Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-06, 14:27
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Loperamid är guld värt till opiod/opiat avtändningar o får man tillräckligt mkt loperamid in i blodbarriären med hjälp utav t ex omeprazol, grapefrukt o tonic water får man ett rus likt kodein, fast som sitter i mkt längre.
Tagit 38 mg nu. Det har gått 1,5h. Jag har en mild men väldigt jobbig AT som vägrar ge med sig. Hoppas att detta kan lindra lite. Jag börjar redan känna den typiska opiatkänslan i magen
Citera
2014-08-06, 15:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tagit 38 mg nu. Det har gått 1,5h. Jag har en mild men väldigt jobbig AT som vägrar ge med sig. Hoppas att detta kan lindra lite. Jag börjar redan känna den typiska opiatkänslan i magen

Skönt va? Ah som sagt det är verkligen guld att ha till hands när man inte får tag på sina varor.
Citera
2014-08-08, 13:11
Medlem
Placebo eller inte?

Är i slutfasen av en väldigt mild AT från ett tredagars-race på sub. Jag får faktiskt lite känningar av så kort bruk av sub pga min tidigare opiatvana. I vilket fall så har magen varit ganska orolig och köpte därför en ask Dimor, tog rekommenderad dos, dvs två tabs.

Inte nog med att magen lugnade ner sig, jag kände att den rekommenderade dosen tog udden av de svaga känningar jag hade kvar från AT:n, som lätt oroliga ben och, en viss värme spred sig i kroppen.

Kan det vara loperamiden? Jag vet iaf att jag är väldigt känslig för opiatrus även om det är sjukt svagt.
Citera
2014-08-08, 15:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Placebo eller inte?

Är i slutfasen av en väldigt mild AT från ett tredagars-race på sub. Jag får faktiskt lite känningar av så kort bruk av sub pga min tidigare opiatvana. I vilket fall så har magen varit ganska orolig och köpte därför en ask Dimor, tog rekommenderad dos, dvs två tabs.

Inte nog med att magen lugnade ner sig, jag kände att den rekommenderade dosen tog udden av de svaga känningar jag hade kvar från AT:n, som lätt oroliga ben och, en viss värme spred sig i kroppen.

Kan det vara loperamiden? Jag vet iaf att jag är väldigt känslig för opiatrus även om det är sjukt svagt.

Ja det är pga loperamiden.
Citera
2014-08-08, 15:43
Medlem
Ja shit, att jag missat detta alla gånger man tänt av.

Efter lite surfande så har jag fått för mig att loperamid inte heller ska skjuta upp avtändningen heller, så länge det inte är det man tänder av ifrån. Vet inte om detta stämmer?

En sak har jag iaf lärt mig efter alla år med opiater - att ta nån opiat sen i en avtändning aldrig är nån hit, det bara förlänger förloppet. Detta ska alltså inte loperamid göra eftersom det inte går på opiatreceptorerna i hjärnan.
Citera
2014-08-08, 16:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja shit, att jag missat detta alla gånger man tänt av.

Efter lite surfande så har jag fått för mig att loperamid inte heller ska skjuta upp avtändningen heller, så länge det inte är det man tänder av ifrån. Vet inte om detta stämmer?

En sak har jag iaf lärt mig efter alla år med opiater - att ta nån opiat sen i en avtändning aldrig är nån hit, det bara förlänger förloppet. Detta ska alltså inte loperamid göra eftersom det inte går på opiatreceptorerna i hjärnan.

Jo loperamid påverkar opiod-receptorn o förskjuter fram avtändningen, du får trappa ner loperamiden sedan.
Citera
2014-08-08, 16:23
Medlem
Tack för svar! Det blir inget mer för mig den här gången.
Citera
2014-08-14, 09:04
Medlem
KringExs avatar
Är detta värt att testa som rusmedel? Hur är ruset och hur mkt ska man ta om man har medeltolerans mot opiater?
Citera
2014-08-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är detta värt att testa som rusmedel? Hur är ruset och hur mkt ska man ta om man har medeltolerans mot opiater?

Nej, såvida du inte håller på att då en at på opi så är det ovärt att pressa i sig tycker jag.

Det blir tungt kroppsligt, relativt obehagligt, förstoppning och svettigt.
Som ett opiatrus utan själva ruset, bara bieffekterna mer eller mindre.
Citera
2014-08-14, 10:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
HAH! Inte med din tolerans. Då skulle jag inte ge mig på det
Citera
2014-08-14, 11:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
HAH! Inte med din tolerans. Då skulle jag inte ge mig på det

Vad vet du om min tolerans?
Citera
2014-08-14, 15:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Jag tycker det är som ett långt kodein-rus fast känns smutsigt samtidigt.

(FB) loperamid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in