2014-05-31, 01:41
Bannlyst
Har ngon hr p allvar lyckats sluta med en opioid med hjlp av Loperamid? Dvs gtt ver till Lope och trappat ner p det och slutat.

Nr jag gtt p opioider och frskt sluta med Loperamid s frlnger det bara avtndningen. ven om jag trappat ner frn sg tre paket om dagen (eller snarare varannan dag, d Lope sitter i s lnge) lngsamt till ett paket och sedan till ett halvt paket (8 tabs) s mr jag sjukt kasst nr jag kommer ner p ett/ett halvt paket. Avtndningen stter in med fruktansvrd styrka d.
Citera
2014-05-31, 10:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Har ngon hr p allvar lyckats sluta med en opioid med hjlp av Loperamid? Dvs gtt ver till Lope och trappat ner p det och slutat.

Nr jag gtt p opioider och frskt sluta med Loperamid s frlnger det bara avtndningen. ven om jag trappat ner frn sg tre paket om dagen (eller snarare varannan dag, d Lope sitter i s lnge) lngsamt till ett paket och sedan till ett halvt paket (8 tabs) s mr jag sjukt kasst nr jag kommer ner p ett/ett halvt paket. Avtndningen stter in med fruktansvrd styrka d.

Jo jag slutade med sub o heroin med hjlp utav loperamid, trappade ner sakta med en kapsel mindre om dagen. Jag fick ingen svr avtndning alls p s vis.
Citera
2014-05-31, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jo jag slutade med sub o heroin med hjlp utav loperamid, trappade ner sakta med en kapsel mindre om dagen. Jag fick ingen svr avtndning alls p s vis.
Hur mycket Lope brjade du p, och hur lnge gick du p det? Ska prova en tablett mindre om dagen. Tog 8 st i gr, men hll p att avlida. Hade vl trappat ner fr snabbt. I dag tog jag tv paket igen (32 st). Tycker du jag ska g ner en tab om dagen frn detta? Slutade med horse efter senaste behandlingshemmet, men sen har det blivit sub och andra opioider i princip dagligen. Frskt trappa ner med sub flera gnger, men det gr alltid t helvete.
Citera
2014-05-31, 16:42
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Hur mycket Lope brjade du p, och hur lnge gick du p det? Ska prova en tablett mindre om dagen. Tog 8 st i gr, men hll p att avlida. Hade vl trappat ner fr snabbt. I dag tog jag tv paket igen (32 st). Tycker du jag ska g ner en tab om dagen frn detta? Slutade med horse efter senaste behandlingshemmet, men sen har det blivit sub och andra opioider i princip dagligen. Frskt trappa ner med sub flera gnger, men det gr alltid t helvete.

har samma problem som dig, frsker trappa ner lopen men det r s svrt. har testat att ta var tredje dag och ha abs i ett par dar fr att sedan bli hg igen. har testat att trappa ner en tablett dagligvis men blir s deprimerad utav det och fr mycket tvngstankar (har psykisk ohlsa i vrigt) s jag vette faan riktigt hur man ska gra. det r ett riktigt klister och ett stort problem r den lnga halveringstiden helt klart. ATn r s inihelvete utdragen, och det tar flera dar innan man ens kommit till kulmen utav den.

en trd med tips och allmn luftning om problemet har du hr. http://www.bluelight.org/vb/threads/...ide-Withdrawal
Citera
2014-06-01, 11:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Brjade med 2 askar o gick p den dosen i drygt en vecka sedan trappade jag ner med en kapsel mindre per dag.
Citera
2014-06-01, 13:24
Medlem
T-noyas avatar
Okey jag lyckades faktiskt verdosera p Loperamid.. underskattade den lite.

