Köpte för en vecka sedan "
Lovsång" och "
Urkällan" av Ayn Rand. Läste "Och världen skälvde" med stor belåtenhet och fick Urkällan rekommenderad av en vän. Lovsång hängde med av bara farten
Idag var jag inne på ett antikvariat och köpte Frans G Bengtssons "
Röde Orm". Också en bok jag har hört gott om. Och vad jag har hört om Bengtsson så verkar han ha lite liknande stil som "Piraten", och då kan det nog bli munter läsning.
Men först skall Urkällan läsas färdigt!