2010-12-11, 13:16
Medlem
Dnimes avatar
Två för 30 GBP, köpte då: Brilliant body language av Max A. Eggert och Why cant elephants jump? av Mick O'Hare.

Har börjat på Brilliant body language och gillar hur ärlig och rak på Max A. Eggert är i resultatet och sammanställningen av hans forskningar. Måste dock säga att den inte slog mina förväntningar, som intresserad i ämnet så vet man redan det mesta och hans bok repeterade och fräschade upp gamla kunskaper mer än att tilläga nya. Dock från en annan vinkel.

Boken jag köpte (och läste) innan dessa två var Medicinska Memoarer av PC Jerskild vilken jag blev mycket positivt överraskad av och starkt rekommenderar till de som är intresserade av medicinhistoria och/eller en mycket intressant historia om en ung, målinriktad, mans väg upp till toppen av Sveriges vetenskapsmän. Mycket välskriven.
Citera
2010-12-19, 13:49
Medlem
soulreapers avatar
Var och hämtade ut senaste sändningen ifrån SMB nu, 495 för detta digra paket:
Ryska pansarsoldater berättar T-34 möter tiger av Artem Dramkin utgiven av SMB själva
Krossa motståndet barbarossa armegrupp syd av Rpbert Kirchubel och Steven J. Zaloga även denna en SMB produktion
Berlin 1945 the final reckoning av Karl Bahm
Myten Rommel av Maurice Philip Remy

Varför kanske man undrar sig?
För att militärhistoria är ett intressant ämne och för 495 spänn anser jag mig själv ha gjort ett kap den här gången.
Citera
2010-12-19, 17:48
Medlem
sprialks avatar
Clive Barker - The Theif of Always
Jeff Nooon - Needle in the groove.

Hittade dem billigt.
Citera
2010-12-20, 09:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprialk
Clive Barker - The Theif of Always

Väldigt bra bok, och kul att se någon annan som läser Barker!
Citera
2010-12-25, 17:25
Medlem
Eremitens avatar
Erik Carlquist & Harry Järv (red.) - Mänsklighetens minne. En bibliotekshistorisk antologi

Innehåll:
Citera
2010-12-26, 17:22
Medlem
Rakiis avatar
Utnyttjade mitt presentkort på Akademibokhandeln och köpte Brev från nollpunkten av Peter Englund. Poltava fanns inte i butiken som jag hade velat köpa, men blir att låna den på biblioteket.
Citera
2010-12-26, 17:36
Medlem
CB4lifes avatar
På Väg av Jack Kerouac. Den verkar bra helt enkelt.

Stå aldrig still av/om Joakim Thåström, vill veta mer om Thåström.
Citera
2010-12-26, 17:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
På Väg av Jack Kerouac. Den verkar bra helt enkelt.

Den är mycket bra, en av mina favoriter!
Citera
2010-12-29, 00:01
Medlem
Papa.Ubus avatar
Trots massor av julklappsböcker (då de flesta var från mig själv till mig själv så fick jag precis vad jag önskat mig, allt från de ursnygga nyutgåvorna av Dagerman till 2666) så blev det visst en beställning till. Låt oss kalla den en nyårsgåva, återigen från herr Ubu till densamme.

"Antiken by Night" av Dimitr Iordanoglou, en filolog som i den antika litteraturen söker svar på frågor som Hur ställde man sig till äktenskapligt analsex i den antika litteraturen? och annat matnyttigt. Med ett sådant innehåll var ett köp tvunget.

Måns Broos översättningar av hinduistiska heliga skrifter slank visst också med, verket har den föga överraskande titeln Hinduismens heliga skrifter, och bör finnas i varje bildad människas bokhylla.

Dessutom börjar det ju bli dags att snegla på 2011 års utgivning, och med en Thompsonbiografi från vertigo redan utannonserad ser det ut att man kan sia om (ännu) ett gott nytt bokår. Kanske skulle man redan mu börja kika på en bokhylla till...
Citera
2010-12-29, 11:11
Medlem
Rakiis avatar
Yipee KI-Yay Moviegoer!: Writings on Bruce Willis, Badass Cinema and Other Important Topics beställde jag igår på Adlibris.
Citera
2010-12-29, 13:51
Medlem
Gift44s avatar
En bok om Jeanne d`arc att ge bort i julklapp.
Citera
2010-12-29, 16:15
Avslutad
köpte Kvinnor av Charles Bukowski eftersom jag håller på att läsa igenom hans romaner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in