Det hr r faktiskt sant, jag hade varit ute p mina sista pundar eskapader och alla mina pengar var nstan slut och droger var sjlvklart slut, s jag kpte 20 askar dimor p 2 dagar, och dag 2 knde jag att jag inte kunde kontrollera mig, satt p Inferno online och somnade p tangentbordet om och om igen s jag tnkte "shit det r bst att jag tar mig till maria vad fan hnder lixom" efter jag kom dit minns jag inte s mycket och jag minns inte hur jag tog mig dit, jag har svagt minne av att jag stod upp p tuben fr att inte somna (Vilket jag gjorde iallafall) men efter nn timme p maria lyfter en doktor upp mitt huvud och jag var alldeles bl i hela ansiktet fr jag hade slutat att andas, detta har jag lite minne av och dom frskte hlla mig vaken dom tog syreprover p mig slog i mig antidot efter antidot hade syrgas och hur mnga lkare och sjuksyrror som helst runt omlring mig (Creds till personalen p maria ass) men efter frsta narcanten dom slog i mig fick jag en s SJUK feber rush gick upp frn normal kropps temperatur till 41 graders feber p en brkdel av en sekund fy satan sger jag bara, lg p Ss MIWA i 2 dygn och spydde med kateter och syrgas och det jvla loperamid ruset satt i bra lng tid, efter otaliga mngder antidot oxo.

Jag envisades med att jag hade tagit fentanyl dessutom.. skmdes ihjl att jag verdosera p diare tabletter lixom..

S akta er gtt folk, ta det lugnt fr i helvete.. jag kanske verdrev med dosen men chansen finns fortfarande dr.

Detta var 9 mnader sen, och sen dess har jag varit drogfri, Peace!
Citera
2014-06-01, 15:36
Bannlyst
Citat:
Brjade med 2 askar o gick p den dosen i drygt en vecka sedan trappade jag ner med en kapsel mindre per dag.
Fast du hade vl sdana dr hjlpmedel som gr att mer Loperamid passerar blodhjrnbarrirern. Kommer inte ihg vad det heter, men det finns inte lngre p svenska apoteket. Cimetidine?

Hur som helst, r det ngon mening att kasta extra pengar p t.ex. Omeprazol? Hjlper det ngot verhuvudtaget? Brukar pressa tv frska grapefrukter och sklja ner Loperamid-tabletterna med det, fast det r vl antagligen mer placebo.
Citera
2014-06-01, 19:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Fast du hade vl sdana dr hjlpmedel som gr att mer Loperamid passerar blodhjrnbarrirern. Kommer inte ihg vad det heter, men det finns inte lngre p svenska apoteket. Cimetidine?

Hur som helst, r det ngon mening att kasta extra pengar p t.ex. Omeprazol? Hjlper det ngot verhuvudtaget? Brukar pressa tv frska grapefrukter och sklja ner Loperamid-tabletterna med det, fast det r vl antagligen mer placebo.

Mjo krde p Cimetidine, tonic water o grapefrukt.

Mjo det hjlper, loratadin funkar ocks.
Citera
2014-06-13, 01:00
Medlem
Bara jag som fr sjuka verklighetsuppfattningar och inbillar mig att saker att saker som inte finns, FINNS!? typ vaknar halv 5 och gr ivg fr hmta mobilen och kolla om det feeeta spelet jag drmde om fortfarande finns o skaffa, 5min senare inser jag att s feta spel finns inte.

ven vaknat och trott jag r i andra dimensioner och vrldar sjukt jobbigt att sova p skiten,

gr helt klart bli hg ni nej sgare, om det r nice r en annan frga

nn annan som blir lika "trippad" p 3-4 ldor/en del peppar och omepraz) ofc r mest smnen som blir fuckad, opiat ruset r mest skabbigt ingen eufori eler lycka bara bermensch liknanade... fanta detta sorry
Citera
2014-06-28, 14:21
Medlem
Slingshots avatar
Bara jag som knner mig febrig p detta i hgre doser?
Citera
2014-06-28, 16:00
Medlem
Citat:
Bara jag som knner mig febrig p detta i hgre doser?

Blir febrig och fr ont i huvudet.
Det r drfr jag kr med lgdos.

Brukar hlla i sig ett par dagar fr mig.

Ingen aning om varfr men jag nvnder ju iofs bara lop vid at...
Citera
2014-06-28, 16:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas100kg
Blir febrig och fr ont i huvudet.
Det r drfr jag kr med lgdos.

Brukar hlla i sig ett par dagar fr mig.

Ingen aning om varfr men jag nvnder ju iofs bara lop vid at...

Okej sknt d r jag inte ensam om denna dryga biverkning.

Nej inte jag heller, jo jag ocks, blir mindre doser i fortsttningen.

Tog 32 mg igr o 32 mg i frrgr, tnker inte ta mer nu eftersom det sitter i s sjukt lnge, speciellt nu nr jag tagit det ihop med grapefrukt, loratadin o omeprazol.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-28 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in