2014-05-31, 01:41
Bannlyst
Har någon här på allvar lyckats sluta med en opioid med hjälp av Loperamid? Dvs gått över till Lope och trappat ner på det och slutat.

När jag gått på opioider och försökt sluta med Loperamid så förlänger det bara avtändningen. Även om jag trappat ner från säg tre paket om dagen (eller snarare varannan dag, då Lope sitter i så länge) långsamt till ett paket och sedan till ett halvt paket (8 tabs) så mår jag sjukt kasst när jag kommer ner på ett/ett halvt paket. Avtändningen sätter in med fruktansvärd styrka då.
Citera
2014-05-31, 10:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Har någon här på allvar lyckats sluta med en opioid med hjälp av Loperamid? Dvs gått över till Lope och trappat ner på det och slutat.

När jag gått på opioider och försökt sluta med Loperamid så förlänger det bara avtändningen. Även om jag trappat ner från säg tre paket om dagen (eller snarare varannan dag, då Lope sitter i så länge) långsamt till ett paket och sedan till ett halvt paket (8 tabs) så mår jag sjukt kasst när jag kommer ner på ett/ett halvt paket. Avtändningen sätter in med fruktansvärd styrka då.

Jo jag slutade med sub o heroin med hjälp utav loperamid, trappade ner sakta med en kapsel mindre om dagen. Jag fick ingen svår avtändning alls på så vis.
Citera
2014-05-31, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jo jag slutade med sub o heroin med hjälp utav loperamid, trappade ner sakta med en kapsel mindre om dagen. Jag fick ingen svår avtändning alls på så vis.
Hur mycket Lope började du på, och hur länge gick du på det? Ska prova en tablett mindre om dagen. Tog 8 st i går, men höll på att avlida. Hade väl trappat ner för snabbt. I dag tog jag två paket igen (32 st). Tycker du jag ska gå ner en tab om dagen från detta? Slutade med horse efter senaste behandlingshemmet, men sen har det blivit sub och andra opioider i princip dagligen. Försökt trappa ner med sub flera gånger, men det går alltid åt helvete.
Citera
2014-05-31, 16:42
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Hur mycket Lope började du på, och hur länge gick du på det? Ska prova en tablett mindre om dagen. Tog 8 st i går, men höll på att avlida. Hade väl trappat ner för snabbt. I dag tog jag två paket igen (32 st). Tycker du jag ska gå ner en tab om dagen från detta? Slutade med horse efter senaste behandlingshemmet, men sen har det blivit sub och andra opioider i princip dagligen. Försökt trappa ner med sub flera gånger, men det går alltid åt helvete.

har samma problem som dig, försöker trappa ner lopen men det är så svårt. har testat att ta var tredje dag och ha abs i ett par dar för att sedan bli hög igen. har testat att trappa ner en tablett dagligvis men blir så deprimerad utav det och får mycket tvångstankar (har psykisk ohälsa i övrigt) så jag vette faan riktigt hur man ska göra. det är ett riktigt klister och ett stort problem är den långa halveringstiden helt klart. ATn är så inihelvete utdragen, och det tar flera dar innan man ens kommit till kulmen utav den.

en tråd med tips och allmän luftning om problemet har du här. http://www.bluelight.org/vb/threads/...ide-Withdrawal
Citera
2014-06-01, 11:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Började med 2 askar o gick på den dosen i drygt en vecka sedan trappade jag ner med en kapsel mindre per dag.
Citera
2014-06-01, 13:24
Medlem
T-noyas avatar
Okey jag lyckades faktiskt överdosera på Loperamid.. underskattade den lite.

