2011-09-22, 11:39
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Två böcker av John Fowles.
Citera
2011-09-24, 22:03
Medlem
albinotomtens avatar
Idag blev det ytterligare två böcker. Denna gång fokuserade jag enbart på ockultism-genren.
"Magick in Theory and Practice" samt "Book of Lies" av Aleister Crowley köptes online för totalt 300;- inkl frakt. Har blivit hela sju böcker inhandlade på två veckor.. fortsätter det så här kommer min bokhylla växa till sig till en vettig storlek
Citera
2011-09-24, 22:38
Medlem
MissMatchs avatar
Janet Evanovich Fearless Fourteen
Charlaine Harris Dead in the family
The unfortuness miss fortune (kommer ej ihåg författarnas namn)
P.C Cast Goddess of light

Spännande m nya böcker!
Citera
2011-09-25, 19:43
Medlem
EHJs avatar
Magnus Blomdahl - Äkta skräck
H.P Lovecraft - Skräcknoveller
Jonas Inde - KKM
Citera
2011-09-25, 21:36
Medlem
Herta Müller - Idag hade jag helst inte velat träffa mig själv
Citera
2011-10-03, 13:27
Medlem
Douche-chills avatar
The Art instinct av Denis Duton,
How it ends, From you to the universe av Chris Impey,
Drawings from the Gulag av Danzig Baldaev,
En dag i Ivan Denisovitjs liv av Alexander Solsjenitsyn.

Jag ser mycket fram emot att läsa dessa.
Citera
2011-10-03, 18:44
Bannlyst
Jag har utökat min Stephen King-samling genom att införskaffa pocketutgåvan av Duma Key. King är ju en av favoritförfattarna, så det var därför jag köpte den.

Och så köpte jag Nattpatrullen av Sergej Lukjanenko. Jag kände för att läsa en författare jag aldrig hört talas om. Tycker den verkar spännande. Får väl se om det blir mer Lukjanenko framöver, när jag läst ut denna.
Citera
2011-10-04, 14:33
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Fick precis hem, Leo Tolstoy's - War and Peace, Artur Lundkvist's - Agadir, Vilhelm Ekelund's - Dikter och Prosa, - och Sadeq Hedayat's bok, Den blinda Ugglan.

Tolstoy beställde jag eftersom jag har en hel samling av hans böcker, och i samlingen kändes avsaknaden av den kritikerrosade Krig och Fred. Men måste medge att den är tung, mer än 500 karaktärer ska tydligen finnas i boken, i alla fall enligt omslaget. De resterande böckerna beställde jag eftersom jag vill utöka min svenskspråkiga sektion. Ska bli riktigt mysigt att sätta tänderna i språkligt övervärda verk, som Vilhelm och Lundkvist gett upphov till.
Citera
2011-10-04, 14:45
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
The Art instinct av Denis Duton,
How it ends, From you to the universe av Chris Impey,
Drawings from the Gulag av Danzig Baldaev,
En dag i Ivan Denisovitjs liv av Alexander Solsjenitsyn.

Jag ser mycket fram emot att läsa dessa.

Något att rekommendera? Personligen så har jag bara läst Cancer Ward med Alexander Solzhenitsyn, därav min fråga. Men en konservativ, anti-kapitalistisk och traditionell författare, som Solzhenitsyn, borde kunna producera ett flertalet storslagna böcker. Dock så har jag läst mycket kritik gentemot honom på Internet, i vilket man menar att Nobelpriset fick han enbart då väst var Rysslands antagonist, och genom att dela ut priset till honom; så fick hans böcker en bredare läsarkrets. Är det här något som du också läst dig till?
Citera
2011-10-04, 20:55
Medlem
bombaccis avatar
Snart klar med Imperial bedrooms och då det är skönt att ha en lättläst bok innan man ska sova, så beställde jag denna gång en biografi över Charles Manson.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0340977035

Finns egentligen många andra böcker jag hellre skulle läsa, men blev sugen på att läsa om Manson och hans kult efter bokens beskrivning. Blir intressant att se The beach boys och Beatles koppling till Manson. Förmodligen har de varit på samma fest eller gillat liknande böcker eller nåt sånt, men blev nyfiken

Borde ha beställt Moonchild på samma gång, men men, det var länge sen jag läste en biografi.
Citera
2011-10-04, 21:26
Medlem
Var förbi Akademibokhandeln för att köpa packtejp och passade två att inhandla två titlar från utrensningen av föregående bokcirkeln till ett facilt pris.

Vargas Llosa, Mario - Bockfesten

Vargas Llosa, Mario - Det gröna huset
Citera
2011-10-05, 00:21
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Snart klar med Imperial bedrooms och då det är skönt att ha en lättläst bok innan man ska sova, så beställde jag denna gång en biografi över Charles Manson.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0340977035

Finns egentligen många andra böcker jag hellre skulle läsa, men blev sugen på att läsa om Manson och hans kult efter bokens beskrivning. Blir intressant att se The beach boys och Beatles koppling till Manson. Förmodligen har de varit på samma fest eller gillat liknande böcker eller nåt sånt, men blev nyfiken

Borde ha beställt Moonchild på samma gång, men men, det var länge sen jag läste en biografi.

Will You Die For Me?, är också en bok som beskriver Manson familjens bravader. Den är skriven av en medlem själv. Enligt mig en mycket intressant bok, som ger läsaren tillfälle att studera familjens tankesätt på ett mycket gripande sätt. Den går att läsa online här;
http://www.aboundinglove.org/sensational/wydfm/wydfm-001.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in