2011-02-04, 21:07
Moderator
Popesizes avatar
Köpte för en vecka sedan "Lovsång" och "Urkällan" av Ayn Rand. Läste "Och världen skälvde" med stor belåtenhet och fick Urkällan rekommenderad av en vän. Lovsång hängde med av bara farten

Idag var jag inne på ett antikvariat och köpte Frans G Bengtssons "Röde Orm". Också en bok jag har hört gott om. Och vad jag har hört om Bengtsson så verkar han ha lite liknande stil som "Piraten", och då kan det nog bli munter läsning.

Men först skall Urkällan läsas färdigt!
Citera
2011-02-08, 06:56
Medlem
Jag köpte Ondskan av Jan Gillou eftersom jag har hört att den skall vara bra, och för att jag gillade boken Tjuvarnas Marknad av samma författare.
Citera
2011-02-08, 08:49
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Gilgamesh eposet av Gligamesh, antar jag.
Gilgamesh är eposets protagonist å författaren okänd.
Citat:
Publius ovidius naso av Ovidius.
Det där är ju ingen bok, är ju ba hans fullständiga namn?
Senast redigerad av BradDourif 2011-02-08 kl. 09:06.
Citera
2011-02-08, 15:05
Medlem
Conn Iggulden, triologin om Djinghis Khan: Bergensväktare, Stäppens krigare etc...

Grymt bra, varning för sträckläsning där!
Citera
2011-02-08, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Gilgamesh är eposets protagonist å författaren okänd.

Det där är ju ingen bok, är ju ba hans fullständiga namn?

Jag förtjänar fan inte att leva?!

För ju mig som ett kolahuvud på detta forumet numera!

Boken av Ovidius är Metamorfoser.

Och!: Ja, det var främst p.g.a. okunskap som jag skrev fel, sekundärt att jag har mina episoder då hjärnan fantiserar samtidigt som jag skriver. Well, så är.. det...
Citera
2011-02-09, 01:20
Medlem
Senaste köpen är;

Spådom av Magnus Dahlström
Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf
Citera
2011-02-09, 07:28
Medlem
Blaze av Richard Bachman ( Stephen King ) För han är förfärligt bra.
Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist, eftersom hon är min idol då hon alltid får mig att skratta i Morgonpasset i P3.
Men inte när det gäller din dotter av Jan guillou, eftersom han är grym
Livstid av Dean Koontz för han är bäst inom skräck.
Ursäkta,men min själ dog nyss av Danny wattin köpte jag eftersom jag älskar boken Vi Ses I Öknen av samma författare. Sjukt bra på satir.
Redan då vad räven jägare av Herta Müller eftersom jag verkligen dyrkar hennes skrivarkonst.
Citera
2011-02-09, 10:10
Medlem
Insperatuss avatar

Cormac Mccarthy - The Road
Cormac Mccarthy - Blood Meridian
Fjodor dostojevskij - Dubbelgångaren

Läste om Cormac Mccarthy här på Flashback, Tänkte ta tillfället i akt att läsa ett par av hans böcker då jag hört mycket gott om denna författare.
Citera
2011-02-09, 12:45
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Läste om Cormac Mccarthy här på Flashback, Tänkte ta tillfället i akt att läsa ett par av hans böcker då jag hört mycket gott om denna författare.

Har läst The Road och den är faktiskt helt otrolig. Kunde knappt slita mig från den. Blood Meridian har jag, men har inte läst den än. Har stora förväntningar på den dock.

Fick idag hem lite böcker från Cdon, kurslitteratur i Engelska: Grundkurs.

Big Mouth & Ugly Girl av Joyce Carol Oates
Things Fall Apart av Chinua Achebe
The Fifth Child av Doris Lessing
The Crucible av Arthur Miller

Sen har vi också The Turn of the Screw av Henry James och Falling Angels av Tracy Chevalier, men de har jag lånat av en polare. Någon av dessa som jag kan se fram emot att läsa?
Citera
2011-02-09, 23:06
Medlem
Jag har alltid älskat att läsa böcker men aldrig riktigt tagit tag i det, trots det har jag några böcker liggande hemma men igår tog jag tummen ur arslet och beställde några böcker jag tyckte verkade intressant samt som många här har tipsat om. Kommentera gärna då jag är en nybörjare typ.

HALPERN, JUSTIN:SH-T MY DAD SAYS - Denna beställde jag mest för att jag följer serien som jag älskar, kände att boken var ett måste.

IGGULDEN, CONN:STÄPPENS KRIGARE - Verkade intressant, har alltid varit intresserad av historia och Djingis Khan, läste någonstans att detta var en blandning av en faktabok och novell typ. Om denna är bra kommer jag köpa de andra i serien.

KING, STEPHEN:UNDER THE DOME - Om jag ska vara ärlig har jag aldrig läst ett verk av Stephen King så jag vet inte om detta var den bästa att börja med, men en bok på engelska ville jag läsa och denna verkade helt okej.

SOLZJENITSYN, ALEKS:EN DAG I IVAN DENISO - Den här fick mycket lovord här på FB och då var det ett givet köp, kanske inte min typ av bok rent allmänt men ger den en chans, billig var den också.

Dock, är jag den enda som stör mig på att nästan alla böcker är i "pocket" format, jag vill ha inbundna böcker och valde det på de som fanns.
Senast redigerad av Silent-Cookie 2011-02-09 kl. 23:09.
Citera
2011-02-09, 23:30
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Den som dödar draken av Leif Gw Persson, för att jag läste grisfesten före som också är skriven av honom och tyckte den var bra.
Citera
2011-02-10, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neighbourhoodspaceman
Den som dödar draken av Leif Gw Persson, för att jag läste grisfesten före som också är skriven av honom och tyckte den var bra.

Skriver han komiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in