Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 18:18
  #889
Medlem
-Alice-s avatar
Hur länge håller det sk "ruset"?
Orkar inte läsa hela tråden
Citera
2015-10-06, 14:29
  #890
Avstängd
Brain Formulas avatar
I vilken ordning ska man ta allt nu igen? Ska kinin och svartpeppar tas samtidigt? Ska omeprazol tas samtidigt som lopen? Hjälp snälla!
Citera
2015-10-10, 20:40
  #891
Medlem
Brukar köra i mig svartpepparn och kinin ca 2 timmar innan lopen.

Aldrig anvt mig av omep till


Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
I vilken ordning ska man ta allt nu igen? Ska kinin och svartpeppar tas samtidigt? Ska omeprazol tas samtidigt som lopen? Hjälp snälla!
Citera
2015-11-03, 21:01
  #892
Medlem
AnaFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 799
På bluelight fanns en diskussion om Loperamid. Nån tyckte sig tydligen få effekt efter att ha ätit runt 100st. Det verkar va så att lite tar sig genom "bjb"..
dyrt blir deet
Citera
2015-11-04, 11:01
  #893
Medlem
Loperamid (imodium) förbi blod-hjärnbarriären.

För några veckor sedan hittade min vän en flaska polysorbat 80, under en bro. Han ringde mig och frågade vad det var och om han kunde bli bäng på det.

Nej, du blir inte bäng.

Sedan idag så satt jag och surfade på internet, började jag tillslut läsa om imodium och varför den inte kommer igenom blod-hjärnbarriären. Och det visar sig att den gör det, men pumpas direkt ut igen.

Wikipedia.
Citat:
Det är en missuppfattning att loperamid inte passera blod-hjärnbarriären. Loperamid gör det, även om det är omedelbart pumpas tillbaka ut i icke-centrala nervsystemet cirkulation av P-glykoprotein. Denna mekanism skyddar normalt effektivt centrala hjärnsystemet men finns det flera läkemedel som hämmar P-glykoproteinet och kan således göra centrala hjärnsystemet mottagligt för loperamid

Sedan hittade jag detta.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9098875
Citat:
PURPOSE:
The possibility of using polysorbate 80-coated nanoparticles for the delivery of the water insoluble opioid agonist loperamide across the blood-brain barrier was investigated. The analgesic effect after i.v. injection of the preparations was used to indicate drug transport through this barrier.

METHODS:
Loperamide was incorporated into PBCA nanoparticles. Drug-containing nanoparticles were coated with polysorbate 80 and injected intravenously into mice. Analgesia was then measured by the tail-flick test.

RESULTS:
Intravenous injection of the particulate formulation resulted in a long and significant analgesic effect. A polysorbate 80 loperamide solution induced a much less pronounced and very short analgesia. Uncoated nanoparticles loaded with loperamide were unable to produce analgesia.

CONCLUSIONS:
Polysorbate 80-coated PBCA nanoparticles loaded with loperamide enabled the transport of loperamide to the brain.

Och även något slags recept som inte verkar vilja diskuteras särskilt mycket.
http://www.bluelight.org/vb/archive/.../t-347206.html

Polysorbat 80 är ett emugleringsmedel som används i mat och annat. Min vän hittade det halvt gömt under en bro och jag kan inte för livet av mig komma på varför någon skulle vilja gömma ett emugleringsmedel under en bro. Antingen så är det några niondeklassare som snott det från kemilektionen (Som egentligen verkar mest troligt), sedan trott att polysorbatet skulle kunna fräta sönder saker (coolt), och testade under en bro. ELLER så har det med imodiumet att göra. Men vem skulle behöva gömma den under en bro? Polysorbat 80 är inte olagligt och kostar ca 600kr kilot och det där kanske var 300gram om ens det, så det är ju lite konstigt kanske.

Är det här en grej? har någon testat det?
Citera
2015-11-18, 08:03
  #894
Medlem
Fick utskrivet loperamid 2mg 40x
Något som man kan känna rus på?
Isf hur många krävs typ?
Citera
2015-11-19, 15:07
  #895
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niighaagen
Fick utskrivet loperamid 2mg 40x
Något som man kan känna rus på?
Isf hur många krävs typ?

32 st minst så ta alla 40, för att få bäst effekt drick en halvliter tonic water, 3 dl grapejuice unt 40 mg omeprazol en halvtimme innan intag.
__________________
Senast redigerad av Slingshot 2015-11-19 kl. 15:48.
Citera
2015-11-19, 16:38
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinoTatz
Vet ej huruvida man kan få tag på Catapressan numera, annars vore det nog till hjälp... Ett riktigt bra Kratom tycker jag hjälper extremt och förväxla inte då med Krypton som innehöll en rc-opoid och beroende på vad man tänder av ifrån kan det ju ha negativ inverkan... Mot frossa etc bör det finnas någon annan blodtrycksmedicin lik Catapressan kanske?

Peace!

//Tino
Krypton innehåller ingen "rc opioid"... den innehåller O-Desmetyltramadol, vilket är en aktiv metabolit av Tramadolhydroklorid. Learn your facts innan du yttrar dig bre!
Citera
2015-11-19, 17:35
  #897
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Krypton innehåller ingen "rc opioid"... den innehåller O-Desmetyltramadol, vilket är en aktiv metabolit av Tramadolhydroklorid. Learn your facts innan du yttrar dig bre!

Helt korrekt.
Citera
2015-11-19, 17:57
  #898
Medlem
-Alice-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
32 st minst så ta alla 40, för att få bäst effekt drick en halvliter tonic water, 3 dl grapejuice unt 40 mg omeprazol en halvtimme innan intag.
Man behöver inte dricka ett skit eller ta omeprazol för att bli "hög" på skiten.
Inte ens värt det äckliga sk ruset.
Citera
2015-11-23, 12:57
  #899
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Alice-
Man behöver inte dricka ett skit eller ta omeprazol för att bli "hög" på skiten.
Inte ens värt det äckliga sk ruset.

Alltså det så "kallade" ruset blir mer märkbart med dessa substanser som omeprazol o grapefrukt, krävs mindre doser alltså inget annat.
Citera
2015-11-23, 13:08
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
32 st minst så ta alla 40, för att få bäst effekt drick en halvliter tonic water, 3 dl grapejuice unt 40 mg omeprazol en halvtimme innan intag.

Hur är ruset på dom? Låter lite för bra för att vara sant men att dom fungerar vid en Opiat AT är det ingen tvekan på.
Tog bort ett par symptomer men man fick klämma i sig en hel del.

/Thenewguy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback