2008-09-26, 19:01
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kommer du säkerligen att göra, då du kommer ifrån gymnasiet och förhoppningsvis får jobb så reder allt ut sig, om än det ej blev så för min egen del. Men nu har du ju trots allt ett bibliotek i skolan väl, och det är ju inte alls fy skam heller? Spenderade alla mina lediga timmar i skolans bibliotek och vann t.o.m. böcker i bokfrågesport.

Men jag går inte en yrkesförberedande linje, och jag har ingen lust att jobba som telefonsupport, vilket är det enda yrket jag kanske har turen att få efter gymnasiet. Även om jag läser vidare lär jag knappast få några jobb, då jag bara vill läsa filosofi och språkvetenskap.
Citera
2008-09-27, 12:23
Medlem
Rakiis avatar
Glamorama av Bret Easton Ellis och The Children of Men av P.D. James

Var tvungen att slå till då jag fick båda för trettio kronor på Antikvariat, riktigt fynd med andra ord!
Citera
2008-09-27, 12:40
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Glamorama av Bret Easton Ellis och The Children of Men av P.D. James

Var tvungen att slå till då jag fick båda för trettio kronor på Antikvariat, riktigt fynd med andra ord!

Jag köpte Glamorama för en krona... Det är en bok (den rosa pocketupplagan) som verkar finnas i nästan alla second hand-butiker.
Citera
2008-09-27, 12:42
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Men jag går inte en yrkesförberedande linje, och jag har ingen lust att jobba som telefonsupport, vilket är det enda yrket jag kanske har turen att få efter gymnasiet. Även om jag läser vidare lär jag knappast få några jobb, då jag bara vill läsa filosofi och språkvetenskap.

Disputera och forska samt undervisa är alltid ett alternativ.
Citera
2008-09-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlafwandler
Nyfiken... vad fick du betala för dem?

Kostade från början 3500 kr men prutade ner det till 2700 kr.
Citera
2008-09-28, 00:48
Medlem
nyfiken&frågviss avatar
Gary Jennings - Aztec samt Aztec Autumn. 1222 sidors härlig läsning framför mig

Någon som har läst? Jag har bara läst Marco Polo av Jennings förut, riktigt bra bok i mitt tycke, om än lite sjuk på sina ställen.
Citera
2008-09-28, 01:49
Medlem
Aquabots avatar
Pet Semetary av Stephen King - Kunde ju inte låta Cell bli det bestående minnet av denne författare, och denna verkar det vara många här som tycker om.

Trollkarlens hatt och Mumpinpappans memoarer av Tove Jansson - Det är Tove Jansson, och det handlar om mumintrollen. Nu saknar jag bara en av romanerna, Småtrollen och den stora översvämningen, men det dröjer väl inte allför länge innan även den inhandlas.

Tillsammans med resten av de olästa böckerna jag har hemma så skulle jag nog kunna sitta tolv timmar, varje dag, i tre månader och läsa innan materialet skulle ta slut. Men inte lär man köpa mindre böcker för det... Det enda som kan hindra mig är ekonomin.
Citera
2008-10-01, 21:56
Bannlyst
Köpte idag Kafka på stranden av Haruki Murakami. Har hittils bara hunnit drygt 50 sidor men är ändå positivt överraskad och nöjd med köpet. Den här gången är jag glad över attt jag tog en bok från stället med de populära böckerna. Ganska lättläst men ändå spännande och välskriven.
Citera
2008-10-01, 22:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k3xholm
Köpte idag Kafka på stranden av Haruki Murakami. Har hittils bara hunnit drygt 50 sidor men är ändå positivt överraskad och nöjd med köpet. Den här gången är jag glad över attt jag tog en bok från stället med de populära böckerna. Ganska lättläst men ändå spännande och välskriven.

Mycket bra köp! Du är välkommen in i värmen som bjuds på i Murakami-tråden med dina åsikter sen då du läst ut boken.
Citera
2008-10-02, 00:00
Medlem
Kalevalas avatar
Köpte Klas Östergrens Gangsters för några dagar sedan, blev väldigt sugen på den, då jag nyligen läst Gentlemen.
Gillar verkligen Klas Östergren, så efter Gangsters blir det nog Fantomerna skulle jag tro, spanade in den på antikvariatet när jag var där och köpte Gangsters.
Citera
2008-10-02, 05:00
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevala
Köpte Klas Östergrens Gangsters för några dagar sedan, blev väldigt sugen på den, då jag nyligen läst Gentlemen.
Gillar verkligen Klas Östergren, så efter Gangsters blir det nog Fantomerna skulle jag tro, spanade in den på antikvariatet när jag var där och köpte Gangsters.

Gjorde samma sak idag faktiskt. Kostade bara 30 kr. Köpte även C.M. Bellman - sånger, dikter och epistlar, William Gibsons Count Zero , samt Äcklet av Jean-Paul Sartre.
Citera
2008-10-03, 12:53
Medlem
tuffes avatar
Köpte precis Roma av Steven Saylor

ska bara avsluta pågående projekt: Pansarchef under Rommel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem