2011-02-11, 16:41
Medlem
På tal om humor så har jag beställt Slavoj Zizeks: The essential Zizek. Han verkar brinna för sin sak och det gör det hela spännande. Jag är särskillt intresserad av hans analys av hur ideologier verkar i dagens samhälle.
Citera
2011-02-11, 20:40
Bannlyst
Alkemisten - Paulo Coelho
Brott och straff - Fjodor Dostojevskij
Lost Girls - Alan Moore
The Structure of Scientific Revolutions - Thomas S. Kuhn

Kände för lite spännande läsning så här i vintermörkret.
Citera
2011-02-19, 18:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Richard Bachman/ Stephen King Blaze , därför att jag är ett stort fan av King, har många böcker av honom. vill ha fler och att det var ett bra pris Storpocket för 45 kr på adlibris.

Jonathan Littel De välvilliga, andravärldskrigsskildringar är intressanta och ur tyskperspektiv är man inte lika mättad som man är på judiskt perspektiv. Denna ska redogöra för tyskars tankar som jobbade med förintelsen, sas, och inte ångrar sig. Ska bli intressant. 33 kr , storpocket, bokus.

Friedrich Glauser
Morfin. Självbiografiska texter, myndighetsutlåtanden och kriminalnoveller om morfinbegäret hos patienter till en läkare som skriver ut det, i vad jag förstått, för stora portioner. Inbunden 44 kr på bokus.

Carole Seymour-Jones ,En farlig förbindelse. Historien om Simone de Beauvoir och Jean-Paul Sartres relation och deras liv. Två intressanta personer, med försakt för den första och respekt för den andra. Inbunden för 59 kr på bokus.

Trevligt med bokrea
Citera
2011-02-20, 15:54
Medlem
George.Jansens avatar
Public and Private Life of Animals

Jag köpte den främst för de fantastiska illustrationerna av J. J. Grandville, men också lite för att jag hittade den till ett väldigt lågt pris.
Citera
2011-02-20, 16:19
Medlem
Moegs avatar
I Shall Wear Midnight av Terry Pratchett. Helt enkelt för att jag vill läsa alla hans böcker, och det var den senaste jag fann i en bokaffär nu för en 2 veckor sedan!
Citera
2011-02-20, 23:01
Medlem
flutts avatar
Kraken, The City and the City och Perdido Street Station av China Mieville. Typiskt mig att dräpa till med tre böcker på en gång - av en författare som jag inte har läst någonting alls av förut - men jag blev sugen. Hum.

Snart blir det två veckor på en solig strand i Mexiko, nån av dem för med stor sannolikhet följa med dit... (att välja semesterböcker är en rit, en förberedelse mer viktig än vilka kläder och skor som ska med och DET mina vänner är stort för en skogalning som jag ) <--- jag anar att det där inte får ER medboktokar att höja på ögonbrynen, men tro mig, många andra [inte bara tjejer] skulle hicka till *host* av bara tanken
Citera
2011-02-20, 23:39
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent-Cookie
Okej, då ska jag nog ta och läsa Gerald's Game, den verkade mest intressant av de två böckerna. Men tack så mycket för tipsen, ska inhandlas imorgon.

Jag måste passa på att tipsa om "The running man". Passar nog bra om man inte läst mycket King förut.
Citera
2011-02-21, 10:03
Medlem
Da Vinci-koden av Dan Brown, för jag velat läst den länge och för att folk snackar mycket om den. Eller åtminstone gjorde.
En komikers uppväxt av Jonas Gardell eftersom han äger.
Eldfödd av Stephen King.
Gömstället av Dean R. Koontz.
De två sistnämnda eftersom jag älskar dem.
Citera
2011-02-24, 11:59
Medlem
Eftersom bokrean inte hade speciellt mycket att bjuda på unnade jag mig själva Muren av Jean-Paul Sartre i födelsedagspresent. Känns rimligt dagen till ära.
Citera
2011-02-24, 15:23
Medlem
Karlology
Happyslapped by a Jellyfish
The World According to Karl Pilkington (Ricky Gervais och Steven Merchant som medförfattare)

Har länge varit ett fan av mannen med ett huvud som en jävla apelsin, och hans världsbild! Fantastiskt att en sådan person kan få en bok publicerad.
Citera
2011-02-24, 15:49
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingon
Karlology
Happyslapped by a Jellyfish
The World According to Karl Pilkington (Ricky Gervais och Steven Merchant som medförfattare)

Har länge varit ett fan av mannen med ett huvud som en jävla apelsin, och hans världsbild! Fantastiskt att en sådan person kan få en bok publicerad.

Du får gärna lämna ett omdöme när du läst dem - har tvekat lite på att köpa hans böcker, har trott att det mest är ett sätt att mjölka pengar och att det är för orealistiska historier likt i podcastens till skillnad från Xfm-tiden, om du förstår.
Citera
2011-02-24, 16:24
Medlem
RunWhenImdones avatar
Brev till samhället av Eric Ericson.
Jag och mina kompisar som jag lånade ut den till skrattade gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in