, 11:53
  #587
Medlem
Richard Brautigans Det amerikanska hotellet (-76, 1:sta sv u) för blotta 48 kr (inkl. frakt). Trout fishing in America var en härlig läsupplevelse och i mitt minne är det fortfarande en av de roligaste amerikanske verk jag läst. Har länge önskat uttöka det skrala Brautiganbiblioteket och när de kommer så billigt, och dessutom i rara svenska översättningar, som Det amerikanska hotellet gjorde är det ju inget problem.

Försökte också köpa Fernando Pessoas dikter i svensk tolkning av Arne Lundgren, men det fanns andra bättre betalande intressenter. Har aldrig stött på hans lyrik tidigare, hade det varit värt någon hundring?
Citera
2008-10-08, 13:30
  #588
Medlem
Igår trillade avin in!

Alla är pockets från adlibris á 40 spänn st.

Kallocain - Karin Boye
Postverket - Charles Bukowski
Alkemisten - Paulo Coelho
Brott och Straff - Fjodor Dostojevskij
Brödern Karamzov - Fjodor Dostojevskij
Idioten - Fjodor Dostojevskij
American Psycho - Bret Easron Ellis
Livläkarens Besök - Per Olov Enqvist
Nya Författarskolan - Göran Hägg
Praktisk Retorik - Göran Hägg
Processen - Franz Kafka
80 Romaner För Dig Som Har Bråttom - Henrik Lange
Maffia - Tomas Lappalainen
Djurens Gård - George Orwell
1984 - George Orwell
Fight Club - Chuck Palahniuk
Luke Rhinehart - Tärningsspelaren
Spelet - Neill Strauss
The Dirt - Neill Strauss
Doktor Glas - Hjalmar Söderberg

Känns som en stabil grund att stå på i början av ens boknötarkärriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in