Det här är faktiskt sant, jag hade varit ute på mina sista pundar eskapader och alla mina pengar var nästan slut och droger var självklart slut, så jag köpte 20 askar dimor på 2 dagar, och dag 2 kände jag att jag inte kunde kontrollera mig, satt på Inferno online och somnade på tangentbordet om och om igen så jag tänkte "shit det är bäst att jag tar mig till maria vad fan händer lixom" efter jag kom dit minns jag inte så mycket och jag minns inte hur jag tog mig dit, jag har svagt minne av att jag stod upp på tuben för att inte somna (Vilket jag gjorde iallafall) men efter nån timme på maria lyfter en doktor upp mitt huvud och jag var alldeles blå i hela ansiktet för jag hade slutat att andas, detta har jag lite minne av och dom försökte hålla mig vaken dom tog syreprover på mig slog i mig antidot efter antidot hade syrgas och hur många läkare och sjuksyrror som helst runt omlring mig (Creds till personalen på maria asså) men efter första narcanten dom slog i mig fick jag en så SJUK feber rush gick upp från normal kropps temperatur till 41 graders feber på en bråkdel av en sekund fy satan säger jag bara, låg på Sös MIWA i 2 dygn och spydde med kateter och syrgas och det jävla loperamid ruset satt i bra lång tid, efter otaliga mängder antidot oxo.

Jag envisades med att jag hade tagit fentanyl dessutom.. skämdes ihjäl att jag överdosera på diareé tabletter lixom..

Så akta er gått folk, ta det lugnt för i helvete.. jag kanske överdrev med dosen men chansen finns fortfarande där.

Detta var 9 månader sen, och sen dess har jag varit drogfri, Peace!
Citera
2014-06-01, 15:36
Bannlyst
Citat:
Började med 2 askar o gick på den dosen i drygt en vecka sedan trappade jag ner med en kapsel mindre per dag.
Fast du hade väl sådana där hjälpmedel som gör att mer Loperamid passerar blodhjärnbarriärern. Kommer inte ihåg vad det heter, men det finns inte längre på svenska apoteket. Cimetidine?

Hur som helst, är det någon mening att kasta extra pengar på t.ex. Omeprazol? Hjälper det något överhuvudtaget? Brukar pressa två färska grapefrukter och skölja ner Loperamid-tabletterna med det, fast det är väl antagligen mer placebo.
Citera
2014-06-01, 19:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Fast du hade väl sådana där hjälpmedel som gör att mer Loperamid passerar blodhjärnbarriärern. Kommer inte ihåg vad det heter, men det finns inte längre på svenska apoteket. Cimetidine?

Hur som helst, är det någon mening att kasta extra pengar på t.ex. Omeprazol? Hjälper det något överhuvudtaget? Brukar pressa två färska grapefrukter och skölja ner Loperamid-tabletterna med det, fast det är väl antagligen mer placebo.

Mjo körde på Cimetidine, tonic water o grapefrukt.

Mjo det hjälper, loratadin funkar också.
Citera
2014-06-13, 01:00
Medlem
Bara jag som får sjuka verklighetsuppfattningar och inbillar mig att saker att saker som inte finns, FINNS!? typ vaknar halv 5 och går iväg för hämta mobilen och kolla om det feeeta spelet jag drömde om fortfarande finns o skaffa, 5min senare inser jag att så feta spel finns inte.

även vaknat och trott jag är i andra dimensioner och världar sjukt jobbigt att sova på skiten,

går helt klart bli hög ni nej sägare, om det är nice är en annan fråga

nån annan som blir lika "trippad" på 3-4 lådor/en del peppar och omepraz) ofc är mest sömnen som blir fuckad, opiat ruset är mest skabbigt ingen eufori eler lycka bara übermensch liknanade... fanta detta sorry
Citera
2014-06-28, 14:21
Medlem
Slingshots avatar
Bara jag som känner mig febrig på detta i högre doser?
Citera
2014-06-28, 16:00
Medlem
Citat:
Bara jag som känner mig febrig på detta i högre doser?

Blir febrig och får ont i huvudet.
Det är därför jag kör med lågdos.

Brukar hålla i sig ett par dagar för mig.

Ingen aning om varför men jag änvänder ju iofs bara lop vid at...
Citera
2014-06-28, 16:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas100kg
Blir febrig och får ont i huvudet.
Det är därför jag kör med lågdos.

Brukar hålla i sig ett par dagar för mig.

Ingen aning om varför men jag änvänder ju iofs bara lop vid at...

Okej skönt då är jag inte ensam om denna dryga biverkning.

Nej inte jag heller, jo jag också, blir mindre doser i fortsättningen.

Tog 32 mg igår o 32 mg i förrgår, tänker inte ta mer nu eftersom det sitter i så sjukt länge, speciellt nu när jag tagit det ihop med grapefrukt, loratadin o omeprazol.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-28 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in