2013-06-12, 14:52
Medlem
hetfields avatar
http://oi39.tinypic.com/2j7fk2.jpg

The Book of Illusions var ett spontanköp som jag nu ångrar lite, tror inte jag kommer ta mig igenom den. Annars är det böcker som legat på läslistan ett tag.
Citera
2013-06-15, 20:11
Medlem
EddieGeins avatar
Idioten - Fjodor Dostojevskij

Lo-li-ta - Vladimir Nakokov

Idioten är väl en av många böcker som hör till i bokhyllan. Ser fram emot att läsa den.
Lolita har jag velat läsa i ett bra tag, speciellt efter jag sett filmen av Kubrick.
Citera
2013-06-16, 20:15
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
http://oi39.tinypic.com/2j7fk2.jpg

The Book of Illusions var ett spontanköp som jag nu ångrar lite, tror inte jag kommer ta mig igenom den. Annars är det böcker som legat på läslistan ett tag.

Personligen älskade jag den, men å andra sidan älskar jag det mesta av Auster. Tycker helt klart du ska läsa den.
Citera
2013-06-17, 07:05
Medlem
Dolgtrases avatar
Jag köpte De första tolv av Justin Cronin (boken är fortsättningen på Flickan från ingenstans). Den lästes ut under helgen. Nu blir det en otålig väntan på den tredje och avslutande delen. De här böckerna är verkligen ett tips till alla som gillar postapokalyptiska berättelser. Sjukskrivning och bokköp idag. Och börja sedan läsa!
Citera
2013-06-17, 15:09
Medlem
Antonioni, Michelangelo - Två telegram
Citera
2013-06-18, 11:11
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Personligen älskade jag den, men å andra sidan älskar jag det mesta av Auster. Tycker helt klart du ska läsa den.
Får ge den ett till försök då!

Har tagit mig igenom Gatsby, Fahrenheit och Free Will nu. De två första har väl alla redan läst så istället tänkte jag att jag kunde rekommendera Free Will (i alla fall till de som inte är insatta i ämnet sedan tidigare). Kort och intressant bok om, som namnet antyder, fri vilja.
Citera
2013-06-20, 01:37
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Beställde Nattfrossa av Dean Koontz. Känns som riktig sommarbok, dessutom gillar jag hans andra böcker.
Citera
2013-06-22, 19:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
"Hej mitt namn var Elton Persson"

Killen som skrev låten "Yeah Yeah Wow Wow" släpper en bok! Som dessutom retar gallfeber på hans ex-hustru! Själv hävdar han att boken förmodligen inte alls ha någon förankring i verkligheten, inte mer än något annat heller... eller?

Den MÅSTE man läsa

Och faktum är att han är en mycket kompetent författare! Rekomenderas!
Jag blev klistrad!
Kan inte annat än hålla med. Jag blev mycket förvånad när jag läste boken. Killen kan ju faktiskt skriva.
Citera
2013-06-23, 01:55
Medlem
köpte hela bokserien A SONG OF ICE AND FIRE av george rr martins. Såg game of thrones blev sugen på att läsa dem med så.
Citera
2013-06-23, 03:29
Medlem
The Great Arc av John Keay.

Om hur britterna kartlade Indien i början på 1800-talet och bland dem, George Everest, mannen som fick ge namn till värdens högsta berg.

Malaria, djungel, träsk, tigrar och berg att kämpa sig äver med ett mätinstrument som vägde ett halvt ton. En västerlänning dog i snitt vid 45 års ålder i Indien.

Varje enskild mätning kunde ta flera månader med folk som högg skog för siktlinjer, bygde torn för att placera flaggor på eller bara, helt enkelt försökte övertala en präst, eller bandit-hövding att få tillgång till toppen av ett tempel eller en rövar-borg. Eller så satt man bara och väntade på bra väder som gav fri sikt.

Och så dessa enorma beräkningar av vinklar, longitud och latitud som fyllde volym efter volym med böcker. Och så kom den samtida vetenskapen på att en konstant, kanske den som kompenserade för ljusets böjning vid långa siktavstånd, skulle justera med en tiondel ...

... så då var det bara att räkna om allting från början igen.

Fascinerande vilket arbete och vilken uppgift de genomförde.

50 år tog det att lägga ut ett stomnät med en linje från söder till norr och ett par linjer öst-väst.
Senast redigerad av byggare bob 2013-06-23 kl. 03:33.
Citera
2013-06-23, 11:20
Medlem
kakburks avatar
Jag köpte Albert Engströms Bästa på en loppis för en femma. Utgavs 1952.
Innehåller småberättelser och teckningar. Helt jävla fantastisk.
Citera
2013-06-23, 20:01
Medlem
SuffocatedHealths avatar
Ska precis till att beställa Disagreement av Richard Feldman. Varför? Ville köpa en ny bok. Så att jag har något nytt att läsa.

Varför är hans böcker så jävla dyra för? Blev också intresserad av Reason and Argument, men liksom. 650 spänn? Kom igen. Vem fan är killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in