2011-08-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
rligt talat, nej.
Jag r nmligen inte speciellt lat av mig.
Tycker fortfarande inte att det r tillrcklig anledning fr att gnlla ver att ngon har tagit sig tid att skriva en FAQ trd. har du missat alla positiva inlgg? mnga tycker uppenbarligen att det hr r ett bra initiativ.
Sluta leta efter anledningar till att gnlla. Visst, det finns andra trdar om loperamid men det betyder inte att en FAQ trd r verfldig. lttillgnglig information r bra.

EDIT: hr du lst igenom trden du lnkade? den innehller en hel del felaktigheter och oklarheter, min trd r betydligt mera informativ. r du fr lat fr att lgga mrke till det?
Senast redigerad av Dipo 2011-08-14 kl. 20:21.
Citera
2011-08-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Tycker fortfarande inte att det r tillrcklig anledning fr att gnlla ver att ngon har tagit sig tid att skriva en FAQ trd. har du missat alla positiva inlgg? mnga tycker uppenbarligen att det hr r ett bra initiativ.
Sluta leta efter anledningar till att gnlla. Visst, det finns andra trdar om loperamid men det betyder inte att en FAQ trd r verfldig. lttillgnglig information r bra.

EDIT: hr du lst igenom trden du lnkade? den innehller en hel del felaktigheter och oklarheter, min trd r betydligt mera informativ. r du fr lat fr att lgga mrke till det?

Visst, din trd r informativ.
Dock r en del av din info felaktig.
Citera
2011-08-15, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Aight jag tog 16 mg mitt i peaken av min at och det hjlpte vl lite mot myrkrypningarna men dom var helt klart kvar och gjorde s att jag inte kunde somna den natten.

S tyckte inte det hjlpte mig s mycket egentligen, dock bttre n inget om man tnder av och behver ngot som hjlper akut och r receptfritt imo.

16mg hjlper inte mycket fr min del heller, minst ett paket. Helst tv.
Citera
2011-08-15, 01:38
Medlem
Allts, jag har funderat en hel del p dessa trdar om loperamid som rusgivande medel, jag r inte ett dugg intresserad av att testa sjlv men det skulle vara intressant om ngon med biologiska kunskaper kan frklara hur nda in i h-vete ett lkemedel som INTE ska kunna passera BBB nd skulle gra det "bara man tar tillrckliga mngder". Fr mig som visserligen bara har gymnasiebiologi i bagaget (och det var ju ett tag sen) lter det som en omjlighet att ett lkemedel skulle kunna g igenom BB-barriren om det inte r tnkt att det ska gra det, liksom. Visst, loperamid R en opiat i grunden och den hjlper ju lite grann vid abstinens, men att man skulle kunna f ett rus lter helt osannolikt och jag associerar snarare till de gamla hederliga skrnorna om att blanda dextrosol och lttl fr att bli asfull (vilket alla trodde nr jag var 12 r) eller fr den delen att rka bananskal...
Uppenbarligen har ju folk hrinne upplevt att de ftt ngon form av rus efter att ha tryckt i sig mngder av loperamid, men jag vill nd ha en biologisk frklaring p hur det isf fungerar OM det fungerar. Fr mig knns det som att ett lkemedel som r FRAMSTLLT fr att inte KUNNA passera barriren inte borde kunna gra det heller oavsett hur mycket man trycker i sig.

Nn som kan frklara hur hjrnan funkar nr det gller snt hr? Jag sger inte att det R en skrna, tycker bara det r lite konstigt att "alla" helt pltsligt frsker knarka p detta bara fr att det rkar vara en opiat, liksom. Borde inte nn ha kommit p detta tidigare nr det nu r s ltt att f tag i liksom? Och skulle Apoteket verkligen slja en sn sak receptfritt OM det gick att anvnda som "vanlig" opiat vid tillrckliga mngder? Om det nu fungerar borde ju tminstone farmaceuterna knna till det. Hsh s r det rtt komiskt att tnka sig att landets alla "jag vill knarka"-fjortisar frmodligen har varit inne p apoteken nu p sommarlovet och snott eller kpt mngder av piller mot diarr...

Tvivlar inte p att ni som knt av det faktiskt har knt NGOT, frgan r om det varit placebo eller ej... Som sagt, tycker det lter mrkligt att ngot medel ht skulle kunna passera BBB bara fr att man tar vldigt mycket av det. Isf borde det rimligtvis finnas fler lkemedel drute som gr att verdosera fr att f ett rus (inga opiater men kanske andra grejer)? Eller r det kanske s att loperamid har ersatt muskotnten fr folk som vill knarka men r fr unga/inte har kontakter/vill berusa sig till varje pris?

Nn fr grna frklara som sagt, och ni som upplevt ett rus p loperamid fr grna bertta hur det kndes (tycker nmligen att alla verkar ha upplevt ganska olika sorters rus av de jag lst om).

Mvh
/marilyn
Citera
2011-08-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Visst, din trd r informativ.
Dock r en del av din info felaktig.
till exempel?

Marylin: nr jag verdoserat 3 kartor loperamid s har jag kunnat uppleva en viss kroppslig vrme, framfr allt i benen och magen. mao knappast ngot "high" utan snarare kroppen som knner sig avslappnad nr opioid receptorerna i kroppen har stimulerats.

Lite samma knsla som nr man ntligen fr i sig sub efter ngra dagars avtndning, d knns det lite extra sknt i kroppen bara fr att man slipper avtndningen.
Senast redigerad av Dipo 2011-08-15 kl. 02:36.
Citera
2011-08-15, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Fr mig knns det som att ett lkemedel som r FRAMSTLLT fr att inte KUNNA passera barriren inte borde kunna gra det heller oavsett hur mycket man trycker i sig.

Borde man inte kunna jmfra detta med Suboxone? Hr stoppade man i Naloxon, fr att man inte skulle kunna missbruka det intravenst. Men likvl gr folk detta, med god effekt dessutom.

Bara en tanke.
Citera
2011-08-15, 13:34
Medlem
Det jag str mig mest p i din info r det hr: "Kan jag flumma p Loperamid?
Nej. Loperamid passerar inte blod barriren i hjrnan och stimulerar drfr inte det centrala nervsystemet. Vilket r oerhrt synd, d Loperamid sgs vara en av de mest potenta opiaterna som existerar.

Det spelar ingen roll hur mycket du proppar i dig, du kommer aldrig kunna f ens en gnutta loperamid att passera hjrn-blod barriren!"

Hur frklarar man d att man fr ett rus av det?
Jag har sjlv slngt i mig 32mg och mycket riktigt s fick jag just ett rus.

Visst, en av frklaringarna r att det pverka receptorerna som finns runt om i kroppen men jag r bomb p att en viss promille passerar barriren nd (ingen r perfekt, inte ens blod-hjrnbarriren).

Dessutom har det experimenterats p hg niv med loperamid och nano-partiklar som gr att mnet faktiskt slinker igenom blod-hjrnbarriren helt och hllet.
Vad jag frstod s lades forskningen dock ned pga att det kostade mer n det smakade fr lkemedelsindustrin.
Vill du ha en klla s anvnd google.
Citera
2011-08-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaughtRedHanded
Borde man inte kunna jmfra detta med Suboxone? Hr stoppade man i Naloxon, fr att man inte skulle kunna missbruka det intravenst. Men likvl gr folk detta, med god effekt dessutom.

Bara en tanke.
Frstr din jmfrelse men Suboxone har ju inget med BBB att gra (vl?) utan naloxonet verkar bara som en antagonist mot buprenorfinet (sen visade det sig ju att det inte funkade s bra att gra s heller, folk injicerar det ju nd, men det r en annan historia...),. Det r bara en biologisk frklaring jag vill ha p det hr med att saker skulle kunna g igenom BBB om man tar tillrckligt mycket... som sagt, skulle aldrig vilja testa att verdosera loperamid sjlv men jag r nd nyfiken p hur det funkar (kanske borde testa medicin-forumet fr denna frga istllet).

Mvh
/marilyn

PS Urskta mina kassa kunskaper angende biologi. Borde vl ha lyssnat mer noga p gymnasiet kanske, men dels var det lngesen och dels var det roligare att sitta och prata med bnkgrannen...naturvetenskap har f aldrig varit en stark sida hos mig, r mer samhllsvetenskapligt/humanistiskt lagd.
Senast redigerad av marilyn 2011-08-15 kl. 13:55.
Citera
2011-08-15, 20:48
Medlem
frstr att vissa kan vara skeptiska till att loperamid fungerar. jag var ocks det frsta gngen.

dock s har jag bara tagit nr jag varit utan sub, fr att lindra abstinensen, och nog fan lindrar den allt. helt klart. mrker stor skillnad. visst man knner sig fortfarande lite trtt och seg sdr, men alla jobbiga symptom tycker jag frsvinner nstan helt.

s ni som tnder av, eller tnkt tnda av osv, ge det en chans. jag gr vanligtvis p ca 3-4mg sub per dag, och tv paket lindrade min at tillrckligt fr att orka ta hand om mig sjlv, till och med stda och laga mat, samt f ner maten utan att spy upp den igen

inget jag skulle stoppa i mig fr att frska f ut ngot rus av dock.

mvh
EES
Citera
2011-08-15, 21:45
Medlem
Devilrys avatar
Ok. S jag tvingade mig utanfr drren i frmiddags och gick [promenerar aldrig annars, kr bil] till apoteket, kpte tv paket loperamid mylan.
Drog i mig en karta vid 15-tiden, och det kan nog fanimej ha hjlpt. Brjar fortfarande gspa vldigt mycket emellant, mste ta en tupplur titt som ttt osv. Fr se hur det knns imorgon, lr ju dra i mig en karta till s fort jag vaknar, om jag kommer kunna sova inatt dvs.
Citera
2011-08-15, 21:46
Medlem
hur lnge har du missbrukat opiater och i vilka doser? kan hnda att du behver mer n en karta fr att f full effekt.

Det brukar kunna ta ngra timmar innan loperamiden kickar igng ocks.
Citera
2011-08-15, 21:55
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
hur lnge har du missbrukat opiater och i vilka doser? kan hnda att du behver mer n en karta fr att f full effekt.

Det brukar kunna ta ngra timmar innan loperamiden kickar igng ocks.
Det r enbart sub jag har ett fysiskt beroende av, har bara tagit dagligen i 3-4 mnader, och innan dess varje helg [och ngon veckodag hr och dr] i ver ett r. Brukar ta ca 2mg/dygn, s jag r som tur r lgdosare.
r inte ute efter ngon slags effekt, om du syftar p ett rus. Jag vill bara komma igenom min abstinens lite smidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in