Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-12, 13:57
Medlem
Har nu lyckats trappa ner till 16 tabletter/dag.
Har gjort det på egen hand men även varit i kontakt med vården.

Min fråga nu, när man är nere i så pass låg dos, skulle man våga dricka ett fåtal öl?
Citera
2022-03-12, 14:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007
Har nu lyckats trappa ner till 16 tabletter/dag.
Har gjort det på egen hand men även varit i kontakt med vården.

Min fråga nu, när man är nere i så pass låg dos, skulle man våga dricka ett fåtal öl?
Det beror väl på hur många öl och hur starka de är. Sedan är det ingen bra idé att blanda alkohol med opisar, fast jag har blandat oxy och några stark öl. Men det är inget att rekommendera.
Citera
2022-10-09, 00:55
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Visste ni att det är P-glycoproteinet (PGP) som håller ute loperamidet från hjärnan och opioidreceptorerna ?

PGPs aktivitet går dock att hämma genom att ta PGP hämnare. En lättillgänglig sådan är gurkmeja.

Gurkmeja är svårt för kroppen att ta upp men du kan äta lite svart peppar för att kroppen ska ta upp det.

Finns kosttillskott som är färdigblandade med gurkmeja och svartpeppar.

Jag testade käka ett sådant kosttillskott 24 timmar innan och käkade en till 12 timmar innan jag tog 6 mg loperamid som jag lät smälta i munnen.

Effekten blev ett svagt opiat rus som höll i 10+ timmar!
Citera
2022-10-09, 12:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Visste ni att det är P-glycoproteinet (PGP) som håller ute loperamidet från hjärnan och opioidreceptorerna ?

PGPs aktivitet går dock att hämma genom att ta PGP hämnare. En lättillgänglig sådan är gurkmeja.

Gurkmeja är svårt för kroppen att ta upp men du kan äta lite svart peppar för att kroppen ska ta upp det.

Jag testade käka ett sådant kosttillskott 24 timmar innan och käkade en till 12 timmar innan jag tog 6 mg loperamid som jag lät smälta i munnen.

Det tipsas ju om det, och hur man ska boosta Loperamid vid x antal tillfällen i tråden redan?
Använd sökfunktionen bara.
Citera
2022-10-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det tipsas ju om det, och hur man ska boosta Loperamid vid x antal tillfällen i tråden redan?
Använd sökfunktionen bara.
Det är ingen som skrivit om combon gurkmeja och svartpeppar + loperamid
Citera
2022-11-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken

Tog ett och ett halvt paket (,har hög opiat tolerans) och drack ett glas med vatten gurkmeja o peppar och de funkade fan i mej. Känner mig mysig och har klåda på näsan.
Citera
2022-11-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Tog ett och ett halvt paket (,har hög opiat tolerans) och drack ett glas med vatten gurkmeja o peppar och de funkade fan i mej. Känner mig mysig och har klåda på näsan.
Ja vet

Du ska dock ta gurkmejan och pepparn typ 4-8 timmar innan du tar loperamidet
Citera
2022-12-06, 16:19
Medlem
Slängde i mej 6 askar (96 tabletter) för ca 3 timmar sen, känner förvånansvärt lite faktiskt.
Ibland blir jag mysig på 3 askar. Nu ska jag ned till apoteket och köpa 2 till ta mej fan... 128 tabletter, shit va sjuk man är asså...
Men på torsdag får jag förhoppningsvis hem riktiga grejer, trodde det skulle kommit idag, därav min besvikelse och dimor-racet. Jävla postnord! Oh well...
Och alkohol går bort då jag tar antabus tyvärr.
Citera
2022-12-13, 13:41
Medlem
PappaTribes avatar
Jag tycker det är pinsamt att folk knarkar på loperamid men det är min åsikt.

Har en polare som sa att han käkade upp mot 3-4 paket om dagen och började få riktiga magproblem så han klippte rakt av och han berättade att hans fysiska krämpor var värre än att klippa stora doser oxy eller tram dessutom satt den fysiska abstinensen i dubbelt så länge om inte mer och var mycket jobbigare, kanske därför folk har så svårt att sluta med dessa?
Citera
2022-12-27, 14:26
Medlem
Jag har massvis med erfarenhet av Loperamid/ Dimor då jag gick varje dag på dem i över 1 år. Har sedan tagit det lite då och då med pauser emellan.

Ruset liknar kodein och man når detta genom stora mängder tabletter. Åt som mest 16 paket på en dag, men låg normalt på ca. 4-10 paket om dagen.
Förstoppning är en självklarhet efter detta men jag såg inget problem med detta, särskilt inte när man tog varje dag, för då kunde jag faktiskt utföra mina behov utan större problem ungefär varannan dag.

Det största problemet och de värsta biverkningarna jag hade kom först efter jag slutade upp med Loperamid i form av Dimor. Min så kallade AT var det värsta jag varit med om och jag har varit med om en hel del avtändningar.
Den varade som värst i 1,5 vecka och jag hade svårt att gå långa sträckor samt andra besvär som sömnsvårigheter (sov knappt alls), feber, svettningar, hjärtklappning. En del biverkningar höll i sig så länge som 1 månad och det kan till och med ha varit längre än så.

Om nån har några frågor så är det bara att kolla med mig. Har koll på det mesta angående Loperamid!
Citera
2023-02-08, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingYoshie
Jag har massvis med erfarenhet av Loperamid/ Dimor då jag gick varje dag på dem i över 1 år. Har sedan tagit det lite då och då med pauser emellan.

Ruset liknar kodein och man når detta genom stora mängder tabletter. Åt som mest 16 paket på en dag, men låg normalt på ca. 4-10 paket om dagen.
Förstoppning är en självklarhet efter detta men jag såg inget problem med detta, särskilt inte när man tog varje dag, för då kunde jag faktiskt utföra mina behov utan större problem ungefär varannan dag.

Det största problemet och de värsta biverkningarna jag hade kom först efter jag slutade upp med Loperamid i form av Dimor. Min så kallade AT var det värsta jag varit med om och jag har varit med om en hel del avtändningar.
Den varade som värst i 1,5 vecka och jag hade svårt att gå långa sträckor samt andra besvär som sömnsvårigheter (sov knappt alls), feber, svettningar, hjärtklappning. En del biverkningar höll i sig så länge som 1 månad och det kan till och med ha varit längre än så.

Om nån har några frågor så är det bara att kolla med mig. Har koll på det mesta angående Loperamid!

Hur mycket tycker du man behöver för att lindra en AT? Och kan den lindras helt av det eller är det bara korkat att skapa korstolerans? Tänker också på om man ens kan få lindring av lägre doser. Jag vill helst max ta 0,5-1 paket. Känns bara dumt och riskabelt att ta mer men jag kanske är naiv att tro att en så låg dos ska hjälpa mig.
Senast redigerad av muilak 2023-02-08 kl. 03:07.
Citera
2023-02-08, 07:43
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Hur mycket tycker du man behöver för att lindra en AT? Och kan den lindras helt av det eller är det bara korkat att skapa korstolerans? Tänker också på om man ens kan få lindring av lägre doser. Jag vill helst max ta 0,5-1 paket. Känns bara dumt och riskabelt att ta mer men jag kanske är naiv att tro att en så låg dos ska hjälpa mig.
Beroende på styrka på abstinensen kan du absolut ta bort hela, men då är ju poängen borta också. Tanken är ju att ta udden av absen, att ta bort det outhärdliga. Annars byter du bara en drog mot en annan. Det ska ju hela tiden gå neråt så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in