2009-12-01, 22:53
Medlem
Jennie123s avatar
Dubbelgångaren av Dostojevskij, någon på FB tipsade om att den skulle vara läskig.
Citera
2009-12-01, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennie123
Dubbelgångaren av Dostojevskij, någon på FB tipsade om att den skulle vara läskig.

Mycket bra bok!
Citera
2009-12-02, 00:03
Medlem
galenhamsters avatar
Köpte Illuminatus-trilogin på adlibris då jag fick tips om att den var full av konspirationsteorier, som jag älskar. Annars vet jag ingenting om vad den handlar om.
Citera
2009-12-02, 11:31
Medlem
saftad_burks avatar
Longos - Daphnis Och Chloë. (30 kr)
För att jag aldrig läst någonting skönlitterärt från antikens Grekland, utöver några av Platons dialoger. Hoppas man skildrar kulture/n/rna någorlunda väl, samma sak för historia, då det brukar dra upp ett par snäpp på helhetsintrycket.

Maksim Gorkij - Husbonden, Tiden fölag Ryska klassiker. (30 kr)
För att jag läste Makar Tjudra för ett tag sedan och för att jag tycker om många av hans noveller. Ibland sätter han arbetarna på en Piedestal, men mer negativa saker kommer jag inte på såhär.
Tycker det är konstigt att han inte fick nobelpriset, han är ju långt överlägsen många av de tidiga vinnarna (de sena också, för den delen...)
Citera
2009-12-02, 12:40
Medlem
Tigerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Spontanköpte Daniel Sjölins bok Världens sista roman på Åhlens under kvällen. Läste lite slött i den en gång på biblioteket men då vågade jag inte låna hem den, då jag fann den lite väl pretentiös och experimentell i all sin meta. Men nu ska jag slå hål i saken och se vad den egentligen går ut på.
Väldigt pretentiös men framförallt väldigt väldigt bra!
Citera
2009-12-02, 13:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerspoket
Väldigt pretentiös men framförallt väldigt väldigt bra!

Ja den är ju det, men trots allt gillar jag Sjölin som programledare för Babel. Hittills efter sextio sidor finner jag boken bra och väldigt självutlämnade med glimten i ögat, och prosan är trots allt en fröjd att läsa.
Citera
2009-12-02, 14:19
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenhamster
Köpte Illuminatus-trilogin på adlibris då jag fick tips om att den var full av konspirationsteorier, som jag älskar. Annars vet jag ingenting om vad den handlar om.

Återkom gärna i lämplig tråd om vad du tycker om den.
Citera
2009-12-02, 14:27
Medlem
Pestens avatar
Ludwig von Mises - Human Action.
Var inne i en intresseperiod av statsvetenskap och ekonomi.
Citera
2009-12-02, 14:55
Medlem
kinky_Ms avatar
En av fyra(den enda jag läst än) var "Att älska som en porrstjärna - en sedelärande berättelse" (Pocket) självbiografi av Jenna Jameson.
En av de absolut sämsta böcker jag någonsin läst ut. Dessutom består hälften av boken av svartvita bilder på henne. Hon är ju inte sexig direkt.
Citera
2009-12-02, 15:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Hon är ju inte sexig direkt.

Flera miljoner män kan väl inte ha fel?
Citera
2009-12-03, 09:32
Avslutad
Köpte en bok om Haydn.

Köpte gubbens musik - så ville ha lite extra insikt om honom. Sedan ser han behagligt aristokratisk ut också.
Citera
2009-12-03, 17:26
Medlem
Bokhandlaren som slutade bada, Gäst hos verkligheten och Dvärgen på en loppis. Anledningen var en kombination av att jag läst författarnas namn här på flashback och priset 1 kr/st .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in