2008-08-03, 20:10
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennett
Hmm.. har den funnits i Sverige än? Som jag begrep det så var det någon skit med licensierade varumärken som det skulle betalas för så det blev i princip omöjligt att beställa den till Europa. Idiotier.

Det ser onekligen ut som om den funnits hos SF-bokhandeln, men som sagt verkar det vara för jävla lurigt att över huvud taget få in den.

Den fanns på Bokus ett kort tag, på AdLibris var den slutsåld hela tiden. Jag beställde den till och med, bara för att få ett mail 2 dagar efteråt där det stod "varan du beställde är inte längre tillgänglig och ordern har därför annulerats".

Fast nu finns den oinbundna utgåvan att förhandsboka på Bokus, men då får man ju inte med 3D-glasögonen. Helst hade jag nog velat ha "ultimate edition", då man får med en LP där Alan Moore har spelat in två låtar

Amazon är ändå överlägset vad gäller priser. Serier kostar ungefär hälften så mycket som i sverige, men frakten går på 200 kr och det tar upp till 22 dagar att få varorna.
Citera
2008-08-06, 11:32
Medlem
Laser Mannens avatar
Köpte nyligen "Så talade zarathustra" teratologen's översättning mest för att jag blev glad att jag väl hittade den, jag hade lånat den innan av de lokala biblioteket men han inte läsa ut den innan jag skulle lämna tillbaka för de dök upp masssa saker den månaden.

Men jag är väldigt nöjd med mitt köp
Citera
2008-08-06, 13:21
Medlem
Scar Tissue Anthony Kiedis självbiografi med Larry Sloman
Citera
2008-08-07, 16:00
Medlem
Jag köpte precis denna boken för 250kr i gott skick, på ett antikvariat i Sverige.
http://www.antiqbook.com/boox/dailey/4855.shtml
Citera
2008-08-09, 03:42
Medlem
__carls avatar
Idag läste jag klart "sofies värld". Det firade jag med att beställa Alan moore - Watchmen, femte volymen av Preacher (som jag egentligen borde sluta köpa, men nu börjar jag i alla fall närma mig slutet, nästan) och en fin, illustrerad och inbunden utgåva av Jules Vernes "20.000 leagues under the sea".

För övrigt, finns det inget förlag som vill ger Jules Vernes böcker på svenska? Hittade säkert 5-6 olika förlag som ger ut div. engelska översättningar, men det enda som finns på svenska är Maj Bylocks lättlästa och förkortade versioner.
Citera
2008-08-09, 03:47
Medlem
mollymunters avatar
svensk maffia!! läst 50 sidor och det bådar gott!!
Citera
2008-08-12, 00:31
Medlem
Gunvald15s avatar
Platz der Leibstandarte - hoppas att den är värd närmare 400, impulsköp.

The Only Living Vitness Ted Bundy - seriemördare intresserar mig, spec Ted.
Citera
2008-08-12, 00:52
Medlem
Den senaste boken jag köpte var Illusionen om Gud, skriven av Richard Dawkins. Det roar mig ofantligt att driva med religiösa fanatiker, så jag köpte den i hopp om att kunna spetsa till mina argument en smula och nästa gång kunna vara lite elakare.
Citera
2008-08-12, 01:04
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Den senaste boken jag köpte var Illusionen om Gud, skriven av Richard Dawkins. Det roar mig ofantligt att driva med religiösa fanatiker, så jag köpte den i hopp om att kunna spetsa till mina argument en smula och nästa gång kunna vara lite elakare.

Ganska försnällad översättning av titeln. På engelska hette den "The God Delusion". Om de siktat på att direktöversätta så hade den rimligtvis istället hetat "Vanföreställningen om Gud".
Citera
2008-08-12, 01:18
Medlem
FrasseFloyds avatar
Economics explained (Robert L. Heilbroner & Lester Thurow) fick det bli när ett antikvariat i stan skulle stänga. Jag letade egentligen efter Ayn Rand men eftersom det inte fanns, och jag ändå ville ha lite nytt om ekonomi så fick det bli den.
Citera
2008-08-12, 11:39
Medlem
Dr.Glass avatar
Catch 22. Har läst ett par kapitel och den klättrar snabbt på favoritlistan.
Citera
2008-08-12, 11:42
Medlem
Carobnjaks avatar
Det blev:

Dante - Komedin (För jag vill se vad alla pratar om och för det är top of the line diktning OCH för att det är medeltida lit.. Den var dessutom i utsökt skick för 45 riksdaler.)

Jules Verne - Tsarens kurir och resa till jordens medelpunkt (Ville eg bara ha jordens medelpunk men den var slut när jag återvände till antikvariatet så de letade fram den här utgåvan som hade två i en och rabatterade den 50%. )

Maksim Gorkij - Min barndom (Stort namn inom lit. måste ju se vad alla pratar om.)

Stendhal - Rött och svart (Måste se vad alla pratar om)

Knut Hamsun - Pan ( Samma som ovan, hade hellre köpt Svält då den verkar vara bättre, men hade ej pengar till det. Pan kommer nog också vara väldigt bra tror jag, hoppas jag. )

Xingjian Gao - Ensam människas bibel (Nobeller ska man ha läst tycker jag. Hade inget kinesiskt i hyllan heller, intresant att se "hur de skriver" hehe. )

Gun Ekroth - Nobeller (Noveller av nobeller. Ett sätt att få tag på verk av nobeller som man knappt hört om. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in