2011-02-10, 08:44
  #2725
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Skriver han komiskt?
Vad får dig att tro det?
Citera
2011-02-10, 08:48
  #2726
Medlem
symbicorts avatar
Mein Kampf

Intressant att läsa
Citera
2011-02-10, 09:19
  #2727
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Skriver han komiskt?

Huvudpersonen i just den boken, Evert Bäckström är i sig ganska komisk (i tragisk mening då), men annars är hans böcker mer åt det socialrealistiska polisiära hållet.
Citera
2011-02-10, 09:19
  #2728
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbicort
Mein Kampf

Intressant att läsa

Intressant visst, men samtidigt otroligt långtråkigt malande.
Citera
2011-02-10, 09:21
  #2729
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent-Cookie
KING, STEPHEN:UNDER THE DOME - Om jag ska vara ärlig har jag aldrig läst ett verk av Stephen King så jag vet inte om detta var den bästa att börja med, men en bok på engelska ville jag läsa och denna verkade helt okej.

Om jag hade varit du hade jag börjat med något "lättare" om man ska läsa King för första gången. Något ur hans åttiotalskatalog skulle jag rekommendera.
Citera
2011-02-10, 11:02
  #2730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om jag hade varit du hade jag börjat med något "lättare" om man ska läsa King för första gången. Något ur hans åttiotalskatalog skulle jag rekommendera.

Aaaah okej, då ska jag köpa en annan bok, men har du tips på någon "lättare"? Får spara denna ett tag.
Citera
2011-02-10, 16:05
  #2731
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Huvudpersonen i just den boken, Evert Bäckström är i sig ganska komisk (i tragisk mening då), men annars är hans böcker mer åt det socialrealistiska polisiära hållet.

Precis
Citera
2011-02-10, 18:11
  #2732
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent-Cookie
Aaaah okej, då ska jag köpa en annan bok, men har du tips på någon "lättare"? Får spara denna ett tag.

Två av mina favoriter utav King är Cujo om en rabiessmittat hund som terroriserar en moder och hennes lilla son under en varm sommardag, då de två personerna sitter inlåsta i sin bil. Den andra är Gerald's Game, som handlar om en sexlek som går helt fel, men resten får du läsa själv. Väldigt bra böcker med enastående skräckinjagande känsla och starka personbeskrivningar.
Citera
2011-02-10, 23:49
  #2733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Två av mina favoriter utav King är Cujo om en rabiessmittat hund som terroriserar en moder och hennes lilla son under en varm sommardag, då de två personerna sitter inlåsta i sin bil. Den andra är Gerald's Game, som handlar om en sexlek som går helt fel, men resten får du läsa själv. Väldigt bra böcker med enastående skräckinjagande känsla och starka personbeskrivningar.

Okej, då ska jag nog ta och läsa Gerald's Game, den verkade mest intressant av de två böckerna. Men tack så mycket för tipsen, ska inhandlas imorgon.
Citera
2011-02-11, 01:45
  #2734
Medlem
Beställde precis Johan Theorins 3:e bok "Blodläge". Läst hans två tidigare, så skall även läsa denna.
Citera
2011-02-11, 05:28
  #2735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neighbourhoodspaceman
Vad får dig att tro det?
Min svenskalärare hade haft honom i något slags kurs.. Och, då berättade hon om hur rolig han var hela tiden, att de inte lärde sig någonting på grund av han komik.
Citera
2011-02-11, 16:16
  #2736
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Min svenskalärare hade haft honom i något slags kurs.. Och, då berättade hon om hur rolig han var hela tiden, att de inte lärde sig någonting på grund av han komik.
Jo visst är det så, han är ju väldigt ironisk mot den svenska Polisen om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in