2011-06-19, 01:45
Medlem
TomiXIIs avatar
Ngon som orkar dra en snabb repeat fr mig om hur det gr till fr att berusa sig p den skiten?
Citera
2011-06-19, 03:16
Medlem
AbsentMindeds avatar
Undrar om det hr kan hjlpa mig med min kommande AT?

Har gtt p dom flesta opiater frn tram till heroin. Var ren ett litet tag men hoppas p Oxy och gick p det tills jag kom upp i s pass hg dos att jag verkligen inte hade rd lngre, kunde lika grna gtt p Heroin d. Klev ver till sub och blev lite sjuk ngra dagar d det var ett stort kliv. Har nu gtt p suben i ntt halvr bara, skulle Loperamid hjlpa mig med min AT? Och i vilka doser isfall? Tror jag kommer klara den hr avtndningen rtt s bra d den r en fis i rymden mot vad jag gtt igen innan men det r ju fortfarande ett helvete och allt som lindrar r ju vlkommet.

Urskta svenskan.

MVH
Citera
2011-06-19, 21:52
Medlem
Loperamid - Believe it or not.

Fr ett tag sen lste jag att vissa personer p diverse drogforum hvdade att de ftt opiat-effekt p loperamid (den aktiva substansen i Imodium), eller vanligare, att de helt motverkat all abstinens.

S, hromkvllen hade jag trkigt, och var dessutom intresserad av att veta om det funkar. Jag hade totalt 25st (50mg) Imodium hemma och eftersom jag tidigare lst om det bestmde jag mig fr att ta alla, i hopp om att mrka av ngot, ven om jag var vldigt skeptisk.

*Fr den som r intresserad av hur det fungerar, eller bara r nyfiken: Imodium, eller loperamid som r den aktiva substansen, r en opioid som anvnds mot ls mage. Den r receptfri eftersom loperamid inte kan passera Blod-hjrnbarriren och drmed bara verkar p opioid receptorerna i resten av kroppen (huvudsakligen tarmsystemet), men ta tillrckligt mycket och en liten bit glider igenom. Det lilla r tillrckligt fr att ge lng och mrkbar opiat-effekt, eftersom loperamid egentligen r en av de starkare opiaterna som finns.*

Dr har ni en vldigt frenklad teknisk frklaring p hur det fungerar, jag har ingen bakgrund i kemi eller dylikt, men det r min take p det jag har lst om det.

I vilket fall som helst, efter en halvtimme brjade jag f svettiga handflator, den gamla goda opiat-vrmen och en vldigt svag knsla av overklighet. Efter en timme var det omjligt att frneka att jag ftt en ganska bra effekt, en effekt som jag sjlv anser vara mer ptaglig n 100mg dolcontin rektalt. Detta pgick i flera timmar (halveringstid p 9-14 timmar).

PS. Jag vet att detta har nmnts frut, men jag ville ge min version av det, dessutom fr de flesta trdar knappt ngon uppmrksamhet av olika anledningar.
Citera
2011-06-19, 22:04
Medlem
LaziOnes avatar
Herrejvlar. Sjlv har man d ca 150 tabletter Loperamid hemma som kanske kan anvndas till ett litet experiment
Citera
2011-06-19, 22:06
Medlem
Det r alltid vrt att testa!
Det vrsta som kan hnda r en lite vrre frstoppningen n den vanliga du fr p opiater, men ha lite laxerande tillgngligt och det r inga problem, sjlv mrkte jag ingen skillnad mot "riktiga opiater".
Citera
2011-06-19, 22:11
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProzeX
Det r alltid vrt att testa!
Det vrsta som kan hnda r en lite vrre frstoppningen n den vanliga du fr p opiater, men ha lite laxerande tillgngligt och det r inga problem, sjlv mrkte jag ingen skillnad mot "riktiga opiater".

Jag har ju en diarrmage, s lite frstoppning skulle nog inte skada. Men har aldrig testat opiater och har ingen strre lust att prjsa 2000 spnn fr lite heroin. Kan dock vara vrt att testa nr man har flyttat hemmifrn och har trkigt
Citera
2011-06-19, 22:13
Medlem
AbsentMindeds avatar
Tnkt kpa p mig ett lager och ta med mig till avgiftningen fr att lindra min Opi AT lite. Om jag skulle f fr mig att ta Loperamid nu krockar det d med suben jag tagit d Lopar (egen frkortning) r en opiat?

