2011-07-15, 21:22
Medlem
Retroflexs avatar
Jag drog iväg en beställning på fem böcker tidigare idag:

Vad är meningen med alltihop? - Thomas Nagel
Västerlandets Filosofi - Anthony Kenny
Anteckningar från källarhålet - Fjodor Dostojevskij
Den Gyllene Paviljongens Tempel - Yukio Mishima
Sjömannen Som Föll I Onåd Hos Havet - Yukio Mishima

De två första har jag sett Seburo rekommendera en massa gånger, Dostojevskij är alltid intressant, och Mishima har jag hört mycket gott om.
Senast redigerad av Retroflex 2011-07-15 kl. 21:26.
Citera
2011-07-15, 21:40
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retroflex
Jag drog iväg en beställning på fem böcker tidigare idag:

Vad är meningen med alltihop? - Thomas Nagel
Västerlandets Filosofi - Anthony Kenny
Anteckningar från källarhålet - Fjodor Dostojevskij
Den Gyllene Paviljongens Tempel - Yukio Mishima
Sjömannen Som Föll I Onåd Hos Havet - Yukio Mishima

De två första har jag sett Seburo rekommendera en massa gånger, Dostojevskij är alltid intressant, och Mishima har jag hört mycket gott om.
Vilka kanonköp!
Vad det trevligt du ska ha det!
Citera
2011-07-16, 14:27
Medlem
Attityds avatar
Köpte båda böckerna som Sofia Rapp Johansson skrivit. Nästa bok kommer ut i höst tror jag. Kommer absolut köpa den då.
Böckerna heter " Silverfisken" och "När skulderbladen blir vingar"
http://www.aftonbladet.se/wendela/article11705961.ab

http://www.bok.nu/Sofia_Rapp_Johansson

När skulderbladen blir vingar är klart läsvärd för er som gillar sanna biografiska böcker !
Här är hennes blogg. En mycket strak kvinna,som kämpar på.
http://sofiarappjohansson.se/
Citera
2011-07-16, 21:53
Medlem
Retroflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Vilka kanonköp!
Vad det trevligt du ska ha det!

Kul att höra.
Citera
2011-07-18, 10:46
Medlem
Cizts avatar
Köpte, precis som många andra verkar ha gjort, hela Ice and Fire serien efter att ha sett första HBO säsongen. Började precis läsa fjärde boken och måste säga att det är en av de absolut bästa fantasy-serierna jag någonsin läst.
Citera
2011-07-18, 16:09
Medlem
Fermins avatar
Jag fortsätter på samma spår som senast och inhandlade böcker av två svenska författare för att öka min bildning om svensk litteratur och för att jag vill bättra på mitt halvdana ordförråd ytterligare. Den här gången blev det Torgny Lindgrens Hummelhonung och Sara Lidmans Din tjänare hör.
Citera
2011-07-19, 13:32
Medlem
Rakiis avatar
Lade en beställning på boken Lords of Chaos igår som är en repotagebok om black metal-scenen i Norge och morden mellan Mayhem och Burzum under 1990-talet. Ser fram emot att läsa den.
Citera
2011-07-19, 14:07
Medlem
Tyvärr är den redigerad sedan första upplagan där Pugh Rogefeldt angavs som legendarisk sångare i Bathory.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lade en beställning på boken Lords of Chaos igår som är en repotagebok om black metal-scenen i Norge och morden mellan Mayhem och Burzum under 1990-talet. Ser fram emot att läsa den.
Citera
2011-07-19, 14:12
Medlem
bombaccis avatar
Jag var i London förra veckan, köpte där Bret Easton Ellis bok, less than zero för 7-8 pund ( häftad bok). Finns givetvis på bokus, adlibris o andra siter med. Men tänkt skaffa någon Ellis bok ett tag och det är ju 25 års jubileum sedan han slog igenom med just, less than zero.

Måste kämpa mig igenom en Minette Walters bok innan jag kan börja med Ellis bok.
Citera
2011-07-19, 22:25
Medlem
nagelbands avatar
Elmer Diktonius - Dikter

Den innehåller Hårda sånger, som jag blivit rekommenderad att läsa av en vän jag respekterar otroligt så jag är förväntansfull.
Citera
2011-07-19, 23:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Tyvärr är den redigerad sedan första upplagan där Pugh Rogefeldt angavs som legendarisk sångare i Bathory.

Haha ja, jag läste det i en tråd om Mayhem i musikforumet där jag fick info om boken. Kan det inte ha varit Quorthorns (osäker på stavningen) bisarra humor om hans eventuella namn som kan ha varit i farten då?
Citera
2011-07-20, 07:55
Medlem
Kanske. Någon form av förklaring fick jag av medförfattaren Söderlind för något år sedan, och den rör sig då snarare kring att 90-talet var den allmänna hedningens tid. Rogefelt outade sig själv som hedning kring den tiden, som så många andra i Nordmans Sverige.
Men, Söderlind erkänner att det är ett obegripligt faktafel som borde fallit på sin egen orimlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha ja, jag läste det i en tråd om Mayhem i musikforumet där jag fick info om boken. Kan det inte ha varit Quorthorns (osäker på stavningen) bisarra humor om hans eventuella namn som kan ha varit i farten då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in