2019-12-18, 11:28
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Hur fan kan man bli beroende av socker??
Serist, ALLA mnniskor r olika och vi som kan lsa vet att loperamid r ett mne som har viss effekt.
Sluta vara s jvla ignorant..

Oj vad arg man var idag d. Frstr bara inte varfr man inte tar riktiga grejer utan frsker punda p diarr tabletter.. tar man de i samband med at eller om man bara r dlig i magen s frstr jag, gr ju det sjlv. Men att bli torsk p de kan jag inte frst verhuvudtaget.
Citera
2019-12-18, 12:07
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Oj vad arg man var idag d. Frstr bara inte varfr man inte tar riktiga grejer utan frsker punda p diarr tabletter.. tar man de i samband med at eller om man bara r dlig i magen s frstr jag, gr ju det sjlv. Men att bli torsk p de kan jag inte frst verhuvudtaget.

Tillgngen p opiater r i srklass lgst av alla typer av droger i Sverige. Det nda som sljs i strre skala r tramadol(vilket jag knappt tycker frtjnar att kallas opioid ens) heroin och till viss mn oxy.
Och d ska kontakerna vara dem rtta(Om man nu inte vet hur internet fungerar lol).Sen r ett opi missbruk dyrt och alltid en jvla jakt. Jag tror det r drfr folk pundar p loperamid.
Citera
2019-12-19, 22:20
Medlem
LordDogs avatar
En sak r jag iallafall sker p och det r att en serist stor mngd loperamid (+30st) boostar andra opioider. Jag fr rus p 80mg oxy med loperamid men behver mer utan loperamid. Grna grapejuice frst. Mnga tror det r bullshit men en akutlkare jag knner bekrftade att nr stora doser loperamid intas samtidigt passerar en pytteliten del den omtalade barriren i hjrnan och kar d samtidigt mjligheten fr basopioiden att fylla p receptorerna. Ungefr s.
Dock r det INTE ngot att rekommendera d hjrtat pverkas som ptagligt, andningsuppehll och hjrtstopp intrffar vid experiment med hga doser loperamid. Att det blir frstoppning r dremot inget vrre n du fr nr du gr p morfin el dylikt. Varje luttrad opioidberoende mnniska r frstoppad i den meningen att tarmarna rr sig lngsammare och du skiter hrt och sllan. Papaverin 1-2st dagligen hjlper d de stimulerar den glatta muskelaturen!

Kan man d bli pverkad i euroforisk mening p enbart loperamid?
Det finns olika meningar dr, men min erfarenhet r att utan "hjlp" (medicin mot malaria t.ex, d r den enormt potent tydligen) att n sitt ml in fr att stimulera receptorerna i hjrnan kan mjligen viss dsighet uppns, men det blir du av Postafen ocks S svar nej.
Dremot r det p vg att bli receptbelagt och alla ntapotek sljer sedan 1 dec max 2 frpackningar per order just fr att det finns ett omfattande missbruk som r riktigt skadligt med ddlig utgng ven i Sverige. Det r extremt dligt d loperamid r en rddare i at-helvetet!

Dremot vet jag inte om buprenorfin blockerar loperamid som ngon undrade, men troligen blockerar den receptorerna i hjrnan om ngonting nu skulle smita frbi blodhjrnbarriren men ej pverkan p tarmarnas rrlighet.
Nu blev det skert lite motsgelsefullt allt detta men det r vad jag erfarit efter mnga rs laborerande, och viss hrsgen.
Citera
2019-12-29, 23:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Om man vill kpa hem loperamid fr att ha hemma mot ev motvillig abstinens.. Funkar det med vilken sort som helst..🤔 Jag menar, bara p apotea finns 12 olika sorter?
Citera
2019-12-30, 14:35
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Om man vill kpa hem loperamid fr att ha hemma mot ev motvillig abstinens.. Funkar det med vilken sort som helst..🤔 Jag menar, bara p apotea finns 12 olika sorter?
ja, det spelar ingen roll vilket mrke det r fr det r samma aktiva mne end.
Citera
2020-01-06, 11:21
Medlem
calamatos avatar
Jag har tit Dimor i stora doser sen 4 r tillbaka och visst i brjan fick man ett rus men sen fick man ka fr toleransen gick upp. Lg p 10 paket varannan dag men bestmde mig fr att klippa rakt av i torsdags och det r ingen lek att g av Dimor Cold turkey. Haft myrkrypningar, frusit fast jag svettas ont i huvudet mm. Jag har en depression i botten men som tur r s har den inte blivit smre. Har haft stor hjlp av benso, Zolpidem och Zopiklon. Nu brjar det bli bttre och har bara huvudvrk samt att jag fryser och har rysningar hela tiden. Har fortfarande ett jvla sug men har bestmt att jag ska klara det. Jag tjnar bra s har kunnat hlla p shr lnge utan att g i konkurs. Jag brjade med Dimor fr jag missbrukade Oxycontin och Oxynorm fr att kunna sluta med dom. Har en skada s hade i princip fri tillgng till morfin. Det r helt sjukt att man kan bli beroende av en magmedicin. Tog ungefr 2 veckor innan jag var fast p Dimor s tnk er fr innan ni anvnder Dimor fr att lindra AT.
Citera
2020-01-06, 19:46
Medlem
Dexter007s avatar
Jag undrar hur det funkar rent lagligt med apotekens grns p 2 paket. Har dom ndrat ngon lag eller policy? Kan dom begrnsa receptfritt egentligen? r ju vldigt intressant hur staten ska brja reglera receptfri magmedicin som str med i "WHO essential medicine" listan som medicin som ska finnas tillgnglig i hela vrlden.
Istllet fr att lsa grundproblemet att folk ska behva ta till loperamide. Tycker det visar hur illa Sveriges narkotikalagstiftning verkligen fungerar.
Citera
2020-01-06, 20:23
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Jag undrar hur det funkar rent lagligt med apotekens grns p 2 paket. Har dom ndrat ngon lag eller policy? Kan dom begrnsa receptfritt egentligen? r ju vldigt intressant hur staten ska brja reglera receptfri magmedicin som str med i "WHO essential medicine" listan som medicin som ska finnas tillgnglig i hela vrlden.
Istllet fr att lsa grundproblemet att folk ska behva ta till loperamide. Tycker det visar hur illa Sveriges narkotikalagstiftning verkligen fungerar.
Det r vad jag vet Sveriges apoteksfrening som beslutat om detta: http://www.sverigesapoteksforening.s...-Loperamid.pdf

Missbruket av Loperamid har resulterat i att 7 mnniskor om ret som avlidit, enl. Lkemedelsverket: https://www.anpdm.com/article/424551...980752/5746791

Bara fr att ett lkemedel r receptfritt r det inte ofarligt vid missbruk.
Citera
2020-01-06, 20:44
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det r vad jag vet Sveriges apoteksfrening som beslutat om detta: http://www.sverigesapoteksforening.s...-Loperamid.pdf

Missbruket av Loperamid har resulterat i att 7 mnniskor om ret som avlidit, enl. Lkemedelsverket: https://www.anpdm.com/article/424551...980752/5746791

Bara fr att ett lkemedel r receptfritt r det inte ofarligt vid missbruk.
Men fr att man ska d av Dimor snackar vi 3-600 tabletter kanske fler innan det blir farligt att d, jag har tagit 160 varannan dag under 4 rs tid och har inte ngra strre symptom n att jag r s pverkad att jag ngra gnger noddat samt att hjrtat slr lite hrdare.
Citera
2020-01-06, 21:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Men fr att man ska d av Dimor snackar vi 3-600 tabletter kanske fler innan det blir farligt att d, jag har tagit 160 varannan dag under 4 rs tid och har inte ngra strre symptom n att jag r s pverkad att jag ngra gnger noddat samt att hjrtat slr lite hrdare.
Som med det mesta drabbas en del, men inte alla.
Sknt att du r fri frn skiten nu nd, bra s.
Citera
2020-01-06, 21:18
Medlem
calamatos avatar
Knner att det hr gr inte lngre r en alldeles fr vek mnniska s det frsta jag ska gra r att fixa Loeramid. Har ingen karaktr eller vilja av stl den hr gngen var inte rtt fr mig att sluta, knner ocks att det psykiska brjar gra sig pmint, har tagit 40mg Stesolid men inte ens det hjlper. Ska frska sva nu och har knaprar i mig 7 Zopiklon 8 Zolpidem och en 10 stess till.
Citera
2020-01-06, 21:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Knner att det hr gr inte lngre r en alldeles fr vek mnniska s det frsta jag ska gra r att fixa Loeramid. Har ingen karaktr eller vilja av stl den hr gngen var inte rtt fr mig att sluta, knner ocks att det psykiska brjar gra sig pmint, har tagit 40mg Stesolid men inte ens det hjlper. Ska frska sva nu och har knaprar i mig 7 Zopiklon 8 Zolpidem och en 10 stess till.
Lite OT hr, men du borde verkligen ska hjlp fr din egen skull.
Starta tminstone en trd i (FB) Drogrehabilitering och se vart det leder. Mnga klarar sig ur missbruk med lite hjlp p vgen, det r inte hopplst.

ven om det sklart knns s just nu fr dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in