MVH
Citera
2011-06-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Jag har ju en diarrmage, s lite frstoppning skulle nog inte skada. Men har aldrig testat opiater och har ingen strre lust att prjsa 2000 spnn fr lite heroin. Kan dock vara vrt att testa nr man har flyttat hemmifrn och har trkigt

Om du aldrig testat frut s vill jag bara ppeka att dosen p loperamid r svra att avgra, sjlv har jag tolerans och brukar ta 100mg dolc eller 2-4 sub, alt 50mg ketogan. Dessutom saknas det ju forskning p just det hr anvndningsomrdet av loperamid, det r inte helt osannolikt att anta att en olika mngd glider igenom barriren beroende p vem du r. Minska dosen och bygg p om du inte knner ngot helt enkelt.
Citera
2011-06-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Tnkt kpa p mig ett lager och ta med mig till avgiftningen fr att lindra min Opi AT lite. Om jag skulle f fr mig att ta Loperamid nu krockar det d med suben jag tagit d Lopar (egen frkortning) r en opiat?

MVH

Hmm, det r svrt att sga, jag hade inte tagit sub p ett tag d jag tog loperamiden. Loperamid r ju en fentanyl-analog, och fentanyl ska ju tydligen funka med sub s det r fullt mjligt att det fungerar. Kan dock inte sga ngot med skerhet.

Fast du fr ju inte ngon obehaglig effekt om du tar en annan opiat efter subutex, det gller bara tvrtom, dremot fr du mindre effekt. (Undantag r ketogan, tramadol och enligt vad jag lst fentanyler.
Senast redigerad av ProzeX 2011-06-19 kl. 22:24.
Citera
2011-06-19, 22:41
Medlem
AbsentMindeds avatar
Citat:
Hmm, det r svrt att sga, jag hade inte tagit sub p ett tag d jag tog loperamiden. Loperamid r ju en fentanyl-analog, och fentanyl ska ju tydligen funka med sub s det r fullt mjligt att det fungerar. Kan dock inte sga ngot med skerhet.

Fast du fr ju inte ngon obehaglig effekt om du tar en annan opiat efter subutex, det gller bara tvrtom, dremot fr du mindre effekt. (Undantag r ketogan, tramadol och enligt vad jag lst fentanyler.

Ja jag har koll p nr och hur man kan inta opiater, har gtt p H osv. Men med just Loperamid viste jag inte riktigt hur funkade.
Citera
2011-06-19, 22:43
Medlem
Ville bara vara tydlig, var inte meningen att ge av ngon "nedltande ton"
Citera
2011-06-20, 06:20
Medlem
heyys avatar
Citat:
Fr ett tag sen lste jag att vissa personer p diverse drogforum hvdade att de ftt opiat-effekt p loperamid (den aktiva substansen i Imodium), eller vanligare, att de helt motverkat all abstinens.

S, hromkvllen hade jag trkigt, och var dessutom intresserad av att veta om det funkar. Jag hade totalt 25st (50mg) Imodium hemma och eftersom jag tidigare lst om det bestmde jag mig fr att ta alla, i hopp om att mrka av ngot, ven om jag var vldigt skeptisk.

*Fr den som r intresserad av hur det fungerar, eller bara r nyfiken: Imodium, eller loperamid som r den aktiva substansen, r en opioid som anvnds mot ls mage. Den r receptfri eftersom loperamid inte kan passera Blod-hjrnbarriren och drmed bara verkar p opioid receptorerna i resten av kroppen (huvudsakligen tarmsystemet), men ta tillrckligt mycket och en liten bit glider igenom. Det lilla r tillrckligt fr att ge lng och mrkbar opiat-effekt, eftersom loperamid egentligen r en av de starkare opiaterna som finns.*

Dr har ni en vldigt frenklad teknisk frklaring p hur det fungerar, jag har ingen bakgrund i kemi eller dylikt, men det r min take p det jag har lst om det.

I vilket fall som helst, efter en halvtimme brjade jag f svettiga handflator, den gamla goda opiat-vrmen och en vldigt svag knsla av overklighet. Efter en timme var det omjligt att frneka att jag ftt en ganska bra effekt, en effekt som jag sjlv anser vara mer ptaglig n 100mg dolcontin rektalt. Detta pgick i flera timmar (halveringstid p 9-14 timmar).

PS. Jag vet att detta har nmnts frut, men jag ville ge min version av det, dessutom fr de flesta trdar knappt ngon uppmrksamhet av olika anledningar.

lter mycket olikligt, r molekylen fr stor/eller av annan anledning inte kan penetrera blod-hjrnbarriren s r den det/kan den inte det, finns ingenting som talar fr att det skulle 'glida' igenom 'lite' av anledningen att du konsumerar mer av typen
Senast redigerad av heyy 2011-06-20 kl. 06:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in