En sak r jag iallafall sker p och det r att en serist stor mngd loperamid (+30st) boostar andra opioider. Jag fr rus p 80mg oxy med loperamid men behver mer utan loperamid. Grna grapejuice frst. Mnga tror det r bullshit men en akutlkare jag knner bekrftade att nr stora doser loperamid intas samtidigt passerar en pytteliten del den omtalade barriren i hjrnan och kar d samtidigt mjligheten fr basopioiden att fylla p receptorerna. Ungefr s.
Dock r det INTE ngot att rekommendera d hjrtat pverkas som ptagligt, andningsuppehll och hjrtstopp intrffar vid experiment med hga doser loperamid. Att det blir frstoppning r dremot inget vrre n du fr nr du gr p morfin el dylikt. Varje luttrad opioidberoende mnniska r frstoppad i den meningen att tarmarna rr sig lngsammare och du skiter hrt och sllan. Papaverin 1-2st dagligen hjlper d de stimulerar den glatta muskelaturen!
Kan man d bli pverkad i euroforisk mening p enbart loperamid?
Det finns olika meningar dr, men min erfarenhet r att utan "hjlp" (medicin mot malaria t.ex, d r den enormt potent tydligen) att n sitt ml in fr att stimulera receptorerna i hjrnan kan mjligen viss dsighet uppns, men det blir du av Postafen ocks

S svar nej.
Dremot r det p vg att bli receptbelagt och alla ntapotek sljer sedan 1 dec max 2 frpackningar per order just fr att det finns ett omfattande missbruk som r riktigt skadligt med ddlig utgng ven i Sverige. Det r extremt dligt d loperamid r en rddare i at-helvetet!
Dremot vet jag inte om buprenorfin blockerar loperamid som ngon undrade, men troligen blockerar den receptorerna i hjrnan om ngonting nu skulle smita frbi blodhjrnbarriren men ej pverkan p tarmarnas rrlighet.
Nu blev det skert lite motsgelsefullt allt detta men det r vad jag erfarit efter mnga rs laborerande, och viss hrsgen.