Blev en ganska stor beställning på böcker nu i dagarna. Måste säga att mina inköp av böcker har tagit upp en oförsvarligt stor del av min budget det senaste året.
Låt den rätte komma in - John ajvide lindqvist. Min gamla upplaga hade filmomslaget. outhärdligt.
Världskrig Z - Max Brooks. Har hört att den ska bli film snart. Dessutom har jag hört att den ska vara ganska bra.
Alkemisten - Paulo Coelho. Mycket pga att många här på flashback verkar tycka den var så bra
Gränsland - Shen Congwen
Varulvsvalsen - Sigge Eklund. Rekommendation från Fredrik Wikingson i ett blogg inlägg
Svält - Knut Hamsun. Försöker beta av lite nobelpristagare, dessutom så har gamle Knut ett ganska gott rykte. åtminstone gällande hans författarskap...
Okänd soldat - Väinö Linna.
Det öde landet - T.S Eliot. Försöker alltid läsa lite poesi vid sidan av, och har väl egentligen mest läst poesi av svenskar hittills. Det fina är att den har dikterna på originalspråk och översatta.
Äcklet - Jean-paul Sartre.
Lolita - Vladimir Nabokov. Alltid fascinerande med stora böcker skrivna av författare på ett språk som inte var deras modersmål.
Parfymen - Patrick Süskind. Hört att den ska vara ganska sjuk. Låter bra i mina öron. Den depraverade litteraturen är väldigt tilltalande i rätt form, som våldsorgierna i blodets meridian.
Romträsket - Hunter S Thompson.
Therese Raquin - Emile Zola.
Orlando - Virginia Woolf
Slaven - Isaac Bashevis Singer. Min käre fars favoritförfattare. Så sätter hans smak på prov helt enkelt.
Kejsaren av Portugallien - Selma Lagerlöf.