2010-07-21, 13:19
  #2305
Medlem
Gick i förrgår förbi ett antikvariat och köpte Sjöwall/Wahlöös Den vedervärdige mannen från Säffle och Terroristerna. Brukar läsa om Beck-serien nästan varje sommar så köper därför på mig serien i pocket när jag springer på nån. Saknar nu 2 st.

Annars handlade jag tre böcker inför semestern, Amos Oz - En berättelse om kärlek och mörker (precis börjat - lovande), Steve Sem-Sandberg - De fattiga i Lodz samt Yann Martel - Berättelsen om Pi (läst ut - ganska ok)
Citera
2010-07-21, 13:20
  #2306
Medlem
Vuxenkos avatar
Köpte Svensk Maffia i mars 2009 när jag åkte till Thailand. Varför? Jo för att jag ville ha läsning på planet.

Sedan dess har jag inte köpt någon bok
Citera
2010-07-21, 15:02
  #2307
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
En ny relativt nyutgiven bok som har fått massor av beröm - för bara 20 spänn? Jaaaa, bra köp. Jag är avis! Har läst om den och är sugen på att köpa. Återkom gärna med rapport.
Will do, har ett par före på lager som jag ska ta mig igenom bara.
Citera
2010-07-21, 18:08
  #2308
Medlem
Rakiis avatar
Beställde en till bok på Adlibris; The complete guide to Asperger's Syndrome av Tony Atwood. Hoppas få svar på en del frågor som gror inom mig och samtidigt få större förståelse för mig som individ med diagnosen.
Citera
2010-07-21, 23:00
  #2309
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra köp!

Rose Madder, Needful Things, The Green Mile, Black House, Cujo, Christine, The Dark Half och Gerald's Game har redan bytts ut också. Bara några kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Beställde en till bok på Adlibris; The complete guide to Asperger's Syndrome av Tony Atwood. Hoppas få svar på en del frågor som gror inom mig och samtidigt få större förståelse för mig som individ med diagnosen.
Den låter intressant, kan passa in i psykologihyllan. Ska ta mig en titt på den!
Citera
2010-07-21, 23:05
  #2310
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Rose Madder, Needful Things, The Green Mile, Black House, Cujo, Christine, The Dark Half och Gerald's Game har redan bytts ut också. Bara några kvar.

Oj, låter som att du har en gedigen samling med King hemma i hyllan då?

Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Den låter intressant, kan passa in i psykologihyllan. Ska ta mig en titt på den!

Ja, gör det! Atwood ska vara väldigt påläst och en stor kunskapsbank inom ämnet så boken lär absolut vara läsvärd. Synd bara att böcker som inriktar sig på psykologi är så satans dyra och biblioteket har knappt någonting.
Citera
2010-07-21, 23:08
  #2311
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Oj, låter som att du har en gedigen samling med King hemma i hyllan då?
Inte tillräckligt gedigen. Jag saknar åtminstone Under the Dome och Cycle of the Werewolf. Tror det är ett par till som kommit undan än så länge men jag jobbar på det.


Citat:
Ja, gör det! Atwood ska vara väldigt påläst och en stor kunskapsbank inom ämnet så boken lär absolut vara läsvärd. Synd bara att böcker som inriktar sig på psykologi är så satans dyra och biblioteket har knappt någonting.
De är dyra, speciellt i Sverige. Kollar du Amazon och dylikt också? Där är priserna ofta lite lägre.
Citera
2010-07-21, 23:10
  #2312
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
De är dyra, speciellt i Sverige. Kollar du Amazon och dylikt också? Där är priserna ofta lite lägre.

Amazon är ett bra sätt att fynda böcker på, men tyvärr har jag inget kontokort som jag kan handla med över Internet, beror på att jag har för dålig koll på min ekonomi. Till dess får man försöka spara och köpa på Adlibris.
Citera
2010-07-22, 15:46
  #2313
Medlem
saftad_burks avatar
Tolstoy - Kreutzersonaten - 30:-

Turgenjev - En jägares dagbok - 40 :-

Bram Stoker - Dracula - 10:-

Det känns som om det är tre böcker man borde läsa. Har hört mycket gott om dem alla och har redan mycket gott att säga om dem med, iallafall det lilla jag läst. Dracula är den perfekta boken för de som gillar vampyrer, gotik och att snoka i folks dagböcker!
Citera
2010-07-22, 16:58
  #2314
Medlem
Anroras avatar
Köpte 4 st pocketböcker igår.

Ängeln på sjunde trappsteget-Frank McCourt.
Hundraåringen, som klev ut genom fönstret och försvann.-Jonas Johansson.
Tårtgeneralen-Filip Hammar och Fredrik Wikingsson

samt en faktapocket vid namn;
Faktoider-Peter Olausson
Citera
2010-07-22, 18:32
  #2315
Medlem
näverläppens avatar
Såg igår att de hade en "röda korset" i mitt närområde som jag inte visste om. Dessutom hade de bokrea där, alla inbundna för en femma styck. Så det fick bli Grishamn - Partners, Gardell - Om gud, Östergren - Den sista Cigaretten, Twain - Tom Sawyer och Stevenson - Skattkammarön.
Det var en bra räd.
Citera
2010-07-22, 19:21
  #2316
Medlem
kaffepoets avatar
Köpte för några veckor sedan Norwegian Wood av Haruki Murakami, lite på chans efter att ha läst om honom här på FB. Jag föll pladask för boken och skyndade efter att ha läst den in till bokhandeln och köpte hans Kafka på stranden, Fågeln som vrider upp världen och Sputnik älskling. De blev alltså mina senast köpta böcker och vips så fick man en ny favoritförfattare.

Har hunnit läsa Kafka på stranden och börja på Fågeln som vrider upp världen och älskar hittills vartenda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in