2011-04-28, 10:42
Medlem
George.Jansens avatar
Selected Poems av John Milton, Lustens förvandlingar av Carl August Ehrensvärd, Fatale av Jean-Patrick Manchette och Romantiska fragment.

Böcker som lät spännade, dock så är den största anledningen till att det blev just dem att de var väldigt billiga på CDON och då jag fått ett antal rabattkoder dit på mindre belopp så roade jag mig med att hitta böcker som blev helt gratis. Men det är ju alltid skoj att det dimper ner något i brevlådan som inte stod högst upp på att läsa listan.
Citera
2011-04-28, 19:42
Avslutad
Gilla läget, Barbara Ehrenreich
Ingen tar skit i de lättkränktas land, David Eberhard.

Två framtida klassiker.
Citera
2011-04-29, 20:56
Medlem
Norrlandslyriker - antologi (Trevlig liten sak från 1958 med bland andra Sten Hanson, vilket är det huvudsakliga skälet till att den inhandlades.)

Larsson, Stig - Samtidigt på olika platser (Orsak: saknades i samlingen)
Citera
2011-05-01, 13:10
Medlem
Blev en sväng till storstaden (d.v.s. Köpenhamn) för att besöka "Internationella Poesifestivalen" som gick av stapeln för sjätte året i ordningen. Mången intressant läsning, såsom bland andra Cia Rinne (vars poesi märkligt nog jag missat helt) och Lasse Söderberg (80 år och med hästsvans... kudos, om än inte så snyggt). Inga diktsamlingar inhandlade, men kilade förbi den eminenta bokhandeln Arnold Busck (ok, kanske inte riktigt lika intressant 2011 som i början av 90-talet, det ska erkännas) och inhandlade två volymer från deras rea-sektion, båda av Philip Roth:

The plot against America

samt

Everyman
Citera
2011-05-04, 14:07
Medlem
Fhoobs avatar
Historien om Sverige: Från islossning till kungarike - Herman Lindqvist
Parfymen - Patrick Süskind
Handelsmän och Partisaner - Klas Östergren
Mordets Praktik - Kerstin Ekman
Citera
2011-05-04, 20:24
Medlem
Grandiosos avatar
Har äntligen uppbringat ett exemplar av nobelpristagaren Elias Canettis storverk
"Förbländningen".
Denne helt enastående språkkonstnär och intellektuelle rese som hade som inriktning
att verkligen på djupet undersöka fenomenet med människan som massvarelse, har jag
tidigare läst en hel del av, men just inte denna i dubbel bemärkelse tunga skapelse.

"Massa och Makt" läste jag för flera år sedan och fascinerades mycket av denna
antropologiska, psykologiska och sociologiska studie som ju var ett jätteprojekt där
Canetti uppenbarligen inte sparat någon möda för att klarlägga massans uppkomst
från begynnelsen av mänsklighetens historia. Tungläst bok måste jag tillstå utan vidare,
men tveklöst värd att ge sin tid åt, ty mycken kunskap av väsentligaste sort blev i
slutändan den personliga vinsten.

Och nu samlar jag mig alltså för att på nytt konfronteras med denne egensinnige men
oumbärlige herr Canetti.
Citera
2011-05-04, 21:21
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Teratologen, Nikanor - Apsefiston (Orsak: saknades i samlingen)
Vart lyckades du få tag på den? Hur mycket fick du betala?

Senaste jag köpte var A Game of Thrones. Varför? För att jag hört att böckerna i A Song of Ice and Fire-serien ska vara riktigt bra och TV-serien har precis dragit igång. Jag läser helst böckerna innan jag ser serier/filmer baserade på dessa.
Citera
2011-05-04, 23:54
Medlem
wuuaas avatar
Zbigniew Brzezinski The grand chessboard

Jag köpte den för att jag är intresserad av geopolitik och makt i allmänhet och det verkade vara en
bra början för lite fördjupning,än så länge(jag har läst ca 40 sidor)så är jag mycket nöjd så den rekommenderar jag till andra som är intresserade av politik,speciellt amerikansk utrikespolitik.
Citera
2011-05-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Vart lyckades du få tag på den? Hur mycket fick du betala?.

Idkade byteshandel med en bekant. Han fick 1 st skiva jag hade dubblett av, och jag fick hans extra exemplar av boken.
Citera
2011-05-05, 09:48
Medlem
Veckans shopping har inbringat:

Handke, Peter - Den sanna känslans ögonblick

Isherwood, Christopher - Farväl till Berlin (Panache-utgåvan)

Boye, Karin - De sju dödssynderna (Ou.)

Delblanc, Sven - Eremitkräftan (Ou.)

Malraux, André - Valnötsträden i Altenburg (Panache-utgåvan)

Sachs, Nelly - Flykt och förvandling
Citera
2011-05-05, 11:06
Medlem
Pseud0nyms avatar
En samlingsvolym med Sonja Åkesson i pocket. Sjukt prisvärd!
Citera
2011-05-05, 21:56
Medlem
sprialks avatar
Ubik - Philip K Dick för att jag gillar de PKDböcker jag läst hittills.
Deep Survival - Laurence Gonzales. Har läst den, riktigt intressant. Behöver äga den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in