2014-08-06, 14:27
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Loperamid r guld vrt till opiod/opiat avtndningar o fr man tillrckligt mkt loperamid in i blodbarriren med hjlp utav t ex omeprazol, grapefrukt o tonic water fr man ett rus likt kodein, fast som sitter i mkt lngre.
Tagit 38 mg nu. Det har gtt 1,5h. Jag har en mild men vldigt jobbig AT som vgrar ge med sig. Hoppas att detta kan lindra lite. Jag brjar redan knna den typiska opiatknslan i magen
Citera
2014-08-06, 15:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tagit 38 mg nu. Det har gtt 1,5h. Jag har en mild men vldigt jobbig AT som vgrar ge med sig. Hoppas att detta kan lindra lite. Jag brjar redan knna den typiska opiatknslan i magen

Sknt va? Ah som sagt det r verkligen guld att ha till hands nr man inte fr tag p sina varor.
Citera
2014-08-08, 13:11
Medlem
Placebo eller inte?

r i slutfasen av en vldigt mild AT frn ett tredagars-race p sub. Jag fr faktiskt lite knningar av s kort bruk av sub pga min tidigare opiatvana. I vilket fall s har magen varit ganska orolig och kpte drfr en ask Dimor, tog rekommenderad dos, dvs tv tabs.

Inte nog med att magen lugnade ner sig, jag knde att den rekommenderade dosen tog udden av de svaga knningar jag hade kvar frn AT:n, som ltt oroliga ben och, en viss vrme spred sig i kroppen.

Kan det vara loperamiden? Jag vet iaf att jag r vldigt knslig fr opiatrus ven om det r sjukt svagt.
Citera
2014-08-08, 15:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Placebo eller inte?

r i slutfasen av en vldigt mild AT frn ett tredagars-race p sub. Jag fr faktiskt lite knningar av s kort bruk av sub pga min tidigare opiatvana. I vilket fall s har magen varit ganska orolig och kpte drfr en ask Dimor, tog rekommenderad dos, dvs tv tabs.

Inte nog med att magen lugnade ner sig, jag knde att den rekommenderade dosen tog udden av de svaga knningar jag hade kvar frn AT:n, som ltt oroliga ben och, en viss vrme spred sig i kroppen.

Kan det vara loperamiden? Jag vet iaf att jag r vldigt knslig fr opiatrus ven om det r sjukt svagt.

Ja det r pga loperamiden.
Citera
2014-08-08, 15:43
Medlem
Ja shit, att jag missat detta alla gnger man tnt av.

Efter lite surfande s har jag ftt fr mig att loperamid inte heller ska skjuta upp avtndningen heller, s lnge det inte r det man tnder av ifrn. Vet inte om detta stmmer?

En sak har jag iaf lrt mig efter alla r med opiater - att ta nn opiat sen i en avtndning aldrig r nn hit, det bara frlnger frloppet. Detta ska allts inte loperamid gra eftersom det inte gr p opiatreceptorerna i hjrnan.
Citera
2014-08-08, 16:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja shit, att jag missat detta alla gnger man tnt av.

Efter lite surfande s har jag ftt fr mig att loperamid inte heller ska skjuta upp avtndningen heller, s lnge det inte r det man tnder av ifrn. Vet inte om detta stmmer?

En sak har jag iaf lrt mig efter alla r med opiater - att ta nn opiat sen i en avtndning aldrig r nn hit, det bara frlnger frloppet. Detta ska allts inte loperamid gra eftersom det inte gr p opiatreceptorerna i hjrnan.

Jo loperamid pverkar opiod-receptorn o frskjuter fram avtndningen, du fr trappa ner loperamiden sedan.
Citera
2014-08-08, 16:23
Medlem
Tack fr svar! Det blir inget mer fr mig den hr gngen.
Citera
2014-08-14, 09:04
Medlem
KringExs avatar
r detta vrt att testa som rusmedel? Hur r ruset och hur mkt ska man ta om man har medeltolerans mot opiater?
Citera
2014-08-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
r detta vrt att testa som rusmedel? Hur r ruset och hur mkt ska man ta om man har medeltolerans mot opiater?

Nej, svida du inte hller p att d en at p opi s r det ovrt att pressa i sig tycker jag.

Det blir tungt kroppsligt, relativt obehagligt, frstoppning och svettigt.
Som ett opiatrus utan sjlva ruset, bara bieffekterna mer eller mindre.
Citera
2014-08-14, 10:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
HAH! Inte med din tolerans. D skulle jag inte ge mig p det
Citera
2014-08-14, 11:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
HAH! Inte med din tolerans. D skulle jag inte ge mig p det

Vad vet du om min tolerans?
Citera
2014-08-14, 15:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Jag tycker det r som ett lngt kodein-rus fast knns smutsigt samtidigt.

(FB) loperamid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in