2012-04-21, 15:19
Medlem
Jimi.Hendrixs avatar
Senaste bok jag köpte var "A song of fire and ice" Box-set part 1-4, av George R.R. Martin

Varför? Jo för att jag tycker att Tv-serien "Game of thrones" är grymt bra.
Citera
2012-04-21, 17:44
Medlem
En samling av David Roberts sketcher/litografier från Egypten, Nubien och Levanten.
Citera
2012-04-21, 23:37
Medlem
Bonnatorps avatar
Har faktiskt bara köpt en enda bok för egna pengar i mitt liv och det var på klassresan till Stockholm i nian.
Gick på SF-bokhandeln och köpte "The Warlord's Legacy" helt enkelt för att jag ville ha något att göra på hemresan och den verkade bra.
Det var den inte
Citera
2012-04-23, 16:21
Medlem
André Bretons Surrealistiska manifest. Jag pluggar till gymnasielärare och min handledare sa till sina elever att "surrealism är nonsens, går inte att få ut något av". Så jag ska läsa den och säga hur bra det är om man ger det en jävla chans!
Citera
2012-04-23, 21:37
Medlem
Persson, Anders - Självförakt är en underskattad dygd (En titel jag väntat på i 10 år drygt)
Citera
2012-04-24, 08:48
Medlem
PickyPicnics avatar
Mina senast köpta böcker var:

Carrie av Stephen King
The Eyes of the Dragon av Stephen King
Hundra år av ensamhet av Gabriel García Márquez
The Colour of Magic av Terry Pratchett
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri
Skumtimmen av Johan Theorin
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Andra världskrigets historia 1939 - 1942 av Liddell Hart
Andra världskrigets historia 1942 - 1945 av Liddell Hart
Bokhandlaren som slutade bada av Fritiof Nilsson Piraten
Un Lun Dun av China Miéville
Bedlam: London and Its Mad av Catharine Arnold
Citera
2012-04-24, 13:48
Medlem
Douche-chills avatar
Fick ett ex av Platon på Nittio minuter av Paul Strathern av en kompis för en vecka sedan. En riktig skitbok – vilket man kanske anar av namnet. (Sorry Malte men det är sanningen)

Annars har jag just fått hem:

Om fåfänglighet av Michel De Montaigne
Leoparden av Giuseppe Tomasi Di Lampedusa
CIA & USA`s verkliga utrikespolitik av William Blum – är nog intressant men verkar desvärre vara en ganska tafflig översättning.
Citera
2012-04-24, 17:47
Medlem
Dagens runda:

Murnane, Gerald - Korntäppa (Den nyss utkomna översättningen av The Barley Patch, ursprungligen utgiven på engelska 2009. Utgiven nu i Panache-serien. Köp!!!)

Bernhard, Thomas - Wittgensteins brorson (Den som väntar på ngt gott... Till slut låg den där, framför mig, första svenska utgåvan av detta mästerverk.)

Parland, Henry - Den stora dagen efter - Samlad prosa vol. 1 (saknade denna volym)

Palm, Thede - Trädkult - studier i germans religionshistoria (Trevligt häfte med sina förtjänster och bidrag till ämnet)
Citera
2012-04-27, 18:15
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

Vad tycker du om boken än så länge eller har du inte hunnit påbörja läsningen av den?
Har dessvärre inte hunnit öppna den ännu.
Citera
2012-04-27, 18:31
Medlem
Azzo14s avatar
Svärdets Väktare del 5+6.
(Nekromantikerns Flykt + Nekromantikerns Ensamhet)
Helt fantastisk serie böcker enligt min mening.
Citera
2012-04-28, 01:18
Medlem
maenskligs avatar
A Game of Thrones av George RR Martin
A Clash of Kings av George RR Martin

Tycker tv-serien är sjukt bra, så varför inte ge böckerna en chans också?
Citera
2012-04-29, 19:47
Medlem
Karibiens avatar
Owe Wikström: Ikonen i fickan
"En samling essäer som diskuterar vårt behov av resor." En, efter den beskrivningen, högintressant bok för mig som tar studenten om en månad, och som har ett utomjordiskt sug efter att lämna landet och se världen.

Miguel Syjuco: Ilustrado
Syjucos debutroman; läst mycket om den och verkar vara intressant. Ska tydligen ge en hyfsat bra bild över det politiska läget i Filippinerna - något som tilltalar mig.

Albert Camus: Främlingen
Förklaring kanske överflödig. En klassiker som jag länge sett fram emot att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in