2008-08-20, 20:22
Medlem
Köpt mig själv 3 böcker för någon vecka sedan:

- "Kafka på stranden" av Haruki Murakami
- "Gomorra" av Roberto Saviano
- "Underdog" av Torbjörn Flygt
Citera
2008-08-20, 21:14
Medlem
Diverse svindyr studielitteratur samt Jon Krakauers Into Thin Air. Jag har hört mycket bra om Krakauers bok och då jag på senare tid fått dille på bergsbestigningar kändes den som ett givet val.
Citera
2008-08-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
[...]- "Kafka på stranden" av Haruki Murakami[...]

Senaste boken jag läste, väldigt trevlig läsning .
Citera
2008-08-21, 16:01
Medlem
Skiftnyckels avatar
Jag köpte Mötley Crue biografin som jag har gått och sneglat på en längre tid och häromveckan när jag införskaffade GuitarHero (tv-spel) så fick man som bonus köpa en pocket för 9 spänn och den fanns där. Dessutom nu översatt till svenska men den hade inte varit något större problem att läsa på engelska heller.

Underhållande läsning om deras struliga liv med och utan varandra, man får nästan ångest för deras skull med tanke på alla dumheter de gjorde.
Citera
2008-08-23, 00:45
Medlem
DiviCs avatar
Mix

Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Jag köpte Mötley Crue biografin som jag har gått och sneglat på en längre tid och häromveckan när jag införskaffade GuitarHero (tv-spel) så fick man som bonus köpa en pocket för 9 spänn och den fanns där. Dessutom nu översatt till svenska men den hade inte varit något större problem att läsa på engelska heller.

Underhållande läsning om deras struliga liv med och utan varandra, man får nästan ångest för deras skull med tanke på alla dumheter de gjorde.

www.bokia.se tror jag det är.. så går det att köpa den och ett liv som porrstjärna (jenna jamesons självbiografi) Som är av samma författare, är väl en aningen mer inriktad på flickor/kvinnor men jag tycker den funkar precis lika bra och jag rekommenderar mötle crüe starkt!
Citera
2008-08-23, 04:27
Medlem
Cineastens avatar
Senaste boken jag beställde från cdon var Den som dödar draken av Leif GW Persson. Varför köpte jag den? Därför att jag gillar de tidigare böckerna i serien såklart och eftersom den senaste boken har den osympatiske Bäckström i huvudrollen kunde jag inte låta bli att köpa den.
Citera
2008-08-23, 17:48
Medlem
__carls avatar
Fick hem den svenska översättningen av "The times and life of Larry Thorne". En biografi över den finske elitsoldaten Larry Thorne, som stred i vinterkriget, fortsättningskriget samt i Vietnam.

Tyvärr var den uruselt översatt, eller snarare uruselt korrekturläst. Slarvfel och stavfel på varannan sida kändes det som. Knappast värd de 300 kr som SMB tar för den, så jag ska skicka tillbaka den.

Och idag beställde jag "Tusen och en natt" i översättning av Nils Holmberg (hoppas att den är någorlunda nyöversatt, jag slipper helst traggla mig igenom 80 år gammal svenska), "The hill of dreams" av Arthur Machen samt "The Wu-Tang manual" av RZA.
Citera
2008-08-23, 21:24
Medlem
Gateways avatar
Nick Hornby - Slam
Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes
Skuggan över vattnet - Inger Frimansson

Den förstnämnda boken köpte jag därför att jag gillar övriga böcker Hornby skrivit, och Slam var okej den med! Luftslottet som sprängdes köpte jag för att jag läst Flickan som lekte med elden och ville läsa den avslutande delen av trilogin. Skuggan över vattnet köpte jag av samma skäl som jag köpte LSS - jag har läst ut föregående bok i serien.
Citera
2008-08-23, 21:41
Medlem
Pekoralens avatar
Jag köpte Hjärtats oro - Hjalmar Söderberg för 40 kr. på bokbordet i Sthlm förra helgen. Det är förstaupplagan från 1909. Den boken måste väl ändå vara värd det tredubbla, minst?

Tillägg: Jag köpte boken då Hjalmar Söderberg ligger mig varmt om hjärtat och den boken saknas i mitt Söderberg-utbud.
Citera
2008-08-25, 18:35
Medlem
jesusfreaks avatar
Food Noir - Mons Kallentoft
Ett Bluesliv - Klas Gustafsson
Hett - Bill Bufford
Odjuret - Roslund & Hellström

Gillar att blanda vilt när jag köper böcker för att ha att läsa ur precis den genren jag är sugen på för tillfället. Matdokument är alltid roliga att läsa och jag tycker att reportagen i Food Noir var verkligt läsvärda. Nu håller jag på med biografin Ett Bluesliv om Cornelis Vreeswijk, även den mycket läsvärd.
Citera
2008-08-25, 21:51
Medlem
Rakiis avatar
Rosens namn - Umberto Eco; Längesedan jag såg filmatiseringen med Sean Connery och Christian Slater så jag beslöt mig för att köpa och senare läsa boken.

I nationens intresse - Jan Guillou; Ännu en Hamilton i samlingen och ännu en Guillou i samlingen.
Citera
2008-08-25, 21:56
Medlem
Thoorfanghs avatar
Beställde Strauss' "Spelet" (The Game) igår, eftersom jag har blivit rekommenderad den av vänner men även här på FB. Dessutom är det många som inte gillar den alls, vilket gör mig ytterligare något nyfiken..

Strauss har för övrigt även skrivit biografier åt bl.a. Mötley Crue och Jenna Jameson, vilka också nämns i denna tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in