Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-23, 20:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det passerar inte blod-hjärn barriären, men om man kunde injicera det direkt i hjärnan. Skulle det ge nån effekt då?

Det passerar blodbarriären om du samtidigt intar omeprazol, grapefrukt o tonic water.
Citera
2012-10-23, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det passerar blodbarriären om du samtidigt intar omeprazol, grapefrukt o tonic water.
Fick effekt med enbart Loperamid.
Citera
2012-10-24, 01:06
Bannlyst
Vilka doser loperamid ska man ta? Kliver av sessioner av heroin tiils pengarna tar slut, sen andra opiater som sub.
Citera
2012-10-24, 08:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V

Jo man får effekt utan också men mkt bättre med grapefrukt o tonic water.
Citera
2012-10-24, 09:17
Bannlyst
Citat:
Jo man får effekt utan också men mkt bättre med grapefrukt o tonic water.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V

Hur många tabletter ska man ta vid en opiat-AT? Är det juice och gur mycket tonic?
tack
Citera
2012-10-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HondO
Hur många tabletter ska man ta vid en opiat-AT? Är det juice och gur mycket tonic?
tack

Vilken opioid samt hur stora doser per dag?

Det är grapefruktjuice man måste dricka, och det måste vara en sort med fruktkött i. Eller så köper du hel grapefrukt och äter nån timme innan.

Själv brukar jag dock bara stoppa i mig 20-40mg Omeprazol (receptfritt) en timme innan jag tar Loperamiden.

(Som jag har förstått det så ger Omeprazolen samma effekt som grapefrukten gör, eller har jag fel?)

Jag ligger i snitt på ca 2-3mg buprenorfin dagligen, och för att få bort det värsta av abstinensen tar jag 2 paket (64mg). För att helt ta bort abstinensen, och nästan få lite mer effekt än den jag får av subben (efter 2-3års dagligt bruk) så tar jag 3-4 paket (96-128mg).

Har du gått på höga doser Heroin så kanske du behöver väldigt mkt Loperamid för att helt eliminera abstinensen. Men det kommer helt klart hjälpa!

mvh
EES
Citera
2012-10-24, 16:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Vilken opioid samt hur stora doser per dag?

Det är grapefruktjuice man måste dricka, och det måste vara en sort med fruktkött i. Eller så köper du hel grapefrukt och äter nån timme innan.

Själv brukar jag dock bara stoppa i mig 20-40mg Omeprazol (receptfritt) en timme innan jag tar Loperamiden.

(Som jag har förstått det så ger Omeprazolen samma effekt som grapefrukten gör, eller har jag fel?)

Jag ligger i snitt på ca 2-3mg buprenorfin dagligen, och för att få bort det värsta av abstinensen tar jag 2 paket (64mg). För att helt ta bort abstinensen, och nästan få lite mer effekt än den jag får av subben (efter 2-3års dagligt bruk) så tar jag 3-4 paket (96-128mg).

Har du gått på höga doser Heroin så kanske du behöver väldigt mkt Loperamid för att helt eliminera abstinensen. Men det kommer helt klart hjälpa!

mvh
EES

Hur länge gick du loperamid dagligen sedan? Jag får jävulska gaser utav det o magont dessvärre.

Får du inte kass mage utav sådana höga doser? Är lite rädd för tarmvred.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-24 kl. 17:09.
Citera
2012-10-24, 17:19
Medlem
T-L-Ks avatar
Inne på andra dagen utav insättning av SSRI (sertralin). Mår rätt kasst psykiskt och fysiskt, mest illamående och noll aptit och ont i magen. Har ett paket imodium, grapejuice och senare i natt har jag imovane att sova på.

Min fråga är då alltså, kan jag peta i mig ett paket tillsammans med grape för att lindra insättningsproblemen utan att det blir farligt? Alltså 32mg loperamid + grape + ssri + imovane.

Tacksam för snabba svar!
Citera
2012-10-24, 17:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Inne på andra dagen utav insättning av SSRI (sertralin). Mår rätt kasst psykiskt och fysiskt, mest illamående och noll aptit och ont i magen. Har ett paket imodium, grapejuice och senare i natt har jag imovane att sova på.

Min fråga är då alltså, kan jag peta i mig ett paket tillsammans med grape för att lindra insättningsproblemen utan att det blir farligt? Alltså 32mg loperamid + grape + ssri + imovane.

Tacksam för snabba svar!

Det är chill på dom doserna.
Citera
2012-10-24, 17:26
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Det är chill på dom doserna.

Okej det låter bra, men tror du att det ger mig någon lättnad från mitt kassa mående? För det skulle ju vara onödigt att inte kunna skita på 3 dagar om det inte faktiskt ger mig någon effekt.
Min opiattolerans borde vara rätt låg, senast jag tog var kodein i lördags med massor av benzo och alkohol.
Citera
2012-10-24, 17:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Okej det låter bra, men tror du att det ger mig någon lättnad från mitt kassa mående? För det skulle ju vara onödigt att inte kunna skita på 3 dagar om det inte faktiskt ger mig någon effekt.
Min opiattolerans borde vara rätt låg, senast jag tog var kodein i lördags med massor av benzo och alkohol.

Ja det kommer nog göra. Jag kan skita 48 timmar efter senaste dos i alla fall.
Citera
2012-10-24, 17:36
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ja det kommer nog göra. Jag kan skita 48 timmar efter senaste dos i alla fall.

Toppen, ska försöka skita inom kort och sedan käka mina loperamid tillsammans med ett till glas grape. Har druckit en hel del grape senaste 24h så det kommer nog hjälpa upptagningen rätt bra. Bra att Slingshot finns som ett levande uppslagsverk om olika droger!

Uppdaterar